Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Tack för namnbyte av tråden Kjell! Och tack för tipset Bluewing!
    Sitter just nu och funderar på hur jag ska lyckas få plats med x.alvarezi oxå. Är ju en drömfisk... Sälja alla röda på jobbet tro?Hmm hmm...

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Trevligt att läsa om dina svärdbärare, en stor favorit hos mig med
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Ja de är väldigt trevliga! Pigga och glada och är lite överallt. Hur går det med dina?

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629



          Terrorkaret... Igår såg en mayae-hona lite ljus ut i stjärtfenekanten. Ser mkt bättre ut idag. Vattenbyte och Easylife Voogle. Ska ha i lite till idag.Är så glad att det inte blev ngt skit av det. Corysarna växer sakta men säkert. Pigga och glada.

          I clemenciae-karet är allt fridfullt och fint. Ynglena börjar våga sig fram alltmer, de är en vecka och en dag gamla. Tycker det knappt händer nåt på tillväxten men det gör det säkert! Löjligt svåra att se är dem de små barmen! Mor och far clemenciae är fortfarande lite knussliga med maten, särskilt fadern i fråga. Men det är min pappa oxå

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1427921326550.jpg
Visningar: 1
Storlek: 221,1 KB
ID: 2170926

            Kommentar

            • HeidiH
              • October 2014
              • 629

              Inlägg nummer 200! Vart bortrest över påsk och pojkvännen har varit och sett till fiskarna en gång. Allt såg toopen ut!clemenciae-ynglen tycks vara fyra stycken och de växer sakta men säkert. I deras kar har det börjat komma lite alger men det är ingen fara ännu. Ska inte få panik över det. Honan e lite sur på sin pojke ibland där

              I mayae-karet var allt fint. Skådade en trådalg villen oroar mig liite. Men ska inte få panik över det heller. Men överväger att skaffa amanoräkor dit då mossan är rätt duktigt överväxt av nån alg. Alternativt klipppa ner mossan rejält, för i övrigt är det ingen fara med alger.

              Ska bli spännande att komma till jobbet nu efter att inte vart där på ett par dagar. Men allt bör vara bra där. Ska byta vatten i alla tre karen idag tänker jag mig.

              Kommentar

              • HeidiH
                • October 2014
                • 629

                Vattenbyte i alla tre karen idag. Allt fint i alla kar. Möblerade om i clemenciae-karet men vart inge bra. Fisken bryr sig inte iaf Nu sovdax här så jag orkar vara glad och trevlig imorrn! Godnatt!

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Och nu hittade jag otto nr nio av tio död... En enda kvar nu. Heltaskigt att inte köpa fler får nu se hur länge denna sista tänker hänga sig i. Men det är ju så att jag har ju inte rätt sorts alger för ottosar... Och kanske aldrig får. Får se hur det utvecklar sig. Fick se en smart film om hur man kan pensla stenar med tror det var spirulina och göra "konstgjorda" algstenar. Kanske värt att testa.

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1428518804962.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,3 KB
ID: 2170987Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1428518870975.jpg
Visningar: 1
Storlek: 175,6 KB
ID: 2170988Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1428518926952.jpg
Visningar: 1
Storlek: 180,7 KB
ID: 2170989Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1428518972179.jpg
Visningar: 1
Storlek: 144,7 KB
ID: 2170990
                    Bilder på terrorkaret. Xiphophorus mayae. Gör verkligen skäl för sitt namn. Honorna är tokiga på varandra och jagar och biter. En hon har fått skadad ryggfena.. Vad gör man liksom?
                    Även en bild på min lilla överaskningsräka som jag inte med flit stoppat i karet. Och en corydoras schultzei. Ursäkta de urdåliga bilderna.
                    Senast redigerad av HeidiH; 08 April 2015, 20:06.

                    Kommentar

                    • HeidiH
                      • October 2014
                      • 629

                      Oj vart några upp o ner...

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av HeidiH
                        Oj vart några upp o ner...
                        Gör inget alls att det blev upp å ner .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Gäller att motionera sina läsare, typ stå på huvudet är ju bra

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av HeidiH
                            Gäller att motionera sina läsare, typ stå på huvudet är ju bra
                            Hahaha, tur att huvet sitter fast vid axlarna då det inte rullar av
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • HeidiH
                              • October 2014
                              • 629

                              Japp npn som tänkte till vid skapandet

                              Kommentar

                              • HeidiH
                                • October 2014
                                • 629

                                Räknat in alla fyra clemenciae-yngel. Så söta så! Terrorkaret med mayaerna gör skäl för sitt namn även om det är lite lugnare än igår får man nog säga. Fått tips om att ev ha ytterligare en art i akvariet för att det kan lugna ner det hela lite... Men de flesta lär äta yngel om de får chans..
                                Senast redigerad av HeidiH; 10 April 2015, 15:56.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...