1001 Liter SA/jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    1001 Liter SA/jordätare

    Nämner, här fick jag massvis efterfrågad info. och bilder
    Nice Affe
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic

    Kommentar

    • pereli

      • March 2005
      • 269

      1001 Liter SA/jordätare

      Riktigt snyggt! Satanopercan blir riktigt läcker när den vuxit till sig. Såg ett gäng på Akvarielagret som var i en bra storlek. Synd att man inte har plats. Kliade i fingrarna...
      Min fotoblogg

      http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        Joo har sett dem med.
        Synd de växer så grymt långsamt bara. Men med tålamod och mycket mat ska de nog bli lika stora som det på lagret hoppas jag
        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • pereli

          • March 2005
          • 269

          1001 Liter SA/jordätare

          Ibland har man lite för bråttom :-) kan vara kul att se dom växa upp också
          Min fotoblogg

          http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            Sv: 1001 Liter SA/jordätare

            Ursprungligen postat av pereli
            Ibland har man lite för bråttom :-) kan vara kul att se dom växa upp också
            Man har nästan alltid för bråttom
            Blir lite bortskämd när de andra fiskarna växer 3-4 gånger så snabbt bara. Men det är grymt roligt att se dem växa helt klart.
            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            • AffeAlien
              • December 2011
              • 655

              Ja det händer inte jätte mycket i karet utan det bara rullar på.
              Men börjar lessna lite på de ständigt bråkande Flaggcikliderna och chockladcikliderna hamnar i klämm hela tiden där eftersom de lever på samma nivå i karet så nu ska flaggcikliderna bort och även chokladcikliderna tror jag, även om jag gillar dem så vill jag testa lite nytt så en remake av karet och några av innevånarna är på G.

              Har ute en annons på Fiskannoner på facebook och ciklid.org om någon är intresserad så kan det gå RIKTIGT billigt om de får rätt kar.
              Mvh Alf

              Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                Jag har lyckats fått sålt 1 flaggciklidpar och de andra paret är bokat och blir förhoppningsvis sålt ganska snart det också. Har chokladerna ute på annons också men inget intresse har visats och jag har funderat lite och kanske behåller dem i alla fall.

                Lite ny inredning på en halvan av karet har kommit till med en stående rot som fiskarna kan simma runt så det blir lite som ett träd. Inte helt 100% på placeringen och allting runt om kring men det går ju ganska lätt att flytta fortfarande. Kommer lite bilder på det men ber om ursäkt för det smutsiga glaset sedan flyger det runt en hel del partiklar i karet nu när jag rört runt också.

                Sedan har 3st nya innevånare dykt upp men just nu går de i ett 54L kar för att växa till sig lite.
                Bifogade filer
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • tommy_g
                  • February 2010
                  • 473

                  Nice! Den där gula lilla jäveln med röda fenor som är mellan jordätarna, vad är det för fisk?

                  Kommentar

                  • AffeAlien
                    • December 2011
                    • 655

                    Tvärt ändrade planer gör att det kanske blir en flytt så jag kommer lägga ner detta kar, sälja av alla fiskar och sedan karet, och förhoppningsvis komma med ett nytt och större kar när jag flyttat klart.
                    Mvh Alf

                    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                    Kommentar

                    • AffeAlien
                      • December 2011
                      • 655

                      Ursprungligen postat av tommy_g
                      Nice! Den där gula lilla jäveln med röda fenor som är mellan jordätarna, vad är det för fisk?
                      Det är en colombia tetra. Hade 28st tidigare men sålde av alla dock gick en av dem inte att fånga så den har fått bo kvar.
                      Mvh Alf

                      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                      Kommentar

                      • tommy_g
                        • February 2010
                        • 473

                        Det är en colombia tetra. Hade 28st tidigare men sålde av alla dock gick en av dem inte att fånga så den har fått bo kvar.
                        Okej. Vad har du för ljus över karet? På bilderna liknar den nästan en saltvattensfirre färgmässigt.

                        Kommentar

                        • AffeAlien
                          • December 2011
                          • 655

                          Sv: 1001 Liter SA/jordätare

                          Ljuset är 3x150w MH + 2x54w T5 med powerglo rör

                          Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
                          Mvh Alf

                          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            1001 Liter SA/jordätare

                            Vad händer här, lägger du ner?
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • AffeAlien
                              • December 2011
                              • 655

                              Sv: 1001 Liter SA/jordätare

                              Vi har ledsnat på att hyra lägenhet och tänkt köpa en i stället och som det ser ut nu blir det en 2:a och då kommer det inte finnas plats för detta kar tyvärr.

                              Men just nu ser det ut som vi kommer köpa en ny lägenhet och i så fall kommer den inte vara färdigbyggd förens sommaren/hösten 2014 och då behåller jag detta kar ett tag till.
                              Ska titta på en visningslägenhet i morgon och då ta beslutet om vi ska slå till eller inte. Jag hoppas det lever upp till våra förväntningar.

                              Behålls karet kommer jag byta inriktning. Då ska jag försöka hitta några gäddciklider storlek större och en arowana som jag alltid velat ha. Kommer inte hinna växaur karet innan flytt och så har jag hunnit äga en också.
                              Mvh Alf

                              Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                              Kommentar

                              • billy.g
                                • February 2011
                                • 45

                                http://www.rovfisk.se/showthread.php?1394-Allt-ska-bort Här har du en fin arowana i närheten av dig som skulle sitta fint i ditt kar tycker jag allt
                                www.Rovfisk.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...