Monsterfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Förrädare? Är det Kalla kriget II vi pratar om? Nej, självklart är man inte förrädare för att man drar in fler i en debatt men det verkar vara mängder av missförstånd inblandat. Såvitt jag vet ligger det inget förbud mot alla fiskar över 70cm i görningen.

    Ärligt talat var det inlägget så lätt att tolka galet att vissa >10år skriver tydligare.
    Jepp, då finns det 2 personer som tyckte det var oklart, och nu i efterhand, antagligen.. (nu finns dock länk presenterad och alla missförstånd borde vara över) men, det är inte det som är topic..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      En länk som man måste logga in för att läsa
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Det var bara en liten "Ps" och huvudinlägget var:

        "Förrädare? Är det Kalla kriget II vi pratar om? Nej, självklart är man inte förrädare för att man drar in fler i en debatt men det verkar vara mängder av missförstånd inblandat. Såvitt jag vet ligger det inget förbud mot alla fiskar över 70cm i görningen."
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • exiton
          • July 2009
          • 121

          Nu är vi tillbaka i samma jäkla spår igen. :S

          Är det så svårt att förstå visual? Påhoppad på samma sätt som ettfett blir nu. Om att vi skulle ljuga? det är ingen attityd vi är van vid på mfk iaf. Jag tycker faktiskt karro kan få svara för sig själv om hon skrivit inlägget eller inte?
          Moderator @ mfksweden.se

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Men vad fasen, det är inte jag som hakar upp mig på ett kort litet skämtsamt bihang i ett inlägg nu. Hur ofta gör jag påhopp om jag får fråga? Mer än skämtsamma om personer jag känner någorlunda?

            Förrädare? Är det Kalla kriget II vi pratar om? Nej, självklart är man inte förrädare för att man drar in fler i en debatt men det verkar vara mängder av missförstånd inblandat. Såvitt jag vet ligger det inget förbud mot alla fiskar över 70cm i görningen.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Lutt
              • January 2011
              • 62

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Absolut! Vi säger inget annat.. vi vill gärna ha in fler från er.. det finns mycket att lära av varandra.. Jag tycker absolut att alla stridsyxor ska grävas ner, men dessvärre blir det svårt med skribenter som Tobbe.. För att vi inte ska gå miste om er del och tvärtom behövs det även att ni säger ifrån när det kommer till sådant beteende.. vi fick just ett meddelande från "er" sida som visar på den goda vilja iaf vi vill ska finnas..

              Mitt första inlägg på MFK-sweden.
              Faktiskt så blev jag medlem just för att skriva detta inlägget, om det kommer fler efteråt får tiden utvisa

              Karro heter jag.
              21 år, bor 4 mil söder om stockholm i en håla som heter Järna.
              Jag jobbar i verkstad på dagarna och nördar med mina fiskar på kvällarna.... ok jag nördar lite med min gubbe också
              Har haft fisk sen 10 års åldern, det började med att jag fångade fisk i sjön
              Typ abborre, lake, snorgärs, lyckades även fånga en gädda men den var alldeles för stor för det akvariet jag hade då
              Sen blev det vanlig akvariefisk, och det spåret har jag kört på och fortsätter med det.

              Såklart som alla akvarister så blir man medlem på zoopet.
              Zoopet är en underbar hemsida för folk som vill lära sej om akvaristik, nästan alla fiskar finns att kolla upp och folk har oftast personlig (= viktig) erfarenhet om i princip alla fiskar.
              på zoopet är jag en aktiv goldmedlem (heter för övrigt karrokaja där också)
              Så om nån zoopetare läser detta "Hej du"

              På zoopet har det startats en tråd som heter "monsterfiskar"
              Det har startats många såna trådar och alla slutar likadant.
              Det började med att någon uttalade sej om VARFÖR man överhuvudtaget har dessa fiskar.
              Sen eskalerade det hela och klyftan mellan "Dom" (monsterlovers) Och "Vi" (small-fish-lovers) blev vidare och vidare, djupare, längre och mörkare.

              Det som gör mej fruktansvärt irriterad är INTE att folk skaffar sej stora fiskar.
              Det är folk som skaffar sej stora fiskar utan att veta vad dom gör.
              Men det handlar inte om att fisken är stor, det handlar fan inte ens om fisk, det handlar om djur och ansvar.
              Och det är dessa som "vi" är irriterade på. vad "vi" dock inte har förmågan till, är att skilja "dom" mot "retards"

              Och det andra som gör mej irriterad (men detta är endast mina ord, vet ju inte vad folk tänker) Är att "Vi" drar alla över en kam.
              Om nån skaffar en stor fisk och stolt visar upp den så blir det HUJEDAMEJ!!! du kan inte ta hand om den, det där att man genast fäller ut taggarna för lite annorlunda grejer. Kan man inte fråga lite först och skapa sej en bild om människan. efter ett tags tjötande så fattar man ju om det är "fel" person eller ej..eller?

              Så jag sitter hemligt lurkande och studerar denna tråd, jag vill inte lägga mej i den (är inte så bra på att diskutera) påhopp från ena till andra sidan.
              vilket är otroligt synd, för båda "parter"
              Egentligen vill jag inte att detta inlägg ska bli en diskussion heller.
              Men förmodligen blir det en sådan
              finns ju en massa skavanker i detta jag skriver nu.

              Pladder pladder!

              Det jag faktiskt vill säga är att, ni MFK:are älskar era fiskar, det kan man ju för gud i londons inte undgå att se, ni är driftiga, ni har ett mål och när ni kommer dit så startar ni inte om, ni sätter er och njuter
              Dessutom tänker ni efter mer... funkar verkligen denna, med denna?
              Ni prövar inte om en 2000kr arowana funkar med en 3000 kr rocka. för mycket pengar och för mycket engagemang står på spel.
              En "vi" planerar lite, sen kör man på, och efter ett tag så vill man ha nåt nytt, och fiskarna ges bort, som vore det böcker till en loppis, och man börjar om.
              Och vi kan gott köpa en cool fisk UTAN att kolla upp om den funkar med övriga invånare
              så egentligen passar inte rubriken, det är inget krig...right?
              rubriken borde kanske istället lyda "Monster Vill Ses "normalt" med andra ord, att det ska vara lika normalt att ha monster som att normala fiskar.

              Sen att det finns dummerjönsar som absolut inte vet vad dom håller på är en annan sak.
              Dom finns både hos oss och hos er.
              Dessa borde ju inte ha djur över huvudtaget, tråkigt är ju att det är dessa som gormar och skriker mest.

              Och så är jag 100% på att det finns flera "normalisar" som tänker som jag... och faktiskt är imponerade över era vackra graciösa fiskar. och inte ser jag nån fisk som mår dåligt hos er...vackra färger, lagom hull och aktiva... så ni kan ju!!! blir lite sugen själv faktisk

              Puss på er

              Detta gör oss väldigt glada.. brinner man för något vill man ju självklart dela med sig med så många som möjligt utan att bli sågad vid fotknölarna..
              Eller så är det dags att ta på sig läsglasögonen om man inte läser hela detta inlägget så blir det inga mer missförstånd

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Ursprungligen postat av erikthur
                Kan bara vara troll på gång - alldeles för stingsligt - jag tittade in tidigare på mfk och såg att du skrivit en hel del där - men inte har jag anklagat dej för att trolla förrän nu. Om du skrivit så många inlägg på mfk borde du kunna citera på ett sätt som inte kan missförstås. Börjar bli en roande tråd typ mååånga akvarium, mattias-14 år och stjäl inte nina foton-trådarna - om ni minns...
                skönt att du kan forumen, finns det en "ignore"-funktion även på zoopet? jag tror att du vill ha den här tråden låst och därför beter dig på detta sätt..

                men.. hursom, du står fri att ifrågasätta min existens precis hur mycket du vill och jag skulle stolt ta på mig en trollning som pågått i 5 år vars crescendo hamnar på ett forum som jag skiter fullständigt it.. DET hade varit en skön trollning..

                Jag tror däremot att du trollar..

                jag tror att du har lite svårt för att vissa här faktiskt inte tycker att vi är så hemska och att du vill få den här tråden så urspårad som möjligt för att den ska låsas.. jag kan tänka mig att det är den tråd som har flest läsare på zoopet just nu och eftersom de som tycker att vår del av hobbyn är fel inte vill yttra sig så måste det ju kännas lite jobbigt..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • stefanr72
                  • November 2010
                  • 1028

                  Ursprungligen postat av exiton
                  Förmodligen är väl de man kan säga. Nu fattar jag inte va ni dillar om!



                  Varsegod länken fanns med i samma inlägg! Nu vet jag inte om jag ska skratta elr gråta åt vissa...
                  Hon postade det där på mfk för hade de blivit skrivet här hade hon som sagt garanterat blivit påhoppad och sedd som förädare! Men det behövs fler människor som karro innom akvaristikens värld mer kärlek och färre som erikthur!

                  Det där är ett patetiskt påhopp och en jäkla skandal!
                  Men man kan ju fortfarande inte läsa om man inte är inloggad på mfk, ett faktum.

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    kan du skärpa dig? ska jag ha trollat sedan 2007 på monsterfishkeepers.com / 2009 Mfksweden och 2006 på zoopet?

                    jag skojade med att jag klappade dig på huvudet, det var inte så att du skulle ta det nedlåtande.. du kan fråga Neoprodigy tex (tom du borde veta vem det är) om jag finns eller inte
                    Igen - Lutt känner jag igen men inte dej - men vi kanske inte läser samma trådar - du står dock som registrerad dec 2010 och inget annat.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Ursprungligen postat av stefanr72
                      Men man kan ju fortfarande inte läsa om man inte är inloggad på mfk, ett faktum.
                      sant, off topic delen är låst för icke medlemmar.. men jag flyttar inlägget åt er.. så får ni se.. ^^ konstig handling för ett troll.. det ligger nu på "Välkommen" och heter "Monster vs Normalt"..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • exiton
                        • July 2009
                        • 121

                        Ursprungligen postat av erikthur
                        Igen - Lutt känner jag igen men inte dej - men vi kanske inte läser samma trådar - du står dock som registrerad dec 2010 och inget annat.
                        Haha därför att vi alla i ren protest tog bort de gamla zoopet kontona efter flera medlemmar blivit gravt påhoppade.. Vill du prata erfarenhet elr erik? nä jag tror det är som ettfett säger att du trollar och bara provocerar inget moget beteende som vi lägger nån vikt på så nu struntar vi i det till du kommer tillbaka och ber om ursäkt elr iaf kan ta en mogen diskussion på en lugn nivå
                        Moderator @ mfksweden.se

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          För sista gången postar jag detta om någon har lust att kommentera något som faktiskt har med topic att göra:

                          Nej, självklart är man inte förrädare för att man drar in fler i en debatt men det verkar vara mängder av missförstånd inblandat. Såvitt jag vet ligger det inget förbud mot alla fiskar över 70cm i görningen.
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Igen - Lutt känner jag igen men inte dej - men vi kanske inte läser samma trådar - du står dock som registrerad dec 2010 och inget annat.
                            Augusti 2009? http://www.mfksweden.forum24.se/mfks...about1732.html andra inlägget denna tråd är jag.. precis som på zoopet står mina uppgifter i vänstra hörnet..



                            min tråd, uppgifter i vänstra hörnet dvs 2007..

                            det jag menar är att om jag DESSUTOM skulle vara carrokaja hade jag behövt trolla simultant på zoopet sedan 06 och mfk sedan 07.. lite mycket jobb va? alltså, den trollningen hade jag varit stolt över..
                            Senast redigerad av ettfettbranamn; 06 January 2011, 18:25.
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              För sista gången postar jag detta om någon har lust att kommentera något som faktiskt har med topic att göra:

                              Nej, självklart är man inte förrädare för att man drar in fler i en debatt men det verkar vara mängder av missförstånd inblandat. Såvitt jag vet ligger det inget förbud mot alla fiskar över 70cm i görningen.
                              Nej, absolut inte.. överdriven reaktion pga andras påhopp..

                              Nejdå.. och vi är som kan utläsas av hela tråden på samma tåg.. vi vill inte heller att fiskar ska fara illa.. vi slåss mot samma sak helt enkelt..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Augusti 2009? http://www.mfksweden.forum24.se/mfks...about1732.html andra inlägget denna tråd är jag.. precis som på zoopet står mina uppgifter i vänstra hörnet..



                                min tråd, uppgifter i vänstra hörnet dvs 2007..
                                Du skrev 2006 på zoopet el ngt liknande - det var det jag undrade om.
                                Den öppnade länken till mfk tycks tyda på att det bara var en usel citering du gjorde som ledde till missförståndet om din ID.
                                Ändå tycker jag fortfarande att många överreagerar våldsamt i den här tråden.
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...