350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    350 liter asiatiska fiskar ledde till 180 liter gott och blandat

    Nu har en kopparbarb börjat "studsa" fram. En hona. En hane står bakom vallisarna och det har han ju gjort i typ en månad eller så. Det är ju flera veckor sen jag hittade en död barb och jag började tro att det kanske hade stabiliserat sej nu. Men tydligen inte. Om det är nåt som smittar borde väl i princip alla ha strukit med vid det här laget? Vattnet är som det ska. Vad kan hända om man har för mycket nitrat? Det har jag fortfarande inte köpt nåt test för...

    Bara för att gnälla om nåt helt annat: Varför i hela helsike tror dom som utvecklat Tapatalk att man vill läsa alla andras nya inlägg samtidigt som man skriver själv? Så otroligt irriterande. Det kanske finns nån inställning nånstans...


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Vilken skillnad det blev med nya lysrör Det blev liksom vitare och det gillar ju jag. Det var mycket gulare ljus förut men jag var ju så van vid att det såg ut så. Fiskarnas färger är lika fina som förut. Och det var ju väldigt enkelt att byta också. Jag blir mer och mer förtjust i Juwelkaren Det blir intressant att se hur det påverkar växterna. Jag göder bara i Lidot nu eftersom jag har märkt att algerna mår sämre utan pmdd i Visionkaret

      Hur ofta bör man byta rör egentligen?

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag är försiktigt optimistisk nu. Den lilla söta kopparbarbshanen som har hållit till bakom vallen den senaste månaden har blivit mycket mer aktiv nu efter vattenbytet

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Håller tummisarna
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Dom lärde säger, att man ska byta rör varje år, vet inte så noga .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Håller tummisarna
              Tack Pia

              Det kanske är dags i Visionkaret nu då. Idag är det ett år sen jag limmade fast bakgrunden

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Det här är första gången jag använder Zoopet på mobilen. Jag tänkte försöka lägga upp en bild men det är tydligen bara möjligt att lägga upp från webben. Tapatalk fungerade inte alls så jag tog bort den och installerade igen men det gick inte ens att logga in. Nu är jag ju inte direkt duktig på dator/mobilanvändning utan är väl rätt så beroende av att det bara funkar. Jag antar att jag måste föra över bilderna från mobilen till datorn och lägga upp dom därifrån. Då stöter jag på nästa problem: Itunes. En riktigt frustrerande uppfinning som jag undviker så mycket jag kan. Men jag får väl försöka så gott jag kan 😉

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Det här är första gången jag använder Zoopet på mobilen. Jag tänkte försöka lägga upp en bild men det är tydligen bara möjligt att lägga upp från webben. Tapatalk fungerade inte alls så jag tog bort den och installerade igen men det gick inte ens att logga in. Nu är jag ju inte direkt duktig på dator/mobilanvändning utan är väl rätt så beroende av att det bara funkar. Jag antar att jag måste föra över bilderna från mobilen till datorn och lägga upp dom därifrån. Då stöter jag på nästa problem: Itunes. En riktigt frustrerande uppfinning som jag undviker så mycket jag kan. Men jag får väl försöka så gott jag kan 
                  En snabbis bara. Tapatalk verkar ha problem just nu så det är nog därför det inte fungera alls för dig. Något problem med deras servers. Jag har inte Apple själv och de gångar jag har försökt med ITunes så har det inte slutat bra. Tycker det otroligt omständigt jämförd med övriga operativsystem.
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • Webo
                    • August 2014
                    • 1968

                    Men här har du iaf hur man gör:https://support.apple.com/sv-se/HT201302

                    Hoppas det hjälper.
                    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av Webo
                      En snabbis bara. Tapatalk verkar ha problem just nu så det är nog därför det inte fungera alls för dig. Något problem med deras servers. Jag har inte Apple själv och de gångar jag har försökt med ITunes så har det inte slutat bra. Tycker det otroligt omständigt jämförd med övriga operativsystem.
                      Nu lyckades jag till min stora förvåning flytta bilder från mobilen till datorn på det gamla goda sättet utan Itunes men jag kan ju inte lägga upp den i alla fall eftersom den inte har nån webadress. Det gick ju utan problem förut. Fattar ingenting jag. Och Tapatalk tänker jag inte använda nå mer

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jag har aldrig hört talas om Iphoto Imagecapture eller Aperture och har inte sett att det finns i Itunes heller. Har ingen aning om hur det funkar men jag lyckades som sagt på det gamla vanliga sättet. Dra och släpp metoden

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Du behöver ingen webbadress (dvs ladda upp bilden på annan site och länka in den i ditt inlägg) utan du väljer att lägga till bilden i ditt inlägg. Dock st ska du välja gå till avancerad så du lite längre nere under rutan du skriver in texten kan hanterar infogas bilder.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Klicka på bilden för större version

Namn: ommöblerat.jpg
Visningar: 1
Storlek: 258,9 KB
ID: 2172719

                            Tack Webo Jag var nog snudd på ohövlig lite längre upp här känner jag men det är inte menat så. Men nu har jag hittat rätt

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              [ATTACH=CONFIG]77370[/ATTACH]

                              Tack Webo Jag var nog snudd på ohövlig lite längre upp här känner jag men det är inte menat så. Men nu har jag hittat rätt
                              Jaså. Inget jag märkte av och jag är inte så känslig :-)
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Kommentar

                                Arbetssätt...