350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Det är mitt också [emoji12]


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305


      Ja jag testar väll om det funkar att lägga upp bilder med den härna förbenade appen.

      Nädå. Blev en länk igen. Tråkigt.

      Skickat från min iPhone med Tapatalk
      Senast redigerad av Mu(sic); 03 October 2015, 19:10.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag tog aldrig bort den lille kopparbarbhanen bakom vallisen och nu verkar han piggare igen Han kommer inte bara fram när det vankas käk utan är framme lite då och då. Jag tillsatte både EasyLife FFM och Voogle nu och hoppas att det ska ge lite skjuts åt fiskarna. Koppartetrorna och paletthanen har inte visat några tecken på att må dåligt alls. Inte under hela tiden som det här har pågått. Men paletthonan blev ju riktigt dålig hon.

        Jag var in på djuraffärn och tittade lite idag och det fanns inget som jag vill ha där. Jag ÄR tjatig men det vore ju inte så dumt med lite konkurrens. Morr

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Varför ditt "morr" Cathrin? Du kan ju beställa vilka fiskar du vill ha

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Jo men du vet man vill ju ha det så lätt och enkelt och nära som möjligt Och det är inte så lätt att alltid kunna passa in så att man kan hämta fiskarna när dom kommer. Skalarerna var rejält fenbitna redan dagen efter att dom kom in. (dom simmade med såna där stora grönblåa barber) En hade dött. Nu gick det ju väldigt bra med mina skalarer ändå men det känns ju inte så säkert direkt. Det som retar mej är att det bara finns en handlare. Det finns ju säkert kundunderlag för åtminstone en till. Tror jag i alla fall med min intesåstora kunskap. Konkurrens är alltid bra

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Paletthanen låg död under en rot idag. Jag trodde att en av barberna också hade simmat vidare men den kom fram när jag rotade runt bland växterna. Jag har tillsatt Voogle och FFM vid varje vattenbyte efter att jag hade kört den där kuren och fiskarna såg ju piggare ut men det verkar inte hjälpa. Flera av barberna visar tecken på att tackla av nu. Suck... Ska jag försöka med en kur till eller är det ingen mening?

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Så tråkigt..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Ja det är precis som i gamla skruttkaret. Jag får nog börja om från början i det här sen.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Om inte Voogle och annat hjälper på ett tag så skulle jag för egen del starta om karet och tänka nytt. Vi vet ju inte vad dina fiskar har haft egentligen. Fler än diskusar kan ju t.ex. få flagellater. Om det är så att de har en invärtessjukdom som angriper tarmarna så kan de ju ha svårt att tillgodogöra sig näringen trots att de är friska? Så själv skulle jag nog starta om karet utan att för den skull vara någon expert. Så jag svarar bara som Johnny inte någon kunnig person.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Tråkigt att höra Cathrin. Själv skulle jag nog också göra som Johnny skriver och skippa vidare medicinering.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        350 liter asiatiska fiskar ledde till 180 liter gott och blandat

                        Ja det är väl den slutsats som jag har kommit till också. Men det borde väl va lugnt att använda samma sand och växter och bara byta ut allt vatten? Fast jag kommer nog att kasta redmoorrötterna för dom har gett mej dåliga vibbar hela tiden.


                        Skickat från min iPhone med Tapatalk

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Ja det är väl den slutsats som jag har kommit till också. Men det borde väl va lugnt att använda samma sand och växter och bara byta ut allt vatten? Fast jag kommer nog att kasta redmoorrötterna för dom har gett mej dåliga vibbar hela tiden.


                          Skickat från min iPhone med Tapatalk
                          Tror att jag skulle ha slängt sanden och skaffat ny (men det är jag det) .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Jo det kostar ju inget. Men tungt å bära [emoji6] tror jag gör det. Tack Inger och Johnny! [emoji4]


                            Skickat från min iPhone med Tapatalk

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Jo det kostar ju inget. Men tungt å bära [emoji6] tror jag gör det. Tack Inger och Johnny! [emoji4]


                              Skickat från min iPhone med Tapatalk
                              Hoppas att det ordnar till sig med karet!

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Jadå bara jag tar tag i det så ordnar det sej. Det är ju inget fel på karet. Kan ju va bra att ha ett nytt projekt nu [emoji4]


                                Skickat från min iPhone med Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...