Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Tror inte Einarsson menar det heller utan att han som jag tycker att du visar ett gott handlag på så sätt att det märks att du hittat din stil att hålla Diskus och att du idag konsekvent har fina välmående Diskus. Sånt imponerar även om du som sådan är väldigt vänlig och stödjande gentemot andra som vill lära sig hur man har Diskus.
    Exakt så. :-) Man kan lära sig mycket av Roger. :-)
    350L Diskus

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Ursprungligen postat av Einarsson
      http://diskusforum.se/viewforum.php?f=309 Här finns lotteri-trådarna. Om du inte kan se det så är det för det är låst för icke-medlemmar. Men du måste även vara medlem för att köpa lotter så.

      Finns bara en sak att göra Blåvinge. Stötta diskus-sverige! http://diskusforum.se/viewtopic.php?f=240&t=5710

      Såg att Roger sa att ickemedlemmar kommer kunna köpa snart eventuellt. Men ärligt talat kan man bli medlem av ren välvilja att ett sånt trevligt lotteri har arbetats fram.
      Tror faktiskt inte att dessa trådar är låsta för icke medlemmar.

      Här finns tråden om lotterifiskarna: http://www.diskusforum.se/viewtopic.php?f=308&t=10476

      På diskusforum måste man vara registrerad användare. Säg till om ni inte kommer åt tråden. Den ska vara öppen för alla registrerade användare.


      Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
      Discus for life

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ok. Nu har jag betalt den medlemsavgiften, vilket känns bra. Tycker det överlag är bra att stödja de sammanslutningar man gillar. Det gäller ju även Zoopet, NCS och nu NDS.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Annars är det Diskuslunk i karet. De äter som bara den. Vallisnerian växer smått hysteriskt nu och det gäller även Lotusen. Så det blir till att ta fram saxen och en del plantor måste tas bort. Diskusarna måste ju ha någonstans att simma också.
          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0707.jpg
Visningar: 3
Storlek: 188,9 KB
ID: 2156154
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Annars är det Diskuslunk i karet. De äter som bara den. Vallisnerian växer smått hysteriskt nu och det gäller även Lotusen. Så det blir till att ta fram saxen och en del plantor måste tas bort. Diskusarna måste ju ha någonstans att simma också.
            [ATTACH=CONFIG]67138[/ATTACH]
            Synd att det är för kallt att skicka växter nu - är i stort behov av lite nytt

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • lofstrog
              • November 2009
              • 989

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Ok. Nu har jag betalt den medlemsavgiften, vilket känns bra. Tycker det överlag är bra att stödja de sammanslutningar man gillar. Det gäller ju även Zoopet, NCS och nu NDS.
              Välkommen i gänget, Johnny!


              Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
              Discus for life

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Annars är det Diskuslunk i karet. De äter som bara den. Vallisnerian växer smått hysteriskt nu och det gäller även Lotusen. Så det blir till att ta fram saxen och en del plantor måste tas bort. Diskusarna måste ju ha någonstans att simma också.
                [ATTACH=CONFIG]67138[/ATTACH]
                Redigt granna fiskar det där...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Japp, det är de
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • woodlund
                    • December 2011
                    • 666

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Annars är det Diskuslunk i karet. De äter som bara den. Vallisnerian växer smått hysteriskt nu och det gäller även Lotusen. Så det blir till att ta fram saxen och en del plantor måste tas bort. Diskusarna måste ju ha någonstans att simma också.
                    [ATTACH=CONFIG]67138[/ATTACH]
                    Det är härligt när det lunkar på i karet och allt bara flyter , önskar jag hade samma problem med vallisneria och lotusen som du har , mina växer inget vidare .
                    1900Liter Diskusvatten


                    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Redigt granna fiskar det där...
                      Helt klart! Vad kallas den färgen?
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • Juni
                        • February 2014
                        • 613

                        Hej!
                        köper mitt första akvarium till helgen och är löjligt uppspelt. Ser denna vackra fisk och undrar om det bara är att gå och köpa den eller beställer man de fiskar man vill ha? Fastnat för stora, färggranna fiskar (kan det vara första akvariet? Vilka passar ihop med Bluewing? Hur många blåisar trivs ihop i ett 190 liters? Vill ju ha lite andra fiskar också! Gärna tips på fisk!!
                        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Annars är det Diskuslunk i karet. De äter som bara den. Vallisnerian växer smått hysteriskt nu och det gäller även Lotusen. Så det blir till att ta fram saxen och en del plantor måste tas bort. Diskusarna måste ju ha någonstans att simma också.
                          [ATTACH=CONFIG]67138[/ATTACH]

                          Säger som Anders, redigt fina Discusar!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Juni
                            Hej!
                            köper mitt första akvarium till helgen och är löjligt uppspelt. Ser denna vackra fisk och undrar om det bara är att gå och köpa den eller beställer man de fiskar man vill ha? Fastnat för stora, färggranna fiskar (kan det vara första akvariet? Vilka passar ihop med Bluewing? Hur många blåisar trivs ihop i ett 190 liters? Vill ju ha lite andra fiskar också! Gärna tips på fisk!!
                            Roligt att du börjar med akvarium. Välkommen hit i forumet.
                            Tyvärr är dessa Discus i behov av ett akvarium över 300 liter och behöver noggrann skötsel. Så du behöver ha viss erfarenhet att hålla dem. Dessutom kostar den nästan tusenlappen styck och behöver vara minst 7 st. Det finns bättre nybörjarfiskar.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Annars är det Diskuslunk i karet. De äter som bara den. Vallisnerian växer smått hysteriskt nu och det gäller även Lotusen. Så det blir till att ta fram saxen och en del plantor måste tas bort. Diskusarna måste ju ha någonstans att simma också.
                              [ATTACH=CONFIG]67138[/ATTACH]
                              Blått är flott
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Juni
                                • February 2014
                                • 613

                                Oops! Tack för tipset! Och tack för välkomnandet, ska bli kul att bygga en ny hobby! Ju mer jag läser och spånar desto mer förstår jag hur mycket det finns att göra och lära sig. Fick just veta av en fiskåterförsäljare att mitt nya akvarium inte var så bra. Ett Juwel trigon 190. Han sa jag skulle köpa nyrr filter innan jag installerar för medföljande inte är bra nog. Vad sägs??
                                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...