Announcement
Collapse
No announcement yet.
Scalarer i ett 540 liters kar
Collapse
X
-
Originally posted by Nando View PostJag vill inte heller riva upp mellankaret i nuläget. Tänkte bara i förlängningen att om jag står utan fjärilar i fjärilskaret så kanske det är ett alternativ. Helst vill jag ju köpa ett nytt kar till svartvattenprojektet!
//Inger
Leave a comment:
-
Jag vill inte heller riva upp mellankaret i nuläget. Tänkte bara i förlängningen att om jag står utan fjärilar i fjärilskaret så kanske det är ett alternativ. Helst vill jag ju köpa ett nytt kar till svartvattenprojektet!
Leave a comment:
-
Grrr, så himla tråkigt när fiskar dör.
Får delad feeling, vill INTE att dina fjärilar ska gå till himlen och dessutom är ju ditt mellankar så jäkla fint. Samtidigt är jag väldigt nyfiken på hur ett svartvatten skulle bli hos dig.
Leave a comment:
-
Det var riktigt tråkigt att läsa.
Får hoppas att resterande bara acklimatiserar sig och därför verkar lite hängiga.
Jag håller tummarna för att dom klarar sig och du får till ditt kar enligt önskemål.
Mvh TT
Leave a comment:
-
Hm, hittade en död fjäril nyss. Det var en som sett helt pigg och välmående ut tidigare. Tycker inte att alla av de nya fjärilarna känns helt fräscha, men just denna hade jag inte oroat mig för. Får se hur det går med dem på sikt. Om alla trillar av pinn kanske jag ledsnar och gör om mellankaret till svartvatten.
Leave a comment:
-
Tack alla ni för pepp! Får se om det blir ett nytt projekt på sikt. Har ju snöat in på svartvatten och skulle så gärna testa ett sådant ”scape”.
Leave a comment:
-
Spännande planer du har Nando och häftiga bilder på dina fiskar, som vanligt.
Leave a comment:
-
Nej du förstod mig helt rätt. Då ska jag nog köra fjäril, kanske bra ibland i början med en inte alltför långlivad fisk. Jag kommer bli glad om dom ens kommer i närheten av dina fjärilar färgmässigt.
jag säger som Ingrid, gör det bara. Muta barnen med godis
Leave a comment:
-
Kanske missförstod jag nu men om du undrar om det går att ha bolivianer och vanliga ihop så går det visserligen bra (så har jag det i mellankaret nu) men jag skulle ändå inte rekommendera det. Bolivianerna ser nämligen väldigt färglösa och tråkiga ut i jämförelse med de vanliga fjärilarnas vackra färger. Bolivianerna kommer därför absolut mer till sin rätt utan vanliga fjärilar i samma kar.
Jag skulle verkligen vilja starta ett till kar (och i samma veva avsluta nanot). Men det finns i nuläget ingen riktigt bra plats i huset för ett nytt kar. Är väldigt sugen på ett scape med mycket rötter, fin ljus sand, få växter och mycket löv; typ svartvatten (light). Har en plan till lösning som innefattar en del flytt av möbler. Min man är okej med det men ungarna kommer protestera vilt eftersom flytten innebär att en del av deras saker får byta plats (bl.a. hamsterburen). Jag måste fundera lite mer på detta innan jag gör något.
Leave a comment:
-
Tack så mycket för svaren. Borde det kunna gå att ha dom i samma lag. Svårt att bestämma sig för vilken.
Hur går planerna för karen nu? Vad är nästa steg. Längtar tills du ska inreda något
Leave a comment:
-
Kul! De vanliga gillar jag bäst. Men bolivianerna upplever jag som mycket mer robusta. De lekte också regelbundet och lyckades, till skillnad mot mina fjärilar, nästan alltid få frisimmande yngel vilket var kul.
Leave a comment:
Leave a comment: