Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: F986B6DB-2F3E-49C3-B1EA-8EBC7BDE2CD4.jpeg
Visningar: 113
Storlek: 266,6 KB
ID: 2431263 Klicka på bilden för större version

Namn: 71E1F401-5508-4F48-9F64-54A58F9C2319.jpeg
Visningar: 116
Storlek: 260,1 KB
ID: 2431262

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Verkligen kul, inte många som lyckas få frisimmande av dem. Men dina, både de förra och de nuvarande verkar trivas storartat.
    Ja, mina första trivdes fint och levde länge. De jag har nu verkar också robusta och bra. Men däremellan hade jag ett gäng som det tyvärr inte blev något av. De blev sjuka, på olika sätt, eller tynade bort. Det var riktigt tråkigt. Därför känns det extra kul nu med ynglen!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är nog fiskarna som går från klarhet till klarhet . Jag tittar mest på! Här kommer en dålig bild. Klicka på bilden för större version

Namn: 0EC00703-C5CC-43DC-B0DF-38139AB5C0E6.jpeg
Visningar: 133
Storlek: 583,5 KB
ID: 2431253

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Verkligen kul, inte många som lyckas få frisimmande av dem. Men dina, både de förra och de nuvarande verkar trivas storartat.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fantastiskt kul!
    Du går från klarhet till klarhet, Nando. Topp!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu såg jag att mina fjärilsciklider har ett enormt stort gäng frisimmande yngel! De såg ut att vara på g att leka när jag reste bort i tisdags. Sedan har jag varit borta i fem dagar och kom hem i söndags. Då tänkte jag bara att fjärilarna höll sig längre bak i karet än vanligt. Och nu såg jag alltså ynglen. Jag blir så jäkla glad!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Mats!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Ja, jag borde dra in lite bilder men det är svårt att fota nu när det är ljust ute så länge. Speglingarna i glaset gör fotona riktigt dåliga.

    Apistohonan i lillkaret har vaktat bra. Hon har fortfarande ett gäng yngel kvar. De har blivit lite större nu och jag börjar tro att några kommer klara sig. Jätteroligt att se dem utvecklas!
    Vad härligt med en uppdatering!
    Jag känner igen mig i svårigheten att få till bra bilder och filmer nu när det är så ljust ute.
    Vi får vackert vänta tills det blir bättre förutsättningar.
    Ha det alldeles bäst, Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, jag borde dra in lite bilder men det är svårt att fota nu när det är ljust ute så länge. Speglingarna i glaset gör fotona riktigt dåliga.

    Apistohonan i lillkaret har vaktat bra. Hon har fortfarande ett gäng yngel kvar. De har blivit lite större nu och jag börjar tro att några kommer klara sig. Jätteroligt att se dem utvecklas!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Vad kul med yngel, bilder på dina fina akvarium är alltid uppskattat och nu skulle väl vara ett bra tillfälle?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Fint att höra att du har det bra! Ska bli kul att se på sikt vad för nytt det blir i din balja!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jodå, här är det fint, jobbar några veckor till - sedan semester!
    Spelningarna börjar rulla in nu, mest helger men även vissa vardagar.

    Ja, det finns väl inget så fint som när man får uppleva vallande av yngel - harmoni och vasst läge på samma gång liksom.

    Jag väntar för tillfället ut de sista tre Apistogramma paulmuelleri-ynglen (nu vuxna) som fortfarande går kvar i karet. Föräldrarna är sedan länge borta och de tre hanar som är kvar får göra sitt, sedan blir det lite nytt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hur är det förresten med dig Mats? Mycket spelningar i sommarvärmen?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, det är fortfarande så himla fint att se när något par har yngel tycker jag. Rörande på något vis. Sedan vet jag ju att de flesta yngel blir uppätna/försvinner tillslut ändå men det spelar mindre roll.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Nu har paret Apistogramma Atahualpa frisimmande yngel i lillkaret. Jätteroligt att de kommit så långt denna gång. De har lekt flera gånger tidigare men jag har aldrig sett några yngel. Nu finns det ett helt gäng och honan vaktar, milt sagt, bra!
    Härligt att höra, Nando!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...