350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Ursprungligen postat av Inger H
    Måste nog googla vad ameca splendens är för något

    //Inger
    Det står att läsa att dom är aggressiva så jag var tveksam först men kompisen sa att han upplever dom som väldigt fredliga. Men jag satte dom i Lidot för att inte riskera att scalarerna blir stressade.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mu(sic)

      Det står att läsa att dom är aggressiva så jag var tveksam först men kompisen sa att han upplever dom som väldigt fredliga. Men jag satte dom i Lidot för att inte riskera att scalarerna blir stressade.

      Ja, jag läste också det. Sen gillar dom levande räkor . Kul med lite ovanlig art .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Jo det är spännande Jag har haft en doppvärmare i över natten så nu håller den ca 24 grader. Men tanken är ju att det inte ska behövas nån värmare. På vinst och förlust flyttade jag över en endlershane med två honor nu så får vi se hur dom trivs. Vattnet är disigt men det kommer nog att lägga sej. Hoppas jag Men jag ska beställa en ledramp för det blev inte så bra med ljuset faktiskt. Jag har fått tips på var jag kan hitta såna för en billig peng.

        Kompisen var här och hälsade på och han hade med sej några ameca splendens som nu går i Lidot. Dom är ju jättesöta och har tydligen ett ganska intressant beteende. Han hade även med sej Tubifex som jag hade beställt så att jag kan variera kosten lite åt firrarna. Det var en riktig hit i Lidot men scalarerna var inte på hugget direkt men det kan bero på att tempen var lägre efter vattenbytet som han sa.

        Nu känner jag att det börjar bli kul på riktigt igen
        Det är riktigt positiv läsning och det känns pirrigt att följa ditt nya upplägg. Högintressant. Ser att jag missat att klicka Följer på dig. Men det är fixat nu.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Tack Johnny Jasså man ska klicka följer på folk. Det hade jag ingen aning om. Ska kolla om det är nån jag missar på det sättet

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ursprungligen postat av Inger H


            Ja, jag läste också det. Sen gillar dom levande räkor . Kul med lite ovanlig art .

            //Inger
            Dom blir ju tydligen rätt stora också och jag har läst en del foruminlägg här och där om att dom är aggressiva. Jag hoppas att det går bra ändå. Kompisen har dom med endlers och mina går ju med endlers så... Hos honom har dom inte ens ätit yngel.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ameca splendens hittar jag inte i artregistret. Du får fota Cathrin så Kjell kan lägga upp den där .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ameca splendens hittar jag inte i artregistret. Du får fota Cathrin så Kjell kan lägga upp den där .

                //Inger
                Hahahahahaha! Jag fota? Nu var du rolig Men det vore väl ett bra förslag att ta in den. Med riktiga foton

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)

                  Hahahahahaha! Jag fota? Nu var du rolig Men det vore väl ett bra förslag att ta in den. Med riktiga foton

                  Jodå du kan visst fota, det har jag väl sett .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag tog några bilder nyss och la upp på FB. Men jag har ju inta direkt varit flitig med bilder så jag ska försöka få till några till den här tråden åtminstone

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Klicka på bilden för större version

Namn: asplendens2.jpg
Visningar: 82
Storlek: 110,8 KB
ID: 2352090

                      Bilder! Man ser ju fiskarna i alla fall. Min favoritendlershane kom med också. Den guloreangea
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Där ser du väl att du kan , inte de lättaste att fota dessa snabbsimmare.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Det där blev ju riktigt bra Cathrin. Det blir så himla trevligt med bilder i trådarna.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Där ser du väl att du kan , inte de lättaste att fota dessa snabbsimmare.

                            //Inger
                            Dom var faktiskt väldigt snälla dom där. Nyfikna och inte alls skygga

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Det där blev ju riktigt bra Cathrin. Det blir så himla trevligt med bilder i trådarna.
                              Ja inte så tokigt va? Det kommer nog att bli fler nu när jag börjar haja hur kameran funkar och att man kan fixa till bilderna innan man visar dom

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Jo förresten... Dom tre endlersarna jag flyttade till low-tech-karet lever fortfarande och det är ju rätt sort att ha där i hallen där man springer förbi ofta. Dom verkar må finfint Men jag var tvungen att göra dom uppmärksamma på att jag hade gett dom mat. Det var lite otippat Nu ska jag i med ett litet filter över natten för att se om jag kan bli av med diset lite fortare. Sen blir det nog nån bild på det också.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...