Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Hade blivit utloggad från Zoopet, vid en uppdatering antar jag, så det har inte kommit några mail om uppdateringar. Vilket medfört att jag missat din uppdatering, både i karet och i tråden.
      Känner igen det där med svårigheten att besluta om öppen inredning eller fullt av gömställen. Mina kar hade en förmåga att växa igen så fiskarna knappt fick plats.
      Tror att du är på rätt väg med det "nya" karet, förstår precis vad du vill uppnå. Gillar dina Citrontetror skarpt, var en bild tidigare där de verkligen var gula, inser att ljus och bild säkert bidrar en del, men skit samma, fina fiskar!
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6059

        Kul att du är med (igen)! Ja, jag vill ha det lite mer öppet från början denna gång. Sedan har ju växterna en tendens att sprida sig ändå och har man då, som jag ofta har gjort, planterat för mycket/tätt redan inledningsvis så växer det snabbt ihop till en djungel. Det är fint det också men nu vill jag testa en mer öppen scape!

        Kommentar

        • Zombivarg

          • December 2015
          • 249

          Verkligen fint och dom gula fiskarna lyser ju jättefint, gillar den ensamma scalaren på ena bilden riktigt vacker.
          Nä du är verkligen inte knäpp vi ser gärna fler bilder så bara bomba på du .

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6059

            Scalareparet som tillfälligt huserar i svartvattenkaret har lagt rom. Den är fortfarande kvar efter några dagar och det ser ut att ha blivit sprattlare för rommen rör sig. Så långt har de aldrig kommit tidigare. Det är nog för att de i nuläget är de enda scalarerna i karet. De håller resterande fiskar långt bort från äggen. Lite kul att se,

            Kommentar

            • Zombivarg

              • December 2015
              • 249

              Åååå, så spännande, håller tummarna att det går vägen det är ju alltid roligt.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6059

                Ja, det är roligt men tyvärr osannolikt att det kommer överleva några ev. frisimmande yngel med tanke på karets övriga invånare.

                Kommentar

                • Zombivarg

                  • December 2015
                  • 249

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Ja, det är roligt men tyvärr osannolikt att det kommer överleva några ev. frisimmande yngel med tanke på karets övriga invånare.
                  Men det sista som överger är hoppet och jag hoppas riktigt mycket .
                  Gillar dina kar dom är så fina och ser så naturliga ut

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6059

                    Yngel/sprattlare i någon form finns fortfarande kvar. De sitter nu på ett blad och några hoppar ibland upp en bit men kommer tillbaka till bladet snabbt. De är alltså inte frisimmande än, men nästan. Bifogar två dåliga bilder men de är de bästa jag kan åstadkomma.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Helt otroligt. Jag blir så glad, rörd och förundrad. Nu har scalarerna i svartvattenkaret ett stort gäng frisimmande yngel. I karet går också ett antal tetror och apisar. Jag fattar inte hur de har lyckats hålla dem vid liv under de omständigheterna.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6059

                        Kassa kort, men karet är släckt och det blir inte bättre än så i nuläget.

                        Kommentar

                        • Sleaper

                          • September 2008
                          • 2893

                          Alltid spännande med yngel i ett sällskapskar. Ibland kan ju faktiskt några klara sig mot alla odds.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6059

                            Ja, jag håller tummarna. Nya bilder.

                            Kommentar

                            • björnsitsen

                              • December 2006
                              • 133

                              Superhäftigt?. Hoppas nån klarar sig! Är det Redbacks du har nu?

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6059

                                Nej, nu har jag helt vanliga scalarer.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...