Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Fina apor! Har inte hunnit vara här så mkt så jag har en hel del läsning att ta igen, men alltid härligt att se dina uppdateringar!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Otocinclus och corydoras är inte fy skam de heller! Men kan inte låta bli att tänka att en L200 nog hade gjort sig perfekt i storbaljan.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det närmaste mal jag har är Otocinclus och Corydoras. Hade en Ancistrus för några år sedan men henne omplacerade jag efter att hon upprepade gånger ätit upp bolivianernas rom vilket stressade både bolivianerna och mig!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Men du är det några malar i baljan?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    De stimmar inte hela tiden längre. När jag byter vatten, de ska få mat eller om de blir skrämda stimmar de. Annars är de utspridda lite överallt i karet . Men fina är de i alla fall!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ett stort stim av små fiskar är något alldeles fantastiskt. Stimmar dom bra allihopa? Måste vara en fröjd att sitta framför och titta! Jag kan tänka mig att dom blir ganska tuffa och modiga när dom är så många ihop

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Jag med något defekt färgseende, kan tipsa om denna mycket informativa film på UR play https://urplay.se/program/216241-farg-i-alla-former, tycker att att denna smycketera är väldigt tilltalande.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Ja, de där är fina! Speciell och häftig teckning även om färgerna är ganska oansenliga.
    Jo, förvisso oansenlig färgställning, men jag tror att de blir fantastiska i dunkelt ljus.
    Jaja, det var bara en liten grej jag funderade på - får jag nys på dom kanske det kan bli ett inköp till den kommande 540-baljan, vid tillfälle...

    Nu tillbaka till dina fantastiska kar, Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, de där är fina! Speciell och häftig teckning även om färgerna är ganska oansenliga.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    En pennfisk jag är lite sugen på, i ett dunkelt kar med mycket flytväxter, är Nannostomus espei. Denna är lite skygg och håller sig gärna i mörkare delar av karet.
    Nannostomus-komplexet är mycket intressant - dina N. mortenthaleri är verkligen fina!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är ingen dum idé! Jag ska nog bara skriva sort och antal, inte pris

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    I mellankaret har jag dock inte så mycket fisk längre. Det verkar bara vara sex Nannostomus marginatus kvar. Minns inte hur många jag köpte från början men några har ju fallit ifrån i alla fall. De har alltid gett ett skört intryck, inte alls som mina Mortenthaleri i svartvattenkaret som är väldigt robusta, modiga och aktiva. Jag vill inte fylla på med fler av Marginatus.
    Ett gott råd är att skriva in alla sina inköp av fisk i ett excelark och naturligtvis i vilket kar de släpptes. Minnet är ju inte så bra, men listan hjälper ganska mycket när man håller på i flera år.

    Jag har varie fiskinköp mellan 2005 och 2012 i listan, en bi effekt är att man inser hur mycket pengar man lägger på fisk, men det kan det vara värt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    I svartvattenkaret har mina Apistogramma bitaeniata funnit sig tillrätta. De är ganska små och taniga än men jag matar med varierat foder, även levandefoder, och hoppas att de växer på sig. Nannostomus Mortenthaleri är fantastiskt vackra!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Idag har jag ägnat mig åt vb i alla kar. Fiskarna verkar må bra. I mellankaret har jag dock inte så mycket fisk längre. Det verkar bara vara sex Nannostomus marginatus kvar. Minns inte hur många jag köpte från början men några har ju fallit ifrån i alla fall. De har alltid gett ett skört intryck, inte alls som mina Mortenthaleri i svartvattenkaret som är väldigt robusta, modiga och aktiva. Jag vill inte fylla på med fler av Marginatus. De som finns får dock gå kvar. Sedan har jag åtta stycken gul fantomtetra också. Det är en fisk jag gillar och ska köpa fler av. Jag velar mellan att köpa ett par fjärilar eller ett par Apistogramma baenchi. Har inte bestämt mig än. I karet finns även många amanoräkor som verkar trivas.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Roligt att höra ifrån dig ICC och att du gillar den nya scapen i storkaret! Synd att din tråd går på sparlåga - jag gillar den

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...