1001 Liter SA/jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AffeAlien
    • December 2011
    • 655

    Ursprungligen postat av billy.g
    http://www.rovfisk.se/showthread.php?1394-Allt-ska-bort Här har du en fin arowana i närheten av dig som skulle sitta fint i ditt kar tycker jag allt
    Promotar du så fiskarna försvinner så du kan ta karet?
    Hade den kostat 1500kr mindre hade jag nog kunnat ta den, en fei feng och panaquen. En sådan kan jag ju faktiskt ha i mitt kar som fullvuxen också.
    Senast redigerad av AffeAlien; 23 February 2013, 15:36.
    Mvh Alf

    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

    Kommentar

    • billy.g
      • February 2011
      • 45

      kunde juh faktist ha varigt så men tyvärr gick det till någon annan

      Tycker mest aron skulle passa, finns juh 2 till lillsalu en grön och en rtg
      men vill du ha såpass kanske det går att få ner priset
      www.Rovfisk.se

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        Sv: 1001 Liter SA/jordätare

        Ursprungligen postat av billy.g
        kunde juh faktist ha varigt så men tyvärr gick det till någon annan

        Tycker mest aron skulle passa, finns juh 2 till lillsalu en grön och en rtg
        men vill du ha såpass kanske det går att få ner priset

        Trist någon annan fick karet.
        Saken är att jag inte kommer ha karet så toklänge så vill inte lägga så mycket pengar på fiskarna om jag skulle behöva göra mig av med dem i panik och nästan behöva ge bort dem då. De har en silverarowana i en butik i stan som är runt 30cm som jag funderar på att köpa.
        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • billy.g
          • February 2011
          • 45

          Har det blivigt någon silver än? bilder vill vi ha isåfall
          www.Rovfisk.se

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            Var en kille hit i fredags och ville köpa karet med det visade sig att det inte gick in i hans lägenhet, påstår han i alla fall, så nu har jag beslutat mig för att behålla det. Men någon silver aro blir det nog inte utan jag satsar på mina F-gars och ska se om jag kan hitta något roligt som är mer bottenlevande som kan bo med dem. Är öppen för förslag.

            Det är i alla fall klart med lägenhet och vi har skrivit kontrakt. Kvartal tre 2014 är vår nya lägenhet klar för in flytt.

            Det ger mig alltså över ett år så då återgår jag till planen att behålla karet och köra på i ett år till i alla fall sedan blir det att göra ordentliga försöka att sälja det med att slänga ut det på blocket osv.

            Så det firades med inköp av nya fiskar. Det blev 30st neontetror som jag bjuder på en bild på här.

            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              woho!!!

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Är det ett karantänkar eller har du tömt stora burken.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • AffeAlien
                  • December 2011
                  • 655

                  Ursprungligen postat av KristianE
                  Är det ett karantänkar eller har du tömt stora burken.
                  Det är en 54L burk jag har.

                  Det är så här att dessa Florida gars är väldigt långa och smala när de är små, som syns på bilderna, och ska därför ha små kar när de är små så de inte kan få upp så mycket fart och dra in i rutan och bryta ryggen och bli snea, fula och möjligen dö. Så de kommer gå i detta kar tills de har dubblat i storlek till ca 20cm för då ska de blivit grova nog för att klara av en krock med rutan, eller ja de klarar den bättre i alla fall de är ju inte immuna mot att ha sönder sig själva ändå.

                  De är ganska lättskrämda när det händer saker tvärt så därför ska man heller inte ha vilda och ivriga fiskar med dem, som de flesta ciklider. Därför jag letar något roligt med lite lugnare livsstil att ha på botten. Tyvärr är mina 2 favvo malar på tok för stora för att kunna ha och det är Ripsaw(mother of snails) och Red Tail Catfish.


                  Justja, stora burken är fortfarande igång men bara Satanopercerna kvar i just nu. Ingen som bor i närheten som vill ha dem vad det verkar.
                  Tråkigt om jag måste byta in dem på en akvariebutik.
                  Senast redigerad av AffeAlien; 05 March 2013, 17:39.
                  Mvh Alf

                  Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Mycket nära att jag och min gode bror kom och befriade dig från karet

                    Kul med någon inbiten härifrån kör lite rolig fisk helt rätt med garsen i litet kar, de är så jävla sköra i den storleken och hittar inte alltid maten i stora kar..

                    En firre som är ruggigt lik redtailen i beteende och inte blir lika stor är ärligt, nu har jag suttit och försökt komma på vad fiskjäveln heter ett halvt family guy-avsnitt och det står fortfarande helt still.. En leopardfärgad pimelodus.. Är det intressant så ska jag fundera ut vad den heter..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • AffeAlien
                      • December 2011
                      • 655

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Mycket nära att jag och min gode bror kom och befriade dig från karet

                      Kul med någon inbiten härifrån kör lite rolig fisk helt rätt med garsen i litet kar, de är så jävla sköra i den storleken och hittar inte alltid maten i stora kar..

                      En firre som är ruggigt lik redtailen i beteende och inte blir lika stor är ärligt, nu har jag suttit och försökt komma på vad fiskjäveln heter ett halvt family guy-avsnitt och det står fortfarande helt still.. En leopardfärgad pimelodus.. Är det intressant så ska jag fundera ut vad den heter..
                      Jaså, du får säga till din bror att återkomma om ett år då.

                      Skyller nog en del på JimmyA och Fredrik Tegnér från akvarieföreningen här i Uppsala som fått mig att intressera mig för lite andra fiskar.

                      Har suttit och skummat igenom hela catfish delen på Monsterfishkeepers.com för att få lite inspiration till någon roligt mal man kan ha och då snubblade jag över Pimelodus ornatus som jag tycker verkar ganska läcker. Kanske är Pimelodus maculatus du tänker på?
                      Tittade lite på youtube videos på dessa och de verkar ganska speedade när det är mat dags så hoppas inte det är nått garsen blir skrämda av, fast de kanske är för att 90% av alla som har monsterfiskar har helt tomma kar så de inte kan gömma sig därför de flänger och har fram och tillbaka?
                      Mvh Alf

                      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Jag skyller allt på jimmy och teggen, från fiskar till för tidig utlösning.. Satt med jimmy som hade svintaskig mottagning när han föraökte få fram din annons på mobilen så han är skylsig till det med..

                        Leiarus marmoratus!! Äntligen..

                        När garsen väl går över 25 är de inte så jäkla kinkiga.. Jag har 3 på från 35-50 och de har gått med allt..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • AffeAlien
                          • December 2011
                          • 655

                          Sv: 1001 Liter SA/jordätare

                          Såg att akvarieteknik hade rea på dessa så kanske tar och beställer 3st
                          Mvh Alf

                          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Gört! Riktigt riktigt härlig fisk.. Duktig på att äta men inte aggressiv mot annan fisk..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • AffeAlien
                              • December 2011
                              • 655

                              Pimelodus maculatus var lite väl liten nu när jag tittade lite närmare så hade nog hellre skaffat Pimelodus ornatus Men de verkar inte helt lätta att få tag i just nu tyvärr.
                              Mvh Alf

                              Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                              Kommentar

                              • AffeAlien
                                • December 2011
                                • 655

                                Efter att frågat efter lite insperation på rovfisk.se kom jag fram till att brown bullhead (Ameiurus nebulosus) är den mal som passar det jag vill ha och även ryms i karet. Nu är ju bara frågan om dessa går att få tag i enkelt i sverige eller om jag får nöja mig med en pleco tillslut
                                Mvh Alf

                                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                                Kommentar

                                Arbetssätt...