350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    När man drömmer så fullföljer man tanken en bit för att se hur det känns. De flesta lägger locket på drömmarna genom att försöka bedöma hela den idé som man ju faktiskt inte överblickar. Man letar för mycket efter nackdelar men har inte riktigt kontakt med fördelarna. Även om du nu kommer att jobba kvar till pension så vad skulle skada om du tog några kvällar och skissade på din idé? Nu kommer jag inte att tjata på dig mer om detta. Bara det att när jag coachar människor som jag gjort snart i hela mitt vuxna liv så märker jag hur svårt många har att få bra näring av sina drömmar. Det blir mer en fantasi som man tycker är omöjlig att realisera. Så slänger man bara bort den eller som vanligast är slutar vattna den genom att sluta prata och tänka på den.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Jo jag tycker att tanken på det ger lite tröst. Så jag funderar över olika lösningar och alternativ men det handlar mer om den bransch jag jobbar i nu. Det jag vet att jag kan

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Hur går det med nya hannen?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ja du Inger... Han står på botten i ena hörnet just nu. Jag har sett honom uppe bland anubiasen en gång men det verkar som att han får åka tillbaka till Djurmagazinet i morron. Även om han lever.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Han blev uppskrämd av en av honorna och gav sej av på en mystisk upptäcktsfärd utmed bakgrunden. Han plockade lite på tofsalgerna sen parkerade han på det lilla innerfiltret.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Men nånting roligt händer också. En av honorna simmar fram till den andra och vänder sej om och simmar iväg på sidan liksom och blir bortföst. Sen gör dom om hela proceduren igen och igen. Den "jagade" är knallgul och skimrar nästan i grönt på sidan när hon fladdrar iväg. Det ser ut som att hon lockar den andra. Dom ser ju likadan ut så det är väl två honor? Den tredje är också gulare. Den som "jagar" är inte särskilt gul i och för sej... Men har inte några andra färger heller. Finns mycket att lära sej här

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ta det nu lugnt med din nya hane, han har ju bara varit i karet halva dagen. Honorna håller nog på med att mäta rangen - störst, bäst och vackrast du vet .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Så du tror att det är normalt att han är så inaktiv? Jag hoppas det [emoji6]


                  Skickat från min iPhone med Tapatalk

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Så du tror att det är normalt att han är så inaktiv? Jag hoppas det [emoji6]


                    Skickat från min iPhone med Tapatalk
                    Ja du måste ge honom några dagar så han får acklimatisera sig .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Okej [emoji2]


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jag såg just fyra jättestora amanoräkor! Jag som inte trodde att dom existerade längre Kakaduahanen simmade en sväng också men maten var redan uppäten. Han verkar livrädd för andra fiskar. Jag önskar att ha åtminstone skulle äta lite

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Jag såg just fyra jättestora amanoräkor! Jag som inte trodde att dom existerade längre Kakaduahanen simmade en sväng också men maten var redan uppäten. Han verkar livrädd för andra fiskar. Jag önskar att ha åtminstone skulle äta lite
                          Det kommer

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Ja jag hoppas det Jesper [emoji2]


                            Skickat från min iPhone med Tapatalk

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Har du väldigt strömt i karet Cathrin?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Nej det är lugnt. Bara utmed bakgrunden strömmar det och ett litet filter med strilrör som ger ytrörelse. Tål dom inte strömt vatten?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...