Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Vattenbyten på alla kar hemma igår. Kört med lite extra filtervadd i pumparna i veckan och det fungerade bra faktiskt. I stora karet var det helt igensatt iof. Nu prova utan ett tag. Men såg grumligt ut igårkväll efter vattenbytet. Så konstigt.
    Minns inte om jag bytte vatten på jobbet i fredags.. jag tror inte det? Då är det dax nu idag då..

    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      Igår hade mina corydoras schultzei lagt rom då jag hem! Första gången, så himla kul! Försöker däremot inte rädda något av det då jag åker utomlands i närmare två veckor snart. Ena svärdbärarhonan i det karet såg riktigt skum ut. Vit runt munnen... såg ut som ngt stack ut nästan. Hur gööör man för att kolla riktigt noga på sina fisksar? De bara försvinner ur synhåll.. Skräpkar det där. Bara skit alltihop. Men corysarna är opåverkade I lillekaret flyttade det ju in fem corys, ävem dessa schultzei vad det verkar. De får gå där på tillväxt för att sedan flytta över i stora karet då kag kört alla behandlingar som.skall göras där.
      På jobbet allt bra. Förutom.att den sista otton även den nu är död. 10 av 10 döda.. Så kam det gå. Trist!

      Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Uppdatering av läget.. Lilla karet hemma mår finemang! Grönt och frodas mkt bra! Clemenciae-ynglena mär fint. Ottosarna käkar allt som erbjuds. Corysarna är som corys är
        Jobbkaret mår fint. Rullar på oproblematiskt trots att det vart tre v mellan vattenbyte.
        Mitt lilla sorgebarn då? Terrorkaret... Var på sem i två veckor. Kom hem till de kvarvarande tre svärdbärarna. En såg helt hemsk ut... Fenorna svårt angripna, popeye på ena ögat...Svartnat... Provade bums att behandla hela karet med exit och esha2000. Alla tre svärdbärare dog. Öbriga fiskar opåverkade. Skall behandla mot flagellater oxå.. Kvarvarande guppys bajsar lite suspekt. I denna veva lackade jag jr fullständigt på mitt filter som hackade och skorrade. Plockade ur o isär och fettade in, tre kvällar i rad utan resultat. Lessnade. Rejält. Öjudet höll mig vaken om nätterna. Så jag slet ut filtret. Så nu har karet vart filterlöst fem dar typ. Går helt ok. Lägger im extra vattenbyten oxå vilket nog är bra. Tror jag ev har infusorier...
        Beställt en JBL cristalprofi 901 som bör komma idag ellet imorrn. Hoppas det hjälper mig..
        Det var allt för idag

        Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1440997926752.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,2 KB
ID: 2172489
          Terrorkaret fotat igår från kortsidan.. visst ser det ut som infusorier...?

          Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            En svärdbärare lever! Men äter inte som hon ska... Beställt ytterfilter som ännu inte kommit. Segt. Iof bara en vecka sen jag beställde.

            Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Oj, vad jag har varit ouppdaterad i denna tråden! Får läsa ikapp sen
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • HeidiH
                • October 2014
                • 629

                Så trevligt! Händer inte så mkt nu. Ytterfiltret ännu inte kommit... vet att det står på posten men det dyker inte upp nån avi. Svärdbärarhonan som lever tycks må bra.. men är väääldigt skygg. Guppusarna i terrorkaret mår bra.
                Eventuellt blir det fisktillskott snart... Lite svårt hur jag ska placera ev tillskott bara Allt lungt annars... tror jag.

                Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Idag fick terrorkaret påfyllning av tre vackra guppydamer. Vart otroligt förtjust i ena som har nästan regnbågsskimrande stjärtfena med små prickar på. Fick oxå följa med en med lite större prickar på stjärten samt en dam med vackert blå stjärt. Hoöpas allt skall gå bra med dem. Den sista svärdbärarhonan ser ok ut, men är så skygg så det är svårt att se henne ordentligt.
                  Lillekaret mår fint! Önskar bara det blev räklingar efter mina deep blue tiger-räkor... De köptes in i maj... tyckt jag sett dem gå med rom, men inget resultat..Snart är de väl många clemenciae-svärdbärare i det karet... har egentligen ingen lösning för det.. tänkte ju tråckla in ett 375l kar.. men har börjat tveka lite för det..
                  Ska försöka bifoga några urkassa bilder...Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1442438042194.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,8 KB
ID: 2172670 Dagens nyförvärv.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1442438132644.jpg
Visningar: 1
Storlek: 217,8 KB
ID: 2172671 Clemenciae i lillekaret.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1442438208374.jpg
Visningar: 1
Storlek: 174,2 KB
ID: 2172672
                  Terrorkaret

                  Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    Jahaja...lite uppoch ner.. nåja...

                    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av HeidiH
                      Jahaja...lite uppoch ner.. nåja...

                      Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
                      Gör väl inget Vackra fiskar

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

                        Tack så mkt!
                        Igår fick terrorkaret ytterfiltret monterat! Känns skönt att äntligen ha tillräcklig och bra rening i det där strulkaret. Får hoppas på bättring! I förrgår chansade jag o pluppade ner tre fina guppydamer i terrorkaret. De tycks må fint so far. Kör samtidigt en kur esha 2000. Känns som jag gör grejer i lite fel ordning faktiskt Sett några yngel i terrorkaret. Lär va guppys. Kul det!

                        Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          I helgen deltog jag i akvarieträffen på djurgården. Tyvärr missade jag preciiis Oliver Knotts framträdande. Men akvariet han inrett stog ju kvar. Mkt snyggt!
                          Som alltid blir man inspirerad och sugen på all världens fiskar.. Så på söndagen inredde jag mitt 30liters lite snabbt, och däri bor nu en fenbiten kampfiskdam.. Jag som inte skulle ha nån kampfiskhona? Jag brukar inte tycka att fiskar är så "mysiga" men denna dam e helkul. Var igår helt ointresserad av mat. Tills jag stack ner fingret och matade henne från fingret. Då åt hon glatt! Hoppas att hon skall repa sig!
                          De inköpta guppydamerna i terrorkaret lever och har hälsan. Bifogar en bild på ena honan. Blir den upp och ner blir jag tokig
                          Och vet ni?! Mayae-honan lever fortfarande!! Inte sett henne på hela förra veckan. Hon är så skygg! Såg helt okej ut gjorde hon! Men bajsade vitt..

                          Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629



                            Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                            Kommentar

                            • HeidiH
                              • October 2014
                              • 629

                              Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1442812287768.jpg
Visningar: 1
Storlek: 187,8 KB
ID: 2172724

                              Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                              Kommentar

                              • HeidiH
                                • October 2014
                                • 629

                                Upp o ner... suck! Hahha

                                Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...