Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Otto nr sex av tio död.... Annars är allt stabilt, svärdbärarna ynglar av sig duktigt, och de växer på fint tycker jag! Nu får alla ottosar "dö ut" innan jag ger mig på att köpa nya. Känns som om jag köper nya nu, kommer jag inte veta om de är "gamla" eller nya" fiskar som dör för mig. Trist. Aldrig vart med om detta förut.

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av HeidiH
      Otto nr sex av tio död.... Annars är allt stabilt, svärdbärarna ynglar av sig duktigt, och de växer på fint tycker jag! Nu får alla ottosar "dö ut" innan jag ger mig på att köpa nya. Känns som om jag köper nya nu, kommer jag inte veta om de är "gamla" eller nya" fiskar som dör för mig. Trist. Aldrig vart med om detta förut.
      Det där låter ju inte så skoj! Känns spontant som att de ottosarna du har börjat bli gamla? Dör naturlig död eller syns det något på dom? Funderar ochså på det du skrev om att svärdbärarna bet ottosarna....

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Det syns inget på dem. Jag har läst att de är gjorda för att äta nonstop. Och i transporten till sverige finns ingen mat på ett antal dygn, vilket kan slå ut deras bakterieflora i tarmarna, så trots att de äter kan de inte tillgodogöra sig det.

        De äter i mitt tycke lite dåligt, och de bajsar väldigt lite. De är smala... Så ngt fel är det.. De visar klent intresse för allt som inte är alger. Gurka gillar de iof. Tabletter är de nyfikna på men och smakar lite av, men vet inte om det är alla... Himla trist då det aldrig vart problem då jag haft dem förr.

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag brukar stödmata mina ottosar med ärtor(skalar dem) som jag tinat och som jag mosar lite.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            Tyvärr visar de noll intresse för ärtor Provat det några gånger faktiskt. Kokat, tagit bort skalet och tryckt till med fingrarna. Snäckorna var som tokiga iof. Broccoli äter de heller inte så gärna.Inte spenat heller. Finns inget utöver gurka/zucchini de tycker är ok egentligen.

            Kommentar

            • HeidiH
              • October 2014
              • 629

              Kan passa på att berätta att jag kört igång ett kar hemma också. Ett 200 liters det också, samma mått. Där blir det Corydoras greenstripe, vildform svärdbärare och såklatr ottosar. Skall även dra igång ett 375 längre fram, och däär blir det boesemani regnbågar Och kanske ytterligare en vildform svärdbärare. Och ottosarna då såklart.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av HeidiH
                Kan passa på att berätta att jag kört igång ett kar hemma också. Ett 200 liters det också, samma mått. Där blir det Corydoras greenstripe, vildform svärdbärare och såklatr ottosar. Skall även dra igång ett 375 längre fram, och däär blir det boesemani regnbågar Och kanske ytterligare en vildform svärdbärare. Och ottosarna då såklart.

                Kul!

                få vi se bilder
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629

                    Jaa det fungerade! Karet på jobbet. Bytt tele o då funkar visst tapatalk som det ska.

                    Kommentar

                    • HeidiH
                      • October 2014
                      • 629



                      Och här är karet hemma, samma storlek. Hämtar greenstripes idag!

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

                        O nu när detta funkar är det sämsta kameran på mobilen Hoppas snart på o byta tele igen

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av HeidiH


                          Och här är karet hemma, samma storlek. Hämtar greenstripes idag!
                          Jättefint kar .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629

                            Åh tack! Kommer bli bra då det växt till sig ordentligt!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Båda karen är jättefina Heidi. Tror du och Inger tillhör samma inredningsfalang om jag ser i ditt hemmakar
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • HeidiH
                                • October 2014
                                • 629

                                Tack! Jag kör lite halvkaos-variant. Vill ha lite djungellikt med tiden. Men tycker nog hemmaakvariet ser lite snyggare ut. Iallafall på bild!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...