Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av HeidiH
    Tack Inger! Ska försöka ta lite kort att lägga ut. Så trist bara att ha sån urkass kamera
    Jag tycker att dina bilder duger hur bra som helst .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Ojdå.. Nåväl en på terrorkaret och en lite äldre på jobbkaret.

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          [IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/05/ce22f9e50b4b55e6ae0628be8c7b0b59.jpg[/IMG

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            Ursprungligen postat av HeidiH
            [IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/05/ce22f9e50b4b55e6ae0628be8c7b0b59.jpg[/IMG
            Äsch nu lyckas jag inte få bort den länken...
            En liten schultzei


            Och en "skräpräka". Hittade en räkling i terrorkaret idag

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Jag brukar lägga upp länken och sen gå in i inlägget och spara bilden på datorn, redigera bort länken och lägga upp bilden från datorn igen. Det kanske finns nåt smartare sätt men så gör jag. Så slipper folk spara bilden när/om dom ska se den. Tapatalk har blivit sämre tycker jag Vad är skräpräkan för sort?

              Kommentar

              • HeidiH
                • October 2014
                • 629

                Skulle tro att skräpräkan är nån form av korsning Lät lite småjobbigt det där du gjorde

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Idag fick lillekaret en välbehövlig genomgång. Har visst lite cyano där. Trodde det var grönalger, haha! Får hoppas att det ger sig snart. De blir fler och fler i det karet. Ynglena växer på och ser fina ut. Och det har vart en himla fart på mina räkor i det karet. Kul! Kanske lite "räkrace"

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Jag brukar lägga upp länken och sen gå in i inlägget och spara bilden på datorn, redigera bort länken och lägga upp bilden från datorn igen. Det kanske finns nåt smartare sätt men så gör jag. Så slipper folk spara bilden när/om dom ska se den. Tapatalk har blivit sämre tycker jag Vad är skräpräkan för sort?
                    Men ser du inte bilderna direkt i tråden tro? En länk sabbade jag, och lyckades sen inte ta bort. Mem resten hamnade direkt i tråden?

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av HeidiH
                      Men ser du inte bilderna direkt i tråden tro? En länk sabbade jag, och lyckades sen inte ta bort. Mem resten hamnade direkt i tråden?
                      Nä det blir en länk för att spara bilden när jag kollar på datorn. I och för sej kan man ju göra det och deleta sen men jag brukar göra om den till bild i stället. I mobilen blir det bild i stället för länk. Konstigt...

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

                        Ja det var skumt! Jag använder mig nästan enbart av mobil så inte märkt detta med länk. Jobbigt att hålla på o spara och radera..

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Idag fick terrorkaret vattenbyte. Svärdbärarhonorna ser fina ut nu tycker jag. Därwmot lite orolig guppydamen. Bajsade idag riktigt riktigt mörkt och tjoock tråd. Längst ut en genomskinlig sträng o allra längst ut en liten vit plutt. Tänker flaggelater...
                          Har fått räkbebbar från skräpräkorna i terrorkaret. Lite roligt ändå. Ynglen växero frodas både mayae och guppys.

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629

                            Nåt skit i terrorkaret. Måste till åtgärd. Båda guppysarna magrar. Ffa honan. Äter inte. Bajsade konstig igår..

                            Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                            Kommentar

                            • HeidiH
                              • October 2014
                              • 629

                              Värmen är besvärlig. ACn hemma gör ett sådär halvbra jobb... Hade hoppats på mer från den. Bytte vatten i karen igår för att få ner tempen och nu då jag åkte hemifrån lade jag ner frysta flaskor. Går tidigt från jobbet idag o pysslar lite.
                              Terrorkaret är fortsatt besvärligt. De två vuxna guppysarna tycks ha dött fast ej sett några döda fiskar.
                              Svärdbärarhanen tycks må sådär. Ser ut som fenröta på stjärtfenan. Honorna fortsatt dåliga i huden. Annars allt bra där
                              Clemenciaekaret är bara fint. Många yngel på uppväxt!
                              Och jobbet rullar onekligen på som det bör. Måste tillsätta mer rotnäring åt vallisen bara då den börjar gulna lite.

                              Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Värmen är riktigt jobbig. 28 grader i skuggan här men bara jag låter bli att öppna balkongdörren och fönstren så går det bra

                                Vad tråkigt med sjukdomar. Min ena svärdbärarhona fick prickar och jag trodde vita prick men det visade sej sen att det var nåt annat och hon tillfrisknade när jag tillsatte salt. Tack och lov

                                Kommentar

                                Arbetssätt...