Gillestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    I mina ögon blev dagens resultat bättre än gårdagens Ser mer homogent ut trots dom olika stensorterna och dessutom ej helt centrerat samt mer simyta runt röset.
    Prinsessor - visst kan du ha växter då? Mossa och små Anubias eller Java på röset tror jag blir kanonfint
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Klart bättre, men jag irriterar mig lite på den fyrkantiga stenen nere till vänster, den ser så onaturlig ut. från en stenlover till en annan.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Micke L
        • December 2013
        • 456

        Ursprungligen postat av heba
        I mina ögon blev dagens resultat bättre än gårdagens Ser mer homogent ut trots dom olika stensorterna och dessutom ej helt centrerat samt mer simyta runt röset.
        Prinsessor - visst kan du ha växter då? Mossa och små Anubias eller Java på röset tror jag blir kanonfint
        Visst kan jag ha växter, anubias och java fungerar ju bra i röset och kan säkert ha tex vallinsneria i sanden om jag vill. Dessa ciklider äter inte växter vad jag vet. Största frågan är dock om jag vill ha denna scape eller något helt annat, känner mig inte helt tillfreds med stenarna..... Vill försöka göra något häftigt på liten yta, kanske helt utan växter, med alger som del av looken kanske, men det är jag inte heller säker på. Måste nog först bestämma scapen och sedan känna mig fram... Just nu är jag alltså säker på just ingenting

        Kommentar

        • Micke L
          • December 2013
          • 456

          Ursprungligen postat av HWH
          Klart bättre, men jag irriterar mig lite på den fyrkantiga stenen nere till vänster, den ser så onaturlig ut. från en stenlover till en annan.
          Tack men den stenen har jag ju tagit bort så då måste du ju blanda ihop och tycka bättre om looken igår
          Jag är grymt avundsjuk på den stenskatt du har hemma vid dig! Här hemma har vi för övrigt också akvariesjukan som du beskriver i din tråd, men endast två av fyra har hittills blivit smittade

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Ha ha ok, svårt det här med att få till en fin grund att jobba vidare på.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Micke L
              • December 2013
              • 456

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Gillar grabbens grotta till vänster - är det där som fiskarna gömmer sig.
              Sexårig son svarar: Nej det är en ond grotta som skyddar mot smutsglas(tror att 6-åringen menar alger) här kommer inga fiskar att våga bo! Fortfarande en del kvar att lära Kjell

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                Semester Har unnat mig åtta nya fiskar och en kall öl..

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Har själv semester från precis nu! Vilka lyckostar vi är! Har unnat mig en stor whisky (Talisker) och en känsla av att den här dagen är bästa dagen på några år
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Har själv semester från precis nu! Vilka lyckostar vi är! Har unnat mig en stor whisky (Talisker) och en känsla av att den här dagen är bästa dagen på några år
                    Härlig känsla Drygt fyra veckor ska jag njuta efter en intensiv vår på jobbet. Verkar ju dessutom bli perfekt akvarieväder i hela landet

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Micke L
                      Sexårig son svarar: Nej det är en ond grotta som skyddar mot smutsglas(tror att 6-åringen menar alger) här kommer inga fiskar att våga bo! Fortfarande en del kvar att lära Kjell
                      Helt klart är det så
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av Micke L
                        Härlig känsla Drygt fyra veckor ska jag njuta efter en intensiv vår på jobbet. Verkar ju dessutom bli perfekt akvarieväder i hela landet
                        Nu fick du till det! Perfekt akvarieväder. Detta uttryck kommer att användas flitigt. Nu känns mina 6 veckor ännu bättre
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Micke L
                          • December 2013
                          • 456

                          Valde att behålla röset enligt senaste scapen och har sedan dess också tillsatt snäckskal. Inte från Tanganyikasjön då dessa var väldigt dyra, utan helt andra sorter men jag hoppas det fungerar ändå(mina snäcklekare har ju aldrig varit där) Köpte fyra prinsessor och fyra Ocellatus guld. Tanken är att prinsessorna ska bo i röset och övriga i snäckskal. Redan efter några timmar har prinsessorna börjat glida så där skönt ut o in genom öppningarna i röset.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0838.jpg
Visningar: 1
Storlek: 176,5 KB
ID: 2158238Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0833.jpg
Visningar: 1
Storlek: 177,0 KB
ID: 2158239Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0831.jpg
Visningar: 1
Storlek: 171,9 KB
ID: 2158240

                          Kommentar

                          • flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

                            Jag tror fiskarna kommer stormtrivas med alla gömslen
                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                            Kommentar

                            • Micke L
                              • December 2013
                              • 456

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Nu fick du till det! Perfekt akvarieväder. Detta uttryck kommer att användas flitigt. Nu känns mina 6 veckor ännu bättre
                              Ja det gäller ju att hitta något positivt!
                              Har så klart läst många av dina inlägg och man kan ju inte bli annat än smittad, även om jag inte kan uttrycka mig så poetiskt som du Tack för all glädje och värme du sprider!
                              Senast redigerad av Micke L; 19 June 2014, 23:05.

                              Kommentar

                              • Micke L
                                • December 2013
                                • 456

                                Hemma igen efter en heldag med rävar som raskat, grodor utan både öron o svansar samt kråkor som slunkit ut i diket Dessutom några små immiga, god och mycken mat och nu mer bra fotboll hoppas jag. Kan knappast bli bättre! Bild visar aktiva tetror och panarmalar i 150-kuben. Dessutom har sonen fått sex guppys, tre mkt färgglada hanar med respektive.
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0844.jpg
Visningar: 1
Storlek: 154,4 KB
ID: 2158261
                                Senast redigerad av Micke L; 20 June 2014, 20:15.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...