Diskus, nu eller nästa gång ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #91
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Vore ju grymt kul med en liverapportering med bilder från Tony idag för oss "stackare" som inte har plats i karen för fler invånare
    Eller för oss som bor extremt centralt i norra Sverige, med ett i princip tomt 1200 liters, men inga potentiella hyresgäster inom 150 mil...

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      #92
      Håller med Jozi. Roligt för vi som bor långt ifrån Tony ☺
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • tonpet
        • February 2008
        • 469

        #93
        Tommy, Jozi81 och Webo .....
        Ååå, att jag inte såg detta tidigare.... Kunde ju filmat lite vad han hade inne just för stunden. Tänkte inte alls på detta då jag hade fullt upp med mitt velande mellan olika individer. Tror det hade varit mycket tittvänligt av många här ute.

        När jag efter 2,5 timme i nästa 30 gradigt varmt rum lämnade så var det tomt i många kar. En från Stockholm köpt vad jag han räkna till över 15 st.
        Om jag vad nöjd över besöket, , ja gissa en gång.
        Och fick jag den där känslan som jag skrev om tidigare, YES det fick jag.
        Fanns det finnare diskusar, ja det fanns, kan jag lova, men det bara sa "klick" med en grupp som jag sedan diskuterade lite med Tony om.
        Så utan tvekan bad jag Tony bara leta fram pennan och skriva sålda på karet. Sen kunde jag bara strosa runt och njuta.
        Träffade Einarsson också, mycket trevlig och varm kille. Vi samtalade resten av tiden...

        Bilder och lite mer kommer senare då jag måste iväg...
        Juwel Rio 300, Diskus
        "Sluta vara den du var och bli den du är"

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          #94
          Ursprungligen postat av tonpet
          Tommy, Jozi81 och Webo .....
          Ååå, att jag inte såg detta tidigare.... Kunde ju filmat lite vad han hade inne just för stunden. Tänkte inte alls på detta då jag hade fullt upp med mitt velande mellan olika individer. Tror det hade varit mycket tittvänligt av många här ute.

          När jag efter 2,5 timme i nästa 30 gradigt varmt rum lämnade så var det tomt i många kar. En från Stockholm köpt vad jag han räkna till över 15 st.
          Om jag vad nöjd över besöket, , ja gissa en gång.
          Och fick jag den där känslan som jag skrev om tidigare, YES det fick jag.
          Fanns det finnare diskusar, ja det fanns, kan jag lova, men det bara sa "klick" med en grupp som jag sedan diskuterade lite med Tony om.
          Så utan tvekan bad jag Tony bara leta fram pennan och skriva sålda på karet. Sen kunde jag bara strosa runt och njuta.
          Träffade Einarsson också, mycket trevlig och varm kille. Vi samtalade resten av tiden...

          Bilder och lite mer kommer senare då jag måste iväg...
          Riktigt kul (jag är inte alls avundsjuk ). Skall bli jättekul att få följa ditt äventyr.
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #95
            Ursprungligen postat av jozi81
            Eller för oss som bor extremt centralt i norra Sverige, med ett i princip tomt 1200 liters, men inga potentiella hyresgäster inom 150 mil...
            Det är synd om oss Daniel, som bor på fel sida av landet (du ännu längre norrut) när det gäller akvarievärlden. Men vi har ju i alla fall riktiga krispiga vintrar och slipper en massa blask och annat elände .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #96
              Ursprungligen postat av tonpet
              Tommy, Jozi81 och Webo .....
              Ååå, att jag inte såg detta tidigare.... Kunde ju filmat lite vad han hade inne just för stunden. Tänkte inte alls på detta då jag hade fullt upp med mitt velande mellan olika individer. Tror det hade varit mycket tittvänligt av många här ute.

              När jag efter 2,5 timme i nästa 30 gradigt varmt rum lämnade så var det tomt i många kar. En från Stockholm köpt vad jag han räkna till över 15 st.
              Om jag vad nöjd över besöket, , ja gissa en gång.
              Och fick jag den där känslan som jag skrev om tidigare, YES det fick jag.
              Fanns det finnare diskusar, ja det fanns, kan jag lova, men det bara sa "klick" med en grupp som jag sedan diskuterade lite med Tony om.
              Så utan tvekan bad jag Tony bara leta fram pennan och skriva sålda på karet. Sen kunde jag bara strosa runt och njuta.
              Träffade Einarsson också, mycket trevlig och varm kille. Vi samtalade resten av tiden...

              Bilder och lite mer kommer senare då jag måste iväg...
              När kommer dessa skönheter?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • tonpet
                • February 2008
                • 469

                #97
                Resan till dottern och barnbarnet blev inte av idag. Besöket var meningen som överraskning, men det var jag som blev blåst. Fick reda på att dom var på väg hem från bb när jag startat min 28 mils resa. Så det var bara och vända och låta dom komma hem i lugn och ro och få njuta själva med sin utökade familj. Så det får bli ett senare besök i veckan. Nog om de...

                Tjohoo...Idag blev det klart.
                Ja, nu är en grupp på 6 stycken bokade. Beslutet var både lätt och svårt. Svårt för det fanns så många fina att välja på, lätt för att den där känslan infann sig ganska fort på en grupp. Och vilken känsla det är kan jag inte riktigt svara på, det bara känns rätt. Om det nu är magkänsla eller vad det är vet jag inte men det brukar bli bra om man vågar lita på det man känner, och framför allt första känslan.
                Just denna grupp var bland de sista jag tittade på, efter första svepet. Andra varvet bröt jag av nästa omgående och återvände till just de det blev och fastnade där.
                Som jag skrev tidigare, de jag bestämt mig för var absolut inte de finaste fiskarna enligt mig, men de jag vill ha. Det får låta hur konstigt som helst, men känns helt rätt för mig.
                Nu tycker ju jag inte dessa är fula på nått sett, utan tvärt om. Mer att känslan fanns där som var så viktig för mig.

                Bilder lovade jag och här kommer dom, dock så var jag väldigt självisk och tog nästan bara på de jag bokat.
                Einarsson och jag pratade en hel del också, så det blev inte mycket korttagning idag.

                Klicka på bilden för större version

Namn: P1000934.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,4 KB
ID: 2166009
                Klicka på bilden för större version

Namn: P1000936.jpg
Visningar: 1
Storlek: 186,3 KB
ID: 2166010
                Klicka på bilden för större version

Namn: P1000941.jpg
Visningar: 1
Storlek: 196,9 KB
ID: 2166011
                Klicka på bilden för större version

Namn: P1000959.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,5 KB
ID: 2166012
                Juwel Rio 300, Diskus
                "Sluta vara den du var och bli den du är"

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  #98
                  Det var kul att träffas. En riktigt fin grupp diskusar du hade valt. Kommer bli klockrent.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • tonpet
                    • February 2008
                    • 469

                    #99
                    Hittade en bild från ena väggen....
                    Tony berättade att han nu försöker tömma en sida för att få hem en sändning till....
                    Skulle gissa att det blir snart, då han sålde en hel del idag.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: P1000939.jpg
Visningar: 1
Storlek: 175,4 KB
ID: 2166013
                    Juwel Rio 300, Diskus
                    "Sluta vara den du var och bli den du är"

                    Kommentar

                    • tonpet
                      • February 2008
                      • 469

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      När kommer dessa skönheter?

                      //Inger
                      Hade jag bara vetat att jag inte skulle komma iväg till dottern så hade dom redan varit i karet.
                      Har lite fullt nästa vecka, men kommer att hämta dom senast fredag nästa vecka.
                      Sitter här nu och bara längtar....
                      Juwel Rio 300, Diskus
                      "Sluta vara den du var och bli den du är"

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av tonpet
                        Hade jag bara vetat att jag inte skulle komma iväg till dottern så hade dom redan varit i karet.
                        Har lite fullt nästa vecka, men kommer att hämta dom senast fredag nästa vecka.
                        Sitter här nu och bara längtar....
                        Jepp, jag vet det där med att längta efter sina guldkorn .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • tonpet
                          • February 2008
                          • 469

                          Tony berättade att dessa var ovanliga just för att teckningen ligger lodrätt istället för vågrätt.
                          Någon som sett detta för ?
                          Juwel Rio 300, Diskus
                          "Sluta vara den du var och bli den du är"

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av tonpet
                            Resan till dottern och barnbarnet blev inte av idag. Besöket var meningen som överraskning, men det var jag som blev blåst. Fick reda på att dom var på väg hem från bb när jag startat min 28 mils resa. Så det var bara och vända och låta dom komma hem i lugn och ro och få njuta själva med sin utökade familj. Så det får bli ett senare besök i veckan. Nog om de...

                            Tjohoo...Idag blev det klart.
                            Ja, nu är en grupp på 6 stycken bokade. Beslutet var både lätt och svårt. Svårt för det fanns så många fina att välja på, lätt för att den där känslan infann sig ganska fort på en grupp. Och vilken känsla det är kan jag inte riktigt svara på, det bara känns rätt. Om det nu är magkänsla eller vad det är vet jag inte men det brukar bli bra om man vågar lita på det man känner, och framför allt första känslan.
                            Just denna grupp var bland de sista jag tittade på, efter första svepet. Andra varvet bröt jag av nästa omgående och återvände till just de det blev och fastnade där.
                            Som jag skrev tidigare, de jag bestämt mig för var absolut inte de finaste fiskarna enligt mig, men de jag vill ha. Det får låta hur konstigt som helst, men känns helt rätt för mig.
                            Nu tycker ju jag inte dessa är fula på nått sett, utan tvärt om. Mer att känslan fanns där som var så viktig för mig.

                            Bilder lovade jag och här kommer dom, dock så var jag väldigt självisk och tog nästan bara på de jag bokat.
                            Einarsson och jag pratade en hel del också, så det blev inte mycket korttagning idag.

                            [ATTACH=CONFIG]74097[/ATTACH]
                            [ATTACH=CONFIG]74098[/ATTACH]
                            [ATTACH=CONFIG]74099[/ATTACH]
                            [ATTACH=CONFIG]74100[/ATTACH]
                            Underbart, vad var det för benämning på dessa skönheter?
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Din grupp påminner definitivt om min även om de du nu köpt helt garanterat är av betydligt bättre kvalitet än vad mina är .

                              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1586.jpg
Visningar: 3
Storlek: 178,2 KB
ID: 2166014

                              När det blir dags för min nästa vända med diskus om några år så är jag enormt sugen efter något VF från Hek. Kolla den här sidan på FB, de är helt ljuvliga: HekDiscus Crizanto
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • tonpet
                                • February 2008
                                • 469

                                Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                                Underbart, vad var det för benämning på dessa skönheter?
                                Jag blev insläppt en kvart innan det öppnade och då var det mycket olika namn och benämningar när vi pratade innan allt folk började komma. Men jag är ganska så säker på att han sa Pigeon Tiger.
                                Men det får bli mer prat med han nu i veckan när jag hämtar dom, och då skall jag så klart kolla detta.

                                Juwel Rio 300, Diskus
                                "Sluta vara den du var och bli den du är"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...