Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Kan ju tillägga att terrorkaret inte längre gör själ för sitt namn. Där är lungt och fint och trivsamt. Härligt det! Får döpa om till problemkaret

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Ursprungligen postat av HeidiH
      Märks att du kan sånt här! Vart mkt klokare av dina inlägg! Tack!
      [ATTACH]75809[/ATTACH]

      Clemencieparet var kärlekskranka idag. Hanen uppvaktade sin dam flitigt! Nya yngel hos detta paret, kull två sen de kom hit! Fem st från första kullen lever och växer och frodas!
      Imorgon väntar detta lillekar tillökning i form av urtjusiga blå räkor!! Hoppas att de ska trivas och frodas hos mig!
      Jag har lite "algproblem" i detta lilla kar. Får se vart det tar vägen. Ändrade idag så båda lysramperna ska lysa samtidigt men kortare tid. Får se om det är bra eller inte. Bara haft en ramp annars och den andra tänt ibland.

      Terrorkaret är trevligt nu tycker jag. Lugn och harmoni. Honan som haft konstig hud ser fin ut med en kur voogle. Verkar vara rena dunderkuren det där! Finns några yngel även i detta kar. Ett guppyyngel och ett okänt antal mayae. Men fyra-fem st lär de allt vara!
      Helbild på karet igen;
      [ATTACH]75810[/ATTACH]

      På jobbet tuffar allt på. Helt okomplicerat. Skönt! Den överlevande otton ser ok ut fortfarande
      Vilka söta svärdbärare och väldigt fint kar

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Vilka söta svärdbärare och väldigt fint kar [emoji14]
        Tusen tack! Vad glad jag blir!!

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          Några dagars semester nudå. Ska bli skönt! Men att resa känns lite mindre kul då man lämnar x-antal liv hemma. Men de ska alla få lite tillsyn så det känns bra.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ursprungligen postat av HeidiH
            Några dagars semester nudå. Ska bli skönt! Men att resa känns lite mindre kul då man lämnar x-antal liv hemma. Men de ska alla få lite tillsyn så det känns bra.
            Vart åker du?

            Kommentar

            • HeidiH
              • October 2014
              • 629

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Vart åker du?
              Några dagar i Rom blir det!! Sköönt!

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ja det låter gött!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av HeidiH
                  Några dagar i Rom blir det!! Sköönt!
                  Så härligt! Fiskarna klarar säkert bra
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    På hemväg från Skavsta. Ska bli spännande att se hur läget är hemma i karen. Kommer hem sent så risken är att det är släckt. Men tror jag tänder upp faktiskt. Brukar aldrig göra det men nu känns det som en bra ide.

                    Kommentar

                    • HeidiH
                      • October 2014
                      • 629

                      Allt var bara fint hemma i karen. Inga förändringar alls...Inga nya yngel.. eller räklingar... Var som att inte vart borta alls. Skönt det! Lite vattenbyte får det snart lov att bli bara.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av HeidiH
                        Allt var bara fint hemma i karen. Inga förändringar alls...Inga nya yngel.. eller räklingar... Var som att inte vart borta alls. Skönt det! Lite vattenbyte får det snart lov att bli bara.
                        Härligt att allt gått bra Då kan man lämna dem utan dåligt samvete nästa gång.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Hihi jadå! Känns skönt! De fick en matning under dessa dagar. Kul att se hur de äldre ynglen utvecklats faktiskt. Hinner hända en hel del på sex dagar.

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629

                            Igår såg alla svärdbärarhonor fina ut i huden. Blir knäpp på detta. De äter och är runda o goa o tycks må riktigt bra.
                            Mina deep blue tigerräkor mår fint. Vore kul om de förökade sig framöver.
                            Bytte vatten på jobbet idag. Allt bra där. Men tror att ena pineapplehonan har dött. Den andra får snart yngel.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av HeidiH
                              Igår såg alla svärdbärarhonor fina ut i huden. Blir knäpp på detta. De äter och är runda o goa o tycks må riktigt bra.
                              Mina deep blue tigerräkor mår fint. Vore kul om de förökade sig framöver.
                              Bytte vatten på jobbet idag. Allt bra där. Men tror att ena pineapplehonan har dött. Den andra får snart yngel.
                              Heidi, även om jag inte skriver speciellt mycket i din tråd, så läser jag den. Tycker att det är jättekul att läsa dina uppdateringar .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • HeidiH
                                • October 2014
                                • 629

                                Tack Inger! Ska försöka ta lite kort att lägga ut. Så trist bara att ha sån urkass kamera

                                Kommentar

                                Arbetssätt...