Gillestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    Ursprungligen postat av heba
    Vad kostade dom på djurmagasinet - jag har sett några risiga ex på en djurmagasinet här i Sthlm och dom kostade som dom "vanliga", men på Hornbach (där dom jag såg inte var till salu) trodde dom att dom skulle vara dyra....
    30 kronor om jag minns rätt
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Micke L
      • December 2013
      • 456

      Ursprungligen postat av flygrc
      Ja Växjö är ju Bara en liten bit från Malmö Har du fått se karet du är ute efter live?
      Reser i jobbet så är ju Bara att planera Nej såg en liten modell på Hornbach HBG men tror inte det säger så mkt. Får nog köpa osett..
      Har du lyckats få din koloss på plats?

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        Ursprungligen postat av Micke L
        Reser i jobbet så är ju Bara att planera Nej såg en liten modell på Hornbach HBG men tror inte det säger så mkt. Får nog köpa osett..
        Har du lyckats få din koloss på plats?
        Lite får man chansa
        Nä det står på golvet, får bänken och ljusrampen på fredag.
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Micke L
          • December 2013
          • 456

          Liten uppdatering från Gillestugan:
          Innehållet i saltkaret är sålt och försvinner till helgen. Ska bli skönt, men samtidigt lite jobbigt. Startade med tre små clownfiskar 2006, har fortfarande kvar två av dessa, men nu ska de alltså flytta
          Klicka på bilden för större version

Namn: P1010030.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,0 KB
ID: 2155861Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0394.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,7 KB
ID: 2155862
          Hejdå Nemo och Nemos pappa, som barnen kallar dom...

          Tur att det är pappa som bestämmer och att barn glömmer snabbt

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            Jo men någonstans måste man ge sig, går inte att ha hur många kar som helst. (Skriver jag på ett forum som detta....)
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • heba
              • September 2013
              • 847

              Förstår att det känns lite vemodigt att lägga ner saltet, men det kommer ju ett annat istället, eller??
              Har du beställt något nytt och i så fall, vad blev det?
              /Helene

              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                Ursprungligen postat av flygrc
                Jo men någonstans måste man ge sig, går inte att ha hur många kar som helst. (Skriver jag på ett forum som detta....)
                Nu är det nog plötsligt många som inte förstår vad du menar

                Kommentar

                • Micke L
                  • December 2013
                  • 456

                  Ursprungligen postat av heba
                  Förstår att det känns lite vemodigt att lägga ner saltet, men det kommer ju ett annat istället, eller??
                  Har du beställt något nytt och i så fall, vad blev det?
                  Nej det är inte vemodigt att lägga ner saltet, tvärtom känns det rätt hela vägen! Dock känns det lite vemodigt att bli av med clownerna som jag ju nästan haft längre än barnen(nåja än en av de två sönerna åtminstone) Dessutom visar de(barnen) ofta stolt upp, inte bara Nemo, utan dessutom Nemos pappa, för sina kompisar!

                  Det blir nytt kar och till 98% Eheim med måtten 130x60x60. De två% som är över står för Akvastabil Move 130x50x60. Tyckte inte riktigt om rampen på denna dock. Håller med om att man lätt kommer åt men kändes inte riktigt gedigen tycker jag.

                  Vi har fått lite nya idéer här hemma ang planlösning i sin helhet och kanske kommer Gillestugan att bli ett stort sovrum och kontor istället för just Gillestuga. I så fall kommer nya akvariet att stå i vardagsrummet istället. Skyndar långsamt för första gången

                  Kommentar

                  • Gobi112
                    • December 2011
                    • 229

                    Ursprungligen postat av Micke L
                    Nej det är inte vemodigt att lägga ner saltet, tvärtom känns det rätt hela vägen! Dock känns det lite vemodigt att bli av med clownerna som jag ju nästan haft längre än barnen(nåja än en av de två sönerna åtminstone) Dessutom visar de(barnen) ofta stolt upp, inte bara Nemo, utan dessutom Nemos pappa, för sina kompisar!

                    Det blir nytt kar och till 98% Eheim med måtten 130x60x60. De två% som är över står för Akvastabil Move 130x50x60. Tyckte inte riktigt om rampen på denna dock. Håller med om att man lätt kommer åt men kändes inte riktigt gedigen tycker jag.

                    Vi har fått lite nya idéer här hemma ang planlösning i sin helhet och kanske kommer Gillestugan att bli ett stort sovrum och kontor istället för just Gillestuga. I så fall kommer nya akvariet att stå i vardagsrummet istället. Skyndar långsamt för första gången
                    Vad ska du göra med Nemo och Nemos pappa nu da?

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      Förstår att du skyndar långsamt, jobbigt att flytta kar, speciellt ett helt nytt
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • Micke L
                        • December 2013
                        • 456

                        Ursprungligen postat av Gobi112
                        Vad ska du göra med Nemo och Nemos pappa nu da?
                        Ska få flytta till ett nytt mysigt ställe i en stor Ocean

                        Nejdå, men no worries, flyttar hem till en god vän.
                        Kommer dock bli lite saknad från barnen
                        Senast redigerad av Micke L; 17 January 2014, 23:07.

                        Kommentar

                        • Micke L
                          • December 2013
                          • 456

                          Ursprungligen postat av flygrc
                          Förstår att du skyndar långsamt, jobbigt att flytta kar, speciellt ett helt nytt
                          Ja så är det och tyvärr följer ju inte alla här hemma min noggrant uttänkta plan
                          Har du haft det stora nöjet att bygga möbel idag?

                          Kommentar

                          • flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

                            Ursprungligen postat av Micke L
                            Ja så är det och tyvärr följer ju inte alla här hemma min noggrant uttänkta planHar du haft det stora nöjet att bygga möbel idag?
                            Nä, jag fick aldrig möbeln, jag fick reda på det i början av veckan att det skulle bli så. De möblerna som fanns närmst var också skadade. Så det kommer ta några veckor till.
                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                            Kommentar

                            • Micke L
                              • December 2013
                              • 456

                              Ursprungligen postat av flygrc
                              Nä, jag fick aldrig möbeln, jag fick reda på det i början av veckan att det skulle bli så. De möblerna som fanns närmst var också skadade. Så det kommer ta några veckor till.
                              Aha skönt att det finns fler som får dra ut på det roligaste

                              Idag har vi haft måttbandet framme och konstaterar att det i vardagsrummet går in ett kar som är 130 cm långt...
                              Ska fokus nu flyttas från Gillestugan(min lilla oas) till vardagsrummet, där ungar, hund och kärring yrar som mest
                              MEN, det är ju kul om hela flocken intresserar sig av projektet

                              Kommentar

                              • flygrc
                                • June 2006
                                • 2755

                                Vad bra om du får med alla, kanske du kan få hjälp med tex vattenbyte (undras hur du ska lära hunden att fixa vattenbyten ? ), vår en katt hjälper till att tömma... Hoppas han inte tänker fylla....
                                Tänkte mest om din hälft läser tråden så kanske du ska ta bort ett r i hennes synonym?
                                Kan ju tillägga att vi sålde vitrinskåpen för mi... vårt projekt ska få plats Mest som tips om du ska få plats med mer än 130cm
                                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...