Diskus, nu eller nästa gång ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Ursprungligen postat av tonpet
    Jag blev insläppt en kvart innan det öppnade och då var det mycket olika namn och benämningar när vi pratade innan allt folk började komma. Men jag är ganska så säker på att han sa Pigeon Tiger.
    Men det får bli mer prat med han nu i veckan när jag hämtar dom, och då skall jag så klart kolla detta.

    Mr VIP . Mina heter Pigeon red blood.
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • tonpet
      • February 2008
      • 469

      Ja du Tommy, dom är väldigt lika dina.
      Ser nu när jag tittat lite mer noggrant att vissa av dina har också lodrätt mönstring, men inte alla.
      Juwel Rio 300, Diskus
      "Sluta vara den du var och bli den du är"

      Kommentar

      • tonpet
        • February 2008
        • 469

        HekDiscus Crizanto, ja dom är grymt fina. Tony hade två inne nu, stora som dasslock, nästan iaf.
        Juwel Rio 300, Diskus
        "Sluta vara den du var och bli den du är"

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Jag tycker att det ser ut som tiger turkos men jag kan ha fel , riktigt läckra oavsett namn
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • tonpet
            • February 2008
            • 469

            Ursprungligen postat av woodlund
            Jag tycker att det ser ut som tiger turkos men jag kan ha fel , riktigt läckra oavsett namn
            Googlade på tiger turkus, och hitta flera som var mycket lika mina. Tror du har rätt, men skall kolla med gurun Tony när jag skall hämta dom. Kan också vara så att han sa det idag, men att jag rör ihop det.
            Men, tror du har rätt.
            Juwel Rio 300, Diskus
            "Sluta vara den du var och bli den du är"

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              Ursprungligen postat av tonpet
              Resan till dottern och barnbarnet blev inte av idag. Besöket var meningen som överraskning, men det var jag som blev blåst. Fick reda på att dom var på väg hem från bb när jag startat min 28 mils resa. Så det var bara och vända och låta dom komma hem i lugn och ro och få njuta själva med sin utökade familj. Så det får bli ett senare besök i veckan. Nog om de...

              Tjohoo...Idag blev det klart.
              Ja, nu är en grupp på 6 stycken bokade. Beslutet var både lätt och svårt. Svårt för det fanns så många fina att välja på, lätt för att den där känslan infann sig ganska fort på en grupp. Och vilken känsla det är kan jag inte riktigt svara på, det bara känns rätt. Om det nu är magkänsla eller vad det är vet jag inte men det brukar bli bra om man vågar lita på det man känner, och framför allt första känslan.
              Just denna grupp var bland de sista jag tittade på, efter första svepet. Andra varvet bröt jag av nästa omgående och återvände till just de det blev och fastnade där.
              Som jag skrev tidigare, de jag bestämt mig för var absolut inte de finaste fiskarna enligt mig, men de jag vill ha. Det får låta hur konstigt som helst, men känns helt rätt för mig.
              Nu tycker ju jag inte dessa är fula på nått sett, utan tvärt om. Mer att känslan fanns där som var så viktig för mig.

              Bilder lovade jag och här kommer dom, dock så var jag väldigt självisk och tog nästan bara på de jag bokat.
              Einarsson och jag pratade en hel del också, så det blev inte mycket korttagning idag.

              [ATTACH=CONFIG]74097[/ATTACH]
              [ATTACH=CONFIG]74098[/ATTACH]
              [ATTACH=CONFIG]74099[/ATTACH]
              [ATTACH=CONFIG]74100[/ATTACH]
              Snygga. Den som väntar på något gott..... får alltid vänta för länge 😁.
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • tonpet
                • February 2008
                • 469

                Ursprungligen postat av Webo
                Snygga. Den som väntar på något gott..... får alltid vänta för länge .
                Ja, här har du en som har väntat för länge. Men Bättre sent än aldrig
                Juwel Rio 300, Diskus
                "Sluta vara den du var och bli den du är"

                Kommentar

                • tonpet
                  • February 2008
                  • 469

                  *Väntar* Klicka på bilden för större version

Namn: P1000936.jpg
Visningar: 1
Storlek: 255,1 KB
ID: 2166031 *längtar*
                  Juwel Rio 300, Diskus
                  "Sluta vara den du var och bli den du är"

                  Kommentar

                  • tonpet
                    • February 2008
                    • 469

                    Det har inte hänt så mycket här sista veckan. Jag har skickat i 7 st Amanoräkor, ca : 25 st av mina körsbärsräkor och 4 små Ancistrus.
                    Har ändrat cirkulationen fram och tillbaka och blir inte riktigt nöjd. Vill ha lite mer rörelse utmed botten utan att växter lägger sig ner, eller att sanden åker med. Skall prova med strilrör som jag tror blir bättre.

                    Har börjat justerat in tempen också, ligger nu på en snitt temp på 29,2. Sjunker till strax under 29 under natten och innan släckning ligger det på 29,4. Så nu kommer jag inte röra doppvärmaren mer...

                    Det som fattas nu är bara Diskusen, som skall hämtas hos Tony direkt efter jobbet, på fredag.
                    Juwel Rio 300, Diskus
                    "Sluta vara den du var och bli den du är"

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av tonpet
                      Resan till dottern och barnbarnet blev inte av idag. Besöket var meningen som överraskning, men det var jag som blev blåst. Fick reda på att dom var på väg hem från bb när jag startat min 28 mils resa. Så det var bara och vända och låta dom komma hem i lugn och ro och få njuta själva med sin utökade familj. Så det får bli ett senare besök i veckan. Nog om de...

                      Tjohoo...Idag blev det klart.
                      Ja, nu är en grupp på 6 stycken bokade. Beslutet var både lätt och svårt. Svårt för det fanns så många fina att välja på, lätt för att den där känslan infann sig ganska fort på en grupp. Och vilken känsla det är kan jag inte riktigt svara på, det bara känns rätt. Om det nu är magkänsla eller vad det är vet jag inte men det brukar bli bra om man vågar lita på det man känner, och framför allt första känslan.
                      Just denna grupp var bland de sista jag tittade på, efter första svepet. Andra varvet bröt jag av nästa omgående och återvände till just de det blev och fastnade där.
                      Som jag skrev tidigare, de jag bestämt mig för var absolut inte de finaste fiskarna enligt mig, men de jag vill ha. Det får låta hur konstigt som helst, men känns helt rätt för mig.
                      Nu tycker ju jag inte dessa är fula på nått sett, utan tvärt om. Mer att känslan fanns där som var så viktig för mig.

                      Bilder lovade jag och här kommer dom, dock så var jag väldigt självisk och tog nästan bara på de jag bokat.
                      Einarsson och jag pratade en hel del också, så det blev inte mycket korttagning idag.
                      Vilka snyggingar, Tony Så spännande att få följa med så här från det att hela diskusresan startar. Härligt att du delar med dig av hela storyn kring. Då känns det ju nästan att man är med på resan.
                      När man väl hittat "sina" så är det kört. Lite avundsjuk på dig som fått träffa Einarsson live
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av tonpet
                        *Väntar* [ATTACH=CONFIG]74119[/ATTACH] *längtar*
                        Förstår din ljuva smärta
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Då får vi väl vänta till fredag kväll för att se bilder av dem i sitt nya hem. Ska bli kul.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • tonpet
                            • February 2008
                            • 469

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Vilka snyggingar, Tony Så spännande att få följa med så här från det att hela diskusresan startar. Härligt att du delar med dig av hela storyn kring. Då känns det ju nästan att man är med på resan.
                            När man väl hittat "sina" så är det kört. Lite avundsjuk på dig som fått träffa Einarsson live
                            Tackar Johnny, ja att dom skulle bli mina var inget svårt beslut. Nått var det som hände och första tanken jag fick hos Tony var från den gamla klassikern tjuren Ferdinand på Jul, "honom skall vi". Och det sa jag för mig själv när jag vände mig om och titta tillbaka, dom skall jag!
                            Einarsson ja, det tycker jag att du skall vara. För det var mycket roligt att träffa han, trevlig och lättsam kille att prata med.
                            Juwel Rio 300, Diskus
                            "Sluta vara den du var och bli den du är"

                            Kommentar

                            • tonpet
                              • February 2008
                              • 469

                              Ursprungligen postat av Webo
                              Då får vi väl vänta till fredag kväll för att se bilder av dem i sitt nya hem. Ska bli kul.
                              Att det kommer bilder kan jag lova Sen om det blir på fredag eller lördag kan jag inte lova. Förmodar att jag kommer sitta paralyserad och insupa allt de gör under hela fredagskvällen/natten.
                              För detta efterlängtat sen många år tillbaka.
                              Juwel Rio 300, Diskus
                              "Sluta vara den du var och bli den du är"

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Nu tycker jag ni hypear mig som bara är en helt vanlig mupp. ;D
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...