"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Det du säger om att ett par tre bryr sig om baljan tror jag inte stämmer alls. Tror alla, precis som jag, går och väntar. Ditt kar är ju som en elefantgraviditet. Vänta du och se vad som händer när vattnet släpps i. Folkrusning....
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      härligt!

      vad har du beställt om man får fråga? Lastbilsflak med sand, femhundratrettiotusen sandsnäckor?
      Nu när du frågar så; Det har beställts rullar med duk, epoxy till dessa, en jävla massa ny Tec7-silicon (har en hel låda tuber vanligt akvariesilicon som får slumpas bort till behövande någon gång...), verktyg till duk- och epoxymonteringen, svart färgpasta o.s.v.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Håhåjaja, det lät som att det börjar närma sig lite då

        har du beställt glaset än?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Det du säger om att ett par tre bryr sig om baljan tror jag inte stämmer alls. Tror alla, precis som jag, går och väntar. Ditt kar är ju som en elefantgraviditet. Vänta du och se vad som händer när vattnet släpps i. Folkrusning....
          Haha. Ja, det är väl inredning och vattenisläpp som folk vill se.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Håhåjaja, det lät som att det börjar närma sig lite då

            har du beställt glaset än?
            Nej, jag gör det när ramen är klar - så inte glaset står här och dräller i onödan.
            Vi får bygga en bänk som håller ramen, så att vi lättare kan silicona och sedan lyfta i och montera glaset - skulle vilja göra det momentet typ samma dag som glaset anländer.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ok, ja det är ju lite vanskligt att ha ett så stort glas ståendes så jag förstår dig väl.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ja kanske, men sedan är det ju så gissar jag att du säkert i ditt huvud vet hur karet ska te sig. Vi andra har mera sett dina andra kar och får ju då förväntningar därefter
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Ok, ja det är ju lite vanskligt att ha ett så stort glas ståendes så jag förstår dig väl.
                  Ja, fy Fan. Ingenting i det här bygget oroar mig nämnvärt - men det jävla glaset drömmer jag mardrömmar om, skall bli gôtt när det sitter på plats!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Vilken tjocklek blir det tror du 3 cm? Är så nyfiken av mig du vet
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Ja kanske, men sedan är det ju så gissar jag att du säkert i ditt huvud vet hur karet ska te sig. Vi andra har mera sett dina andra kar och får ju då förväntningar därefter
                      Jo, jag har en riktigt härlig idé om hur jag skall börja inreda - det skall bli översvämmad skogsmark... labbar runt med bland annat detta;
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Vilken tjocklek blir det tror du 3 cm? Är så nyfiken av mig du vet
                        2x12 mm laminat.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jo, jag har en riktigt härlig idé om hur jag skall börja inreda - det skall bli översvämmad skogsmark... labbar runt med bland annat detta;
                          Underbart att se dessa stora grenar/träd som skall ner i baljan och jag brast i i asgarv härhemma åt de kvistarna jag plockade idag de blev helt plötsligt otroligt små
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            2x12 mm laminat.
                            Oki! Tack då har jag stilla den värsta nyfikenheten över det tekniska
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Underbart att se dessa stora grenar/träd som skall ner i baljan och jag brast i i asgarv härhemma åt de kvistarna jag plockade idag de blev helt plötsligt otroligt små
                              Allt i förhållande till karstorlek!
                              Har hittat en stöddig stock/stubbe till, men har ingen bild ännu...

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Allt i förhållande till karstorlek!
                                Har hittat en stöddig stock/stubbe till, men har ingen bild ännu...

                                Jo, det är så sant så men jag jag har en förkärlek till stora rötter och när de väl ska i karet så märker jag att de är alldeles förstora antingen är det jag som har pissit ögonmått när jag ser roten eller så fattar jag inte att jag har små kar
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...