Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Hände grejer i terrorkaret igår. Delvis lite impulsiva grejer. Var o hämtade räkor hos en vän då jag har en ensammen stackare som klängt fast vid nån växt. Kompisen råkade få med en guppy... som sen vart tre guppys, två honor och en hane.. Kanske inte alls var så genomtänkt och bra...?Får se hur det fungerar. Annars få de flytta till jobbet. Men hade lite planer på att skaffa guppy/endler eller annam mindre fisk för att mayaerna skulle ha lite annat omkring sig och göra annat än att mest jaga runt på varandra. Fick även lite fina växter. Idag blir det vattenbyte i alla tre karen.
    Har inatt drömt att jag hade räkor på huvudkudden. Var så verkligt att jag tände lampan och letade.. två gånger under natten. Så skumt! Haha!

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      Jag önskar verkligen jag hade en kamera jag kubde ta vettiga bilder på fiskarna med. Mobilen duger inge vidare till det. Kanske om man hade en nyare mobil... Jag har kärat ner mig lite i herr guppy. Satt igår och läste en timme om färger och hur de odlas mm. En djungel jag nog aldrig kommer ägna mig åt men spännande och intressant är det! Försökte fånga grabben på bild men han typ fastnar inte Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1428988244842.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,1 KB
ID: 2171059

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Yyyngel!! I terrorkaret. Hihi tror bestämt att det är guppyyngel! Svårt att svärdbärarbarnen skulle vara så tuffa! Och i clemenenciae-karet har jag idag räknat till fem yngel!! KUL!

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          Misstänker vitaprick på mayae-honan.

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            Troligen inte vitaprick. Hällde i easylife voogle och nu ser hon fin ut!







            Lite bilder från terrorkaret. Xiphophorus Mayae, guppy, räkor, corydoras schultzei.

            Kommentar

            • HeidiH
              • October 2014
              • 629

              Och clemenciae-karet. Här råder frid och harmoni. Fem yngel från första kullen tycks klara sig. Tycker det är bra! Jag är nöjd. Önskar att de får större bostad bara.. Inväntar 375-liters...

              Kommentar

              • HeidiH
                • October 2014
                • 629

                Så roligt! En av ynglen på jobbet börjar nu bli man på riktigt och utveckla svärd! Tagit ungefär fem månader Har sett att det är en hane ett tag, men först nu kommer svärdet. Så kul! Får se om "pappa"-fisk accepterar den lilla slyngeln då han får svärd. Vad har ni andra för erfarenheter?
                Senast redigerad av HeidiH; 17 April 2015, 15:55.

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Vattenbyte gjort på båda karen där hemma. Har fått en massa hornsärv av en kompis som nu får agera flytväxt. De två guppyynglen jag hade förut har gått upp i rök. Inte jättesnyggt med en stor blobb som flyter runt men är det bra för ynglen så...

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    Den väntade babyboomen på jobbet har inträffat. Man börjar lära sig nu! Såg till min glädje att ena pineapplehonan såg ut att vara på gång oxå! Ska bli spännande att se om de får mammas färg. Vet ju inte säkert om det är Rebusfisken som är pappa. Är rött en dominant färg tro? Bör det ju inte vara...

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Är du legitimerad barnmorska eller frilansar du bara på ditt BB?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Är du legitimerad barnmorska eller frilansar du bara på ditt BB?
                        Hihi! Frilansar lite! Kul att du kikar in Bluewing!

                        Mayae-honan här hemma med misstänkt vitaprick ser bra ut! Easylife Voogle tycks vara bra grejer! Men idag var alla fiskar utom cory o guppy livrädda för mig! [emoji15]
                        Vet inte varför... Tyckte mig skönja nytt yngel i clemenciae- karet men var nog inbillning...
                        Längtar efter lönen nu. Köper nog några ottosar till lilla clemenciae- karet. Många goa alger där!

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Igår hade jag tröttaste tröttdagen. Kom hem från jobbet och slocknade i sängen. Och sov med bara små korta avbrott till 21,30. Var vaken till 23,30 för dusch och äta mm. Sovit som en medvetslös hela natten sen. Är som nån stänger av hjärnan bara... Så det vart inte så mycket att umgås med fiskarna igår tyvärr och då jag försökte var de som sagt totalt livrädda av nån anledning..

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629

                            Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1429714238125.jpg
Visningar: 1
Storlek: 313,2 KB
ID: 2171118
                            Min fina guppypojk som bor i terrorkaret.

                            Kommentar

                            • HeidiH
                              • October 2014
                              • 629

                              Glädje! I början av veckan såg jag två yngel. Sen har de inte setts till. Men idag dök de upp igen! De är hejare på att gömma sig! Troor det är guppybarn

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Grattis. Av något skäl tror jag Guppy upplevs mindre aptitliga än t.ex. Svärdbärare. Mitt tips är att i 99 fall av 100 så väljer en annan fisk svärdbäraryngel framför guppy-yngel. Nått måste det ju bero på.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...