1001 Liter SA/jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    1001 Liter SA/jordätare

    Hörde jag kaffe tidigare i tråden?

    Grymt kar detta nu Alf!


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      Sv: 1001 Liter SA/jordätare

      Ursprungligen postat av jozi81
      Hörde jag kaffe tidigare i tråden?

      Grymt kar detta nu Alf!


      Sent from my iPad using Tapatalk HD


      Du är välkommen du med på en kaffe nästa gång du åker söderut också

      Tack tack, kul med lite ös i karet faktiskt.
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        1001 Liter SA/jordätare

        Kommer att ta dig på orden! Är ju i Uppsala rätt ofta, och då jag inte dricker öl med mr. Ettfett, så gör jag ingenting, dvs oftast ingenting


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Kommentar

        • AffeAlien
          • December 2011
          • 655

          Ursprungligen postat av jozi81
          Kommer att ta dig på orden! Är ju i Uppsala rätt ofta, och då jag inte dricker öl med mr. Ettfett, så gör jag ingenting, dvs oftast ingenting


          Sent from my iPad using Tapatalk HD
          Jag är inte den som tackar nej till några öl heller
          Mvh Alf

          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Här lämnar jag er ensamma en minut och vad händer? Jo, jag håller på att bli utan öl.. bra tryck i små-gangstrarna.. hoppas de får frodas nu och inte råkar ut för något..

            Jaha, välkommen till zoopet från andra sidan.. dvs ignorerad av massan och 4 personer som redan mentalt sitter i din soffa och dricker öl.. haha
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • AffeAlien
              • December 2011
              • 655

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Här lämnar jag er ensamma en minut och vad händer? Jo, jag håller på att bli utan öl.. bra tryck i små-gangstrarna.. hoppas de får frodas nu och inte råkar ut för något..

              Jaha, välkommen till zoopet från andra sidan.. dvs ignorerad av massan och 4 personer som redan mentalt sitter i din soffa och dricker öl.. haha
              haha, finns nog öl så det räcker åt dig också
              Ja de är inte så fega nu och flyger på maten precis som dessa fiskar ska göra. Tyvärr har Kelberin nått strul med en ögat, De är svullet men fortfarande genomskinligt och han använder det och tittar med det syns tydligt. Jimmy var över och tittade på den också gissar på att den har dundrat in i någon inredning eller fått en smäll av någon av de andra. Håller ett vakande öga på den i fall det skulle bli värre i alla fall.

              Haha, lite tråkigt att folk ignorerar en för man har stora fiskar. Matar inte mina med levande foder eller nått sånt, så speciellt grym är jag inte.
              Men det är väll som alla andra hobbys, man snöar in på ett hörn och blir blind för allt annat.
              Mvh Alf

              Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                Grymt fina fiskar. Arowanan kommer bli mycket fin när den väl växt till sig.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Jädrar vilken spännande ätstil de hade. Kvicka.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Jag bara hoppas du håller karet lika fantastiskt välskött när fiskarna blir större..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • AffeAlien
                      • December 2011
                      • 655

                      Ursprungligen postat av macke_fisk
                      Grymt fina fiskar. Arowanan kommer bli mycket fin när den väl växt till sig.
                      Joo, synd de blir lite väl stora tillslut bara

                      Ursprungligen postat av Einarsson
                      Jädrar vilken spännande ätstil de hade. Kvicka.
                      Ja det är grymt lugna fiskar annars, men när det vankas mat så plaskar det rejält.

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Jag bara hoppas du håller karet lika fantastiskt välskött när fiskarna blir större..
                      Jag gör vad jag kan men den jävla L-190 malen tycket man ska plöja genom alla växter några gånger om dagen i alla fall så jag får plocka bort lite. Tur de vuxit där i över ett år och har bra rotsystem så de in släpper men en del bitar går ju alltid av....
                      Mvh Alf

                      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                      Kommentar

                      • jozi81
                        • January 2011
                        • 917

                        1001 Liter SA/jordätare

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Här lämnar jag er ensamma en minut och vad händer? Jo, jag håller på att bli utan öl.. bra tryck i små-gangstrarna.. hoppas de får frodas nu och inte råkar ut för något..

                        Jaha, välkommen till zoopet från andra sidan.. dvs ignorerad av massan och 4 personer som redan mentalt sitter i din soffa och dricker öl.. haha
                        Hahaha, so true!


                        Sent from my iPad using Tapatalk HD

                        Kommentar

                        • AffeAlien
                          • December 2011
                          • 655

                          Slänger in en kvälls bild på Azulen här också.

                          Mvh Alf

                          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                          Kommentar

                          • AffeAlien
                            • December 2011
                            • 655

                            I går var jag och 3 andra fisknördar iväg till Lustgårdens Zoo i Eskilstuna bara för att glo lite sådär på kul.
                            Kan säga att jag inte blev besviken på den butiken, alla kar hade väll inte de mest väl skrapade rutorna men shit vilken variation på fisk och de hade alla möjliga udda och konstiga saker inne men självklart alla standar fiskar med.

                            Hittade en mal som jag blev sugen på som liknar en RTC men den blir inte lika enorm och tyvärr inte är lika snygg heller. Men just då var jag lite för snål för att köpa den och är rädd att Cichlorna kan vara lite små för malen hade en rätt stor mun.
                            Det andra tråkiga med den fisken är att den är nattaktiv och jag har lite för mycket inredning för att någonsin få se den... Men den var så frän så sitter fortfarande och velar om jag ska åka tillbaka och köpa den. Dock ska den vara ganska aggressiv också och sovande ciklider på natten är nog ett lovligt byte tyvärr.

                            Det var i alla fall en Trachycorystes trachycorystes

                            Slänger in en youtube rulle på några också.
                            Mvh Alf

                            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13132

                              jag tycker videon tyvärr visar en ganska sunkig livsmiljö utan riktiga gömställen och jag kollade vidare på tuben och de kar jag hittade var sorgliga att se... Om en av dessa hamnar hos "Affe" så får de nog det bättre!
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • AffeAlien
                                • December 2011
                                • 655

                                Ursprungligen postat av åheim
                                jag tycker videon tyvärr visar en ganska sunkig livsmiljö utan riktiga gömställen och jag kollade vidare på tuben och de kar jag hittade var sorgliga att se... Om en av dessa hamnar hos "Affe" så får de nog det bättre!
                                Video jag la upp så är det i en djuraffär och där förstår man ju att de inte vill att fisken ska kunna gömma sig för bra för då lär ju ingen köpa den om den inte syns.
                                Men tyvärr måste jag säga att många som håller "monsterfiskar" struntar ganska ordentligt i akvariet och bara trycker ner så mycket fiskar de kan. Tycker det är lite tråkigt faktiskt, många av dem lurpassar ju på maten i naturen och finns det ingenstans att gömma sig så får man aldrig se nått naturligt beteende vilket jag tycker är det intressantaste med ALLA fiskar, att få se dem vara sig själva lixom.

                                Denna malen bli lite som min golden nugget i mitt kar, ser den en gång i månaden
                                Nej som tur är så är dessa lite större så helt osynliga lär de inte vara även om de ligger och trycker under någon rot eller sten hela dagarna. Men vet fortfarande inte om jag vågar slå till ännu, vill helst att de andra fiskarna ska vara i sådan storlek att de inte löper risk att bli mat.
                                Mvh Alf

                                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                                Kommentar

                                Arbetssätt...