Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Webo
    svarade
    Riktigt snyggt så inte konstigt du är stolt över den hardscape. Ska bli roligt att se de "dyra" växterna också i. Hoppas rötterna kommer att bli så tunga att de klara av att ligga på bottnen själv. Mina stora rötter fick jag skruva en 60x30 cm kakel platta under varje för att kunna lägga gruset ovan på så de skulle stanna nere :-) Jag kan säga att det var inte lätt att få ner dem utan plattan på men ännu svårare med plattan. Kom nog några mindre trevliga ord lite då och då när jag höll på...

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Inredningsvideo filmad med en potatis, men vet att ni gillar sånna.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Har gjort en hardscape nu, har fyllt karet till hälften typ för att få rötterna att blöta sig ordentlgit igen och vilja sjunka självmant. En del stora stenar som ligger ovanpå rötterna ska egentligen ligga på botten på olika ställen.

    Men min första känsla är att jag är sinnesjukt nöjd, har aldrig varit i närheten av att göra en hardscape såhär bra. Svårt att förlora men man får känslan av att allting hänger ihop och att det inte är "konstruerat", tycker jag får en ganska naturlig känsla ändå.

    Blir sjukt intressant sen att se hur det blir med växter, vallis i bakgrunden, vallis nana runt rotpartierna och sen ormbunkar ovanpå i "mitten" på de stora klumparna som rötterna lixom spretar sig ifrån, om ni fattar vad jag menar, så det blir sen ungefär som två öar som ormbunkarna växer på. Ser det inte helt framför mig än men jag hoppas det kommer bli bra.

    Hur som helst, som sagt, så är jag för stunden iaf, jävligt nöjd med hardscapen, den blev skitbra såhär, tycker jag, iaf.
    Snyggt. Du har säkert skrivit det tidigare men vad tänker du dig för fisk i karet?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Inredningsvideo filmad med en potatis, men vet att ni gillar sånna.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Har gjort en hardscape nu, har fyllt karet till hälften typ för att få rötterna att blöta sig ordentlgit igen och vilja sjunka självmant. En del stora stenar som ligger ovanpå rötterna ska egentligen ligga på botten på olika ställen.

    Men min första känsla är att jag är sinnesjukt nöjd, har aldrig varit i närheten av att göra en hardscape såhär bra. Svårt att förlora men man får känslan av att allting hänger ihop och att det inte är "konstruerat", tycker jag får en ganska naturlig känsla ändå.

    Blir sjukt intressant sen att se hur det blir med växter, vallis i bakgrunden, vallis nana runt rotpartierna och sen ormbunkar ovanpå i "mitten" på de stora klumparna som rötterna lixom spretar sig ifrån, om ni fattar vad jag menar, så det blir sen ungefär som två öar som ormbunkarna växer på. Ser det inte helt framför mig än men jag hoppas det kommer bli bra.

    Hur som helst, som sagt, så är jag för stunden iaf, jävligt nöjd med hardscapen, den blev skitbra såhär, tycker jag, iaf.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Spook
    Sjunker gör det nog aldrig men det blir nästan lika tungt som vatten och börjar åka runt på ett snyggt sätt.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Exakt. Det är det man nog får vänta några veckor på. Kan vara världens mest b ortskämda refiguum nu dock som får en dennerle scaperstank-lampa.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • Spook
    svarade
    Sjunker gör det nog aldrig men det blir nästan lika tungt som vatten och börjar åka runt på ett snyggt sätt.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Mitt K1-material har kommit från Spook nu. Stort tack! Jag har hivat i skiten i sumpen och kört igång luftpump och streamer så att det får ligga där, som jag fattat det tar det lite tid innan det blir lite tyngre och därmed sjunker lättare, nu ligger det mesta och flyter på ytan. : )=

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Här har det hänt grejer! Och snyggt blir det också

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ja grymt dyrt. Det är ju inte säkert att de klara sig när man köper och stoppar i karet. Jag har köpt en del privat och det är mycket billigare.
    Senast redigerad av Webo; 11 May 2015, 00:06.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Satan i gatan vad dyrt det är med akvarieväxter.

    EDIT: Beställde Vallis Nana, Vallis Americana natans, microsorum pteropus, 5 av varje. Det lär räcka. :-) och kanske bli lite över..
    Senast redigerad av Einarsson; 10 May 2015, 18:40.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Petworld.se hade mycket växter okcså, de är rättt dyra där med dock, men de hade iaf olika storlekar på växterna så man vetr lite mer vad man får, samt att man kasnke vill ha en jätteormbunke etc någonstans, sllippa vänta 3 år påatt en liten ska växa til lsig.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Jag har alltid varit väldigt nöjd med de växter vi köpt från Godhem Zoo, riktigt bra kvalitet. Du hittar utbudet på deras hemsida. Växterna står aldrig i något akvarium utan i skåp med vattendusch. Grym kvalitet men billiga, nej.
    Det låter ändå väldigt bra, på det sättet slipper man dåliga växter. De har tänkt till.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Någon affär i gbgtrakten/uddevalla som hjar kvalitetsakvarieväxter och stort utbud? och bra pris? eller ska jag beställa från utlandet
    Jag har alltid varit väldigt nöjd med de växter vi köpt från Godhem Zoo, riktigt bra kvalitet. Du hittar utbudet på deras hemsida. Växterna står aldrig i något akvarium utan i skåp med vattendusch. Grym kvalitet men billiga, nej.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Någon affär i gbgtrakten/uddevalla som hjar kvalitetsakvarieväxter och stort utbud? och bra pris? eller ska jag beställa från utlandet

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Snyggt

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ser riktigt bra ut.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...