1001 Liter SA/jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Dom har ingen kvar på A-lagret, jag har kollat...
    Alltså det sjuka är ju att vi har ett projekt i uppsala just nu... Ska dit måndag morgon och om allt går som det ska kommer jag jobba där hela nästa vecka.
    Pengarna för fiskarna är inte problemet, men jag vill gärna ha en känsla för dom innan jag beställer 2st
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      Ursprungligen postat av KristianE
      Dom har ingen kvar på A-lagret, jag har kollat...
      Alltså det sjuka är ju att vi har ett projekt i uppsala just nu... Ska dit måndag morgon och om allt går som det ska kommer jag jobba där hela nästa vecka.
      Pengarna för fiskarna är inte problemet, men jag vill gärna ha en känsla för dom innan jag beställer 2st
      Jag jobbar förmiddag i veckan så jobbar 07-15.00 så är hemma strax efter det. Så om du har tid så kan jag väll skicka telefonnummer och en adress om du känner för att titta förbi?
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        Fick till en bild på malen som ska vara L191 men kan även vara L190. Är inte 100% säker, försöker hitta bra info så jag kan jämföra.

        Malar är inte så lättfotade eftersom de gärna sitter där man inte får någon bra bild. Denna blev den bästa innan tålamodet tog slut.


        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • KristianE
          • April 2012
          • 1443

          Jag skulle vilja säga att det är en L190. L191 har mörka olivfärgade ögon.
          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


          Det intressanta är ju att planetcatfish och Zoopet anger helt tvärt om när det gäller storlek på fiskarna.
          191 blir 40cm enl zoopet och 50 enligt catfish
          190 blir 60cm enl zoopet och 34 enligt catfish...

          Tack för inbjudan, tyvärr verkar det som att jag inte kommer kunna jobba som jag tänkt den här veckan.
          Men jag hoppas det kommer fler chanser, det vore ju kul att se dina fiskar eftersom du har slagit dig in på en lite mer exotiskt väg inom sötvatten och dessutom har du ju ditt saltvatten kvar också?
          Senast redigerad av KristianE; 28 April 2013, 16:47.
          //Kristian
          Följ mitt 1440l SA projekt på
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            Ursprungligen postat av KristianE
            Jag skulle vilja säga att det är en L190. L191 har mörka olivfärgade ögon.
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


            Det intressanta är ju att planetcatfish och Zoopet anger helt tvärt om när det gäller storlek på fiskarna.
            191 blir 40cm enl zoopet och 50 enligt catfish
            190 blir 60cm enl zoopet och 34 enligt catfish...

            Tack för inbjudan, tyvärr verkar det som att jag inte kommer kunna jobba som jag tänkt den här veckan.
            Men jag hoppas det kommer fler chanser, det vore ju kul att se dina fiskar eftersom du har slagit dig in på en lite mer exotiskt väg inom sötvatten och dessutom har du ju ditt saltvatten kvar också?
            Joo funderade nästan på att det skulle vara en L190 med tanke på ögonen.
            34cm på planetcatfish måste ju vara galet, finns ju många som är över den storleken. Även om de tar ett gäng med år.

            Har du vägarna förbi Uppsala någon gång så är det bara höra av dig innan så är du välkommen att titta på fiskar och kanske ta en kaffe?
            Har kvar saltkaret men brottas med Cyano så det händer inte mycket där utom att jag kämpar för att hålla stabila värden.
            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              Sådärja.. jag är så stolt över dig.. haha.. tror du har en av MYCKET få azul i sverige.. riktigt rare..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                Sådärja.. jag är så stolt över dig.. haha.. tror du har en av MYCKET få azul i sverige.. riktigt rare..
                Haha tack... tror jag?
                Jo Jimmy sa att den var väldigt exklusiv. Är jag kanske den enda privatpersonen som äger en i Sverige?
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Ja sug i dig!

                  Jag vill slänga mig med "den enda" så lite som möjligt, speciellt som de precis dök upp på listorna och faktumet att det alltid finns doldisar men ja.. jag tror att du är den enda som har en azul som är tillräckligt stor för att man ska kunna identifiera den som en azul.. riktigt härlig fisk iaf och rätt storlek för att vara cichla.. jag har ju sett den där firren live några ggr och den har ju bara blivit snygfare för varje gång..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • AffeAlien
                    • December 2011
                    • 655

                    Sv: 1001 Liter SA/jordätare

                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    Ja sug i dig!

                    Jag vill slänga mig med "den enda" så lite som möjligt, speciellt som de precis dök upp på listorna och faktumet att det alltid finns doldisar men ja.. jag tror att du är den enda som har en azul som är tillräckligt stor för att man ska kunna identifiera den som en azul.. riktigt härlig fisk iaf och rätt storlek för att vara cichla.. jag har ju sett den där firren live några ggr och den har ju bara blivit snygfare för varje gång..

                    Nej det är klart att man vet ju aldrig säkert om någon annan har en eller inte.
                    Det skönt Jimmy gjort det stora jobbet och fått den att äta pellets som sagt. så jag bara kan njuta av den och se den växa.


                    Kommer hålla uppdaterat med bilder medan den växer, tydligen måste jag ha kaffe hemma med för Jimmy ska komma och titta på den lite då och då. :-)
                    Mvh Alf

                    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Med lite otur får du sätta på en kopp till mig också om jag nu råkar vara och titta på hans snok-samling.. jag gillar ju den där firren..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • AffeAlien
                        • December 2011
                        • 655

                        Ja är du hemma hos Jimmy är de bara ni hör av er så kan ni får komma på besök.
                        Så länge jag inte jobbar brukar det inte vara några probelm.
                        Mvh Alf

                        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                        Kommentar

                        • robidobban
                          • March 2009
                          • 652

                          1001 Liter SA/jordätare

                          Har inte svampen en azul? Eller va det bara en som va ovanligt blå?

                          Kommentar

                          • AffeAlien
                            • December 2011
                            • 655

                            Det är väll Kelrino han har om jag inte mins galet?
                            Mvh Alf

                            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                            Kommentar

                            • robidobban
                              • March 2009
                              • 652

                              Har nu kollat hans bildtråd och det stämmer, det är kelrino han har.

                              Kommentar

                              • AffeAlien
                                • December 2011
                                • 655

                                Matar Cichlorna, lite skillnad om man jämför med tidigare klipp där de är slöa.
                                Tyvärr glömde jag ljudet... får göra en ny film senare kanske.

                                Mvh Alf

                                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                                Kommentar

                                Arbetssätt...