Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Orpheon
    svarade
    Härligt att höra. Introducerar du räkorna före fiskarna eller har det inte spelat någon roll?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag har riktigt stora amanos (ca 5cm) med kulorna och de har aldrig ens antytt att de skulle vilja attackera räkorna. Amanosarna rör sig också över hela karet, gömmer sig inte och verkar inte känna sig hotade av kulorna alls. När jag haft amanos med större fiskar som kunnat äta dem har de hållit sig undan.

    Lämna en kommentar:


  • Orpheon
    svarade
    Söta minisar i ett väldigt fint akvarium. En fråga angående räkorna, blir dom någonsin attackerade? Jag har länge funderat på att kombinera amano med minikulor men var orolig att kulorna skulle ge sig på räkorna.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Fint att du fortfarande är med Mats!

    Jag tror att ett par av mina minikulor lekte nyss! Det såg ut som lek och när jag googlade så hittade jag beskrivningar av deras lek som stämde med det jag sett. Förmodligen äts väl rommen upp men det är roligt ändå.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag följer tråden, Nando! Har hyfsad koll på det du lagt in de senaste månaderna, men det får väl bli lite ”återbilder” så vi kommer ikapp!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    En hel del har ju tyvärr försvunnit ur tråden till följd av serverkrashen. Funderar på vad som är viktigast att lägga in på nytt av det som är borta. Det är nog att jag bytt ut nanot och startat upp ett 54L istället. Där går det bara minikulor och amanoräkor. Ska lägga in några bilder på kulorna och karet vid tillfälle för de är väldigt söta.

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Vad härligt att de mår bra, ynglar av sig och att några kanske klarar sig förbi yngelstadiet!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Efter att ha spenderat en dag i 30-gradig värme på Gröna Lund pustar jag ut i soffan och läser/tittar ikapp lite på Zoopet. Härlig avkoppling!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, små ugglor stämmer verkligen!
    Nej, inga problem med hettan. Har ac så inomhustemperaturen är behaglig trots att det är väldigt varmt ute.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    De ser ut som väldigt små ugglor! Ser ut som det flyter på hur som helst, inga problem med hettan?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: D2618C5B-AF27-40B1-8FED-185E1F42F3D4.jpeg
Visningar: 118
Storlek: 419,8 KB
ID: 2431267 Klicka på bilden för större version

Namn: DC0D7484-F000-4302-94D5-D91E09EE12D3.jpeg
Visningar: 122
Storlek: 274,1 KB
ID: 2431266 Klicka på bilden för större version

Namn: 3CA1C695-203D-4BB4-9574-967546855CA8.jpeg
Visningar: 121
Storlek: 432,2 KB
ID: 2431265 Och så några försök till bilder på Apistogramma Atahualpa-yngel. Titta runt honan så ser ni förhoppningsvis några små. Bilderna är uppförstorade och tyvärr av dålig kvalitet.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: F986B6DB-2F3E-49C3-B1EA-8EBC7BDE2CD4.jpeg
Visningar: 113
Storlek: 266,6 KB
ID: 2431263 Klicka på bilden för större version

Namn: 71E1F401-5508-4F48-9F64-54A58F9C2319.jpeg
Visningar: 116
Storlek: 260,1 KB
ID: 2431262

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Verkligen kul, inte många som lyckas få frisimmande av dem. Men dina, både de förra och de nuvarande verkar trivas storartat.
    Ja, mina första trivdes fint och levde länge. De jag har nu verkar också robusta och bra. Men däremellan hade jag ett gäng som det tyvärr inte blev något av. De blev sjuka, på olika sätt, eller tynade bort. Det var riktigt tråkigt. Därför känns det extra kul nu med ynglen!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är nog fiskarna som går från klarhet till klarhet . Jag tittar mest på! Här kommer en dålig bild. Klicka på bilden för större version

Namn: 0EC00703-C5CC-43DC-B0DF-38139AB5C0E6.jpeg
Visningar: 133
Storlek: 583,5 KB
ID: 2431253

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...