350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Okänslighet kan ju vara en sympatisk egenskap inser jag nu
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Hehe.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Okänslighet kan ju vara en sympatisk egenskap inser jag nu
        Haha!

        Di små kakaduahonorna började äta flingfoder för ett par veckor sen. Det är ju ganska praktiskt tycker jag. Den lilla barbhanen som har hållit till bakom vallen i Lidot ser dessvärre inget vidare ut idag. Han är blek och svag så han får jag ta bort. Det vore bra om jag kunde komma fram till vad felet är för jag vill flytta skalarerna. Kakaduorna är lite taskiga tycker jag trots att dom är så mycket mindre. Jag har beställt mer av Easylife FFM och Voogel så jag kan ge karet en omgång till.

        Allt står liksom still på tomgång och det är ju inte särskilt kul. Jag vill fylla på med mer fisk och växter i båda karen men har liksom inte riktigt lust med det nu. Men när det blir dags för mer fisk ska jag testa en annan butik. Jag tror fortfarande att det kom nåt med den lilla ancistrusen.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tror du har rätt. Det tar ett bra tag för ett kar att komma på rätt köl igen. Med diskuskaret tog det ett bra tag.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Det kanske är dumt att säja det men i vissa stunder har jag faktiskt tänkt tanken att ta bort alla fiskarna i Lidot. Men det tänker jag inte göra. För det kan ju faktiskt vara så att den här lille hanen är den sista som var dålig och att resten klarar sej...

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Menar du med det att avliva alla?
              Senast redigerad av Bluewing; 28 September 2015, 20:33.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Det går i vågor, ibland behöver karen gå på tomgång men en dag händer det, man får lust till både makeover och nya fiskar och så
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Menar du med det att avliva alla?
                  Jag tänker inte göra det heller Men ibland blir jag så negativ så då ser allt mörkt ut. Men det går över fort som tur är Det jag helst vill göra är att fylla på med fler kopparbarber för jag gillar dom verkligen. Så jag ger inte upp på dom. Jag hade faktiskt kunnat hålla den tanken för mej själv, men ibland så pluppar det liksom bara ut

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Kopparbarb är grymt snygga, så jag står vid sidan om och hejar på!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ja det är nog bland dom finaste fiskar jag har haft tror jag. Även honorna har ju så fin färg [emoji4] Men jag vågar inte ännu. I och för sej verkar en del människor tro att det inte är nån sjukdom i karet men det vågar jag väl inte tro på? Usch va jobbigt! [emoji15]


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Såg grymt fina kopparbarber i fiskaffären i helgen, nästan så att jag köpte ett gäng bara för att de var så förbaskat snygga
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          När det blir dags så tänker jag prova att beställa från en butik som ligger 15 mil bort.Dom har levererat till Östersund flera gånger och håller tydligen bra kvalitet.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mu(sic)
                            När det blir dags så tänker jag prova att beställa från en butik som ligger 15 mil bort.Dom har levererat till Östersund flera gånger och håller tydligen bra kvalitet.
                            Nyfiken, vilken affär?.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Zoolefteå. Fast det tror jag att jag har nämnt tidigare i tråden.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Zoolefteå. Fast det tror jag att jag har nämnt tidigare i tråden.
                                Ja det har du säkert, fast mitt minne är kort .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...