Gillestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke L
    • December 2013
    • 456

    #46
    Gott Nytt År från Gillestugan!

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0418.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,0 KB
ID: 2155568

    Kommentar

    • Micke L
      • December 2013
      • 456

      #47
      Ursprungligen postat av flygrc
      Aha, emersed
      Mm fast dom hade dom ju i vatten i Zoobutiken, men där får dom aldrig alger

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #48
        Ursprungligen postat av Micke L
        Mm fast dom hade dom ju i vatten i Zoobutiken, men där får dom aldrig alger
        Ja det är så "dom" lurar oss...
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Micke L
          • December 2013
          • 456

          #49
          Hej,

          Det verkar vara många som är inne och läser i min nya projekttråd. Kul! Dock är det väldigt få som kommenterar. Vet inte hur man ska tolka det men väljer att se det positivt, ingen som klagar liksom
          Dock är jag nyfiken. Vilka är ni som läser i tråden och vad tycker ni?

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            #50
            Ursprungligen postat av Micke L
            Hej,

            Det verkar vara många som är inne och läser i min nya projekttråd. Kul! Dock är det väldigt få som kommenterar. Vet inte hur man ska tolka det men väljer att se det positivt, ingen som klagar liksom
            Dock är jag nyfiken. Vilka är ni som läser i tråden och vad tycker ni?
            Det är nog lite samma med dom flesta projekttrådarna, det verkar mest bara bli "trådägaren" som skriver, jag är nog tyvärr likadan...läser mycket mer än vad jag skriver, men jag tycker i alla fall att du har fått till några riktigt fina akvarier
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #51
              Ah, jag är inne och läser! Tittade senast på ditt fina Anubiasarrangemang, då jag gjort flera sådana uppsättningar själv. Du har grejat det där mycket snyggt. Skall dock skärpa mig framgent och slänga in fler kommentarer!
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 January 2014, 14:51.

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                #52
                Ursprungligen postat av KJE
                Det är nog lite samma med dom flesta projekttrådarna, det verkar mest bara bli "trådägaren" som skriver, jag är nog tyvärr likadan...läser mycket mer än vad jag skriver, men jag tycker i alla fall att du har fått till några riktigt fina akvarier
                Hej och tack för det! Ja det är ju inget man behöver kommentera, men kul att få lite feedback.

                Kommentar

                • Micke L
                  • December 2013
                  • 456

                  #53
                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ah, jag är inne och läser! Tittade senast på ditt fina Anubiasarrangemang, då jag gjort flera sådana uppsättningar själv. Du har grejat det där mycket snyggt. Skall dock skärpa mig framgent och slänga in fler kommentarer!
                  Hej Mats, kul att du är här. Jag har följt dina trådar i många år och de är alltid en inspirationskälla. Vem tror du tex att jag fått idén till anubiaspinnen från

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    #54
                    Jaha då har man fått i sig årets första pizza, en tradition på nyårsdagen. En tradition som delas av många, en timme och 10 minuters väntetid. Uppgav 40 min när vi beställde så det blev till att stå och vänta i en halv timme tillsammans med många andra i den lilla pizzerian. Får iallafall upp aptiten när man superhungrig står och känner dofterna och ser kund efter kund gå ut med sina pizzor

                    Nu har jag filmat lite igen. En snutt på väggakvariet kommer här:

                    Lite kaos-inredning som ni ser och varje vecka ändras den lite för akvariet är så grunt att när man skrapar alger kommer man alltid åt någon växt eller gren som sedan hamnar lite annorlunda.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #55
                      Ursprungligen postat av Micke L
                      Hej Mats, kul att du är här. Jag har följt dina trådar i många år och de är alltid en inspirationskälla. Vem tror du tex att jag fått idén till anubiaspinnen från
                      Skönt "kaosig" inredning med grenarna i filmen, toppen!

                      Aha, jag tror nästan jag vet vilket kar du tänker på, Micke - karet där alla växter var bundna på rötter, va?

                      Kommentar

                      • Micke L
                        • December 2013
                        • 456

                        #56
                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Skönt "kaosig" inredning med grenarna i filmen, toppen!

                        Aha, jag tror nästan jag vet vilket kar du tänker på, Micke - karet där alla växter var bundna på rötter, va?
                        Just det. Var ett mycket läckert akvarium du hade där

                        Kommentar

                        • limaan
                          • December 2011
                          • 212

                          #57
                          Det var ett trevligt akvarium. Tar lite inspiration från det till mitt kommande projekt
                          Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
                          Följ mig i projekttråden Akvarievrån
                          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501

                          Kommentar

                          • Micke L
                            • December 2013
                            • 456

                            #58
                            Ursprungligen postat av limaan
                            Det var ett trevligt akvarium. Tar lite inspiration från det till mitt kommande projekt
                            Vad kul!

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              #59
                              Jag är nyfiken på hur helheten ser ut i din akvar... menar Gillestuga
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • Micke L
                                • December 2013
                                • 456

                                #60
                                Ursprungligen postat av flygrc
                                Jag är nyfiken på hur helheten ser ut i din akvar... menar Gillestuga
                                Nej, inte en till som tjatar om helheten. Har hört det förut här hemma
                                Ska föröka beskriva hur det ser ut. Stora kuben står uppe i vardagsrummet numera(fast ligger i Gillestugantråden). Tavelakvariet hänger ovanför stora soffan, lilla kuben står på skrivbordet i kontorsdelen och saltkaret står i hörnet intill TV:n.
                                Planen är att sälja saltkaret, flytta lilla kuben(hoppas jag få igenom) och sätta in nya 160 cm karet, Kommer då att vara ett stort samt tavelkaret här nere, storkuben och lillkuben placerade i andra rum. Får alltså även fortsättningsvis nöja mig med fyra akvarier men får in många fler liter här hemma. Allt ska ske med list

                                Kommentar

                                Arbetssätt...