350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Ursprungligen postat av Inger H
    Cathrin, såg i Mats tråd att du har svårt att få tag på eklöv. Till hösten kan jag skicka hur mycket eklöv som du vill ha. Vi har stora fina ekar dit vi skall flytta, och till min stora lycka så finns holkar där flugsnappare håller till och får bebisar . Hmm, kanske måste skaffa ett nytt objektiv, så jag kan fota fåglar också .

    //Inger
    Ja det vore ju jättesnällt! Jag har ju fortfarande en hel del kvar av det jag fick av Anders så jag klarar mej ett bra tag till Det är så mysigt att sitta och studera små fåglar också Mitt ex hade en holk med flugsnappare precis mittemot sovrumsfönstret och där var en himla aktivitet på våren

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Inger jag kanske kan skicka lite snabbväxare till dej när det är dags att starta efter flytten. Kommer att ha ganska mycket limnophila sessiliflora och möjligen hornsärv. Vattenspikblad också Det växer som bara den både i mitt kar och i ungarnas.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Inger jag kanske kan skicka lite snabbväxare till dej när det är dags att starta efter flytten. Kommer att ha ganska mycket limnophila sessiliflora och möjligen hornsärv. Vattenspikblad också Det växer som bara den både i mitt kar och i ungarnas.
        Låter himla bra det Cathrin, vi byter bara sådär

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ursprungligen postat av Inger H

          Låter himla bra det Cathrin, vi byter bara sådär

          //Inger
          Deal!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mu(sic)

            Deal!



            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Så här ser Lidot ut just nu. Det växer rejält och jag har lyckats adoptera bort paletthanen så nu är det väldigt lugnt och harmoniskt. Bara endlers och en kakaduahona

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Fiiint :-)

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Fiiint :-)

                  //Inger
                  Vildvuxet nog?

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)

                    Vildvuxet nog?
                    Tycker inte alls att det är vildvuxet

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Tycker inte alls att det är vildvuxet

                      //Inger
                      Det är det mest vildvuxna kar jag har haft nån gång och jag gillar det väldigt mycket. Men nästa blir nog bara sand och sten tror jag efter att ha hållit på att jaga paletten Höll på att sabba alltihopa

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Vildvuxet är snyggt .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ja jag hade för mej att du gillar det och nu när jag kollar in växterna så inser jag att det kommer att bli ganska mycket att skicka då i maj. Säj till mej sen när du behöver

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mu(sic)
                            Ja jag hade för mej att du gillar det och nu när jag kollar in växterna så inser jag att det kommer att bli ganska mycket att skicka då i maj. Säj till mej sen när du behöver

                            Tak Cathrin, förmodligen kommer jag att göra en lång uppstart à la Mats B med ett kar i taget. Jag vill först se hur ev. fiskar kommer att funka i nytt vatten. Räkor är känsliga, så jag tror att några kommer att få gå "igång" ett kar till att börja med - sen får jag se hur räkorna beter sig i det nya vattnet .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Det ska bli så spännande att få följa dina eskapader igen!

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                vad med spännande saker ni håller på med tjejer =D

                                JAg är glad mina räkor klarade flytta till balja hastigt och bo där i ca 3 veckor, för att sedan flytta över i 114 karet, redan på dag 4-5 hittade jag en hona med rom =D Jag misstänker dock vi har vatten över lag dom gillar här.

                                va mysigt det var i din lidot... riktigt mysigt =D

                                Kommentar

                                Arbetssätt...