Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Man blir ju lite giddy-up när du planerar nytt!
    Det blir spännande att se vad hittar på. Topp!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Åh spännande! Vad är du sugen på att stoppa i ett eventuellt nytt kar?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Min man, som är ett riktigt kap, är redan med på noterna (mer eller mindre)! Jag vädrar morgonluft

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, visst är det konstigt! Som av en händelse skulle ett Akvastabil Fusion 100x50x50 passa in alldeles perfekt mot samma vägg som det befintliga Akvastabil-karet (som är 160x60x60, i tråden kallat ”storkaret”). Det enda som behöver ske är en liten flytt av en förvaringsmöbel med barnens Lego, leksaker m.m. Och så snyggt det blir med två kar med tillhörande bänkar av samma modell. Enhetligt liksom. Lika kar leka bäst, eller något

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Att de inte förstår

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag har nu påbörjat projektet att muta in ytterligare en bit av vardagsrummet för ett nytt kar. Det kan vara så att jag tidigare uttryckt till familjen att det inte blir fler nya kar före utbyggnaden av huset. Nu gäller det alltså att, utan att de riktigt förstår hur det gick till, smidigt föra över allas tankar på att det är fullt möjligt med ett till kar redan nu. Det enda som behövs är egentligen en liten ommöblering. Typ.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Geraxy, det var roligt att höra att du gillar mina baljor!

    Lämna en kommentar:


  • Geraxy
    svarade
    Såg länken till Åleds filmklipp. Har man möjligheten och befinner sig i området runt Halmstad kan jag varmt rekommendera denna butik!

    Sen vill jag även passa på att säga att du har för j*vla läckra baljor! Jag håller tummarna att du provar diskus

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Oj, så fina! Är det Altum?
    Japp!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Tycker oxå att tiden går sjukt fort, nu börjar jag dessutom jobba helger 10 veckor framöver. Då har tiden en tendens att gå ännu snabbare då gränsen mellan helg och vardagar helt suddas ut. Å andra sidan är jag då ledig fler vardagar och kan roa mig med akvariepyssel när jag är ensam hemma. Helgerna har en tendens till att gå till familjemys.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, så fina! Är det Altum?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Så blev det fredag igen. Känns som att det bara är måndagar och fredagar hela tiden. Det kanske har att göra med att jag blir äldre men tiden går ruggigt fort nu tycker jag. I helgen väntar sedvanligt akvariepyssel. Är fortfarande sugen på ett kar till men har i nuläget ingen bra plats för det. Tänker mer och mer på Discus vilket är både roligt och oroande samtidigt.
    Discus, ja... Angenäma bekymmer.
    Jag fick syn på dessa, och suget drog igång direkt.


    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så blev det fredag igen. Känns som att det bara är måndagar och fredagar hela tiden. Det kanske har att göra med att jag blir äldre men tiden går ruggigt fort nu tycker jag. I helgen väntar sedvanligt akvariepyssel. Är fortfarande sugen på ett kar till men har i nuläget ingen bra plats för det. Tänker mer och mer på Discus vilket är både roligt och oroande samtidigt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Även en uppdatering utan bilder vore skoj! Bra att du hör av dig i Ekenbergs tråd! Jag saknar hans inlägg också.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vore även roligt att höra hur dina kar utvecklas ICC
    Haha, jo men det skulle jag ju kunna göra en dag. Är tyvärr inte Gold medlem längre, så bilder blir det inte för tillfället.
    Dock lika aktiv som innan, men dålig på att uppdatera Bunker tråden. Drar ner och komprimerar på antal akvarier för mer översikt och skötselnöje.
    Hört av vår kära Ekenberg på senaste? Får nog lägga en blänkare i hans tråd och se om han är vaken.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...