"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tänkte jag skulle skriva lite om mina olika kar som nämns i denna tråden

    Detta mitt största, 220 liters karet.

    I detta karet finns dessa fiskarna:

    2 st ancistrus, en hane och hona.
    1 par Apistogramma Baenschi
    25 st Kolglödstetror
    2 st Laetacara araguaiae
    7 st Corydoras sp. Orange stripe
    3 st Rineloricaria lanceolata

    Och en massa växter och rötter
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Detta mitt 54 liters kar.

      I detta karet finns dessa fiskarna:

      3 st Ottosinclus1
      1 par Apistogramma cacatuoides
      6 st Guppy " Bumble Bee"

      Och en massa växter och rötter
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Detta är mitt 105 liters kar

        I detta karet finns det:

        7 st Corydoras Panda
        5 st Hemiloricaria sp. 'red'
        4 st Ancistrus Lda16
        och massvis med röda körsbärsräkor

        och en massa rötter och växter
        Bifogade filer
        Senast redigerad av PiaJo; 23 October 2011, 13:58.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          200l är riktigt fint växterna ser ut att trivas och det är en harmoni i karet som jag gillar. Jätte grattis till ett super snyggt akvarie.

          60 liters karet syns det att det är lite mera kaosinrednings tänk ser ut som ett riktigt gott dvärgciklid kar kanske lite mer mossa på roten i mitten? Hursom riktigt snyggt.

          105l ser hemtrevligt ut lite som samma tema som det stora fast med mindre växter kanske pilla i en räksort till?

          Återigen 3 fina kar me olika karaktr förstår att det blir mycket titta och lite tvätta
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Som vanligt med dina kar Pia, trycker jag på gillaknappen. Harmonisk inredning dessutom.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Getingen
              • August 2010
              • 325

              Jättesnyggt. Tycker bara dina kar blir finare och finare. Ser att du har växten crypto balanse. Skulle du få överskott får du gärna dra iväg ett pm.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av lillfrasse
                200l är riktigt fint växterna ser ut att trivas och det är en harmoni i karet som jag gillar. Jätte grattis till ett super snyggt akvarie.

                60 liters karet syns det att det är lite mera kaosinrednings tänk ser ut som ett riktigt gott dvärgciklid kar kanske lite mer mossa på roten i mitten? Hursom riktigt snyggt.

                105l ser hemtrevligt ut lite som samma tema som det stora fast med mindre växter kanske pilla i en räksort till?

                Återigen 3 fina kar me olika karaktr förstår att det blir mycket titta och lite tvätta
                Tack, 54 liters karet är inte inrett för att vara snyggt, det är inrett för att testa nåt nytt till apistosarna.

                Men du har fel Frasse om en sak... det blir görmycke tvättat, är ju där jämt och måste ha nåt att skylla på

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Som vanligt med dina kar Pia, trycker jag på gillaknappen. Harmonisk inredning dessutom.

                //Inger

                Ursprungligen postat av Getingen
                Jättesnyggt. Tycker bara dina kar blir finare och finare. Ser att du har växten crypto balanse. Skulle du få överskott får du gärna dra iväg ett pm.
                Tack så mycket
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Jag har sagt det förr, men säger det igen, skitsnygga kar, Pia! De kan du känna dig stolt över!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    håller helt klart med dom andra
                    jättesnyggt.

                    vad är speciellt med LDA16 gämfört med vanlig Ancistrus?

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jag har sagt det förr, men säger det igen, skitsnygga kar, Pia! De kan du känna dig stolt över!
                      Tack så mycket, det värmer i hjärtat när ni alla tycker karen är fina

                      Du får snart se dem i verkligheten med
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av freddi36
                        håller helt klart med dom andra
                        jättesnyggt.

                        vad är speciellt med LDA16 gämfört med vanlig Ancistrus?
                        Lda16, de är lite mer orangefläckiga mer än så vet jag inte just nu, håller på att söka info om dem, ville inte göra detta innan jag visste om de skulle klara sig från Tyskland.
                        Jag har inte lyckats ta kort på dessa ännu, så här kommer en länk. Fast kortet är inte det bästa.
                        Senast redigerad av PiaJo; 23 October 2011, 15:23.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          snygga

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ansjo har som vanligt satt griller i huvet på en... så nu har jag räknat och pratat med Gobben (som kollar på motorsport,man får bra svar då..hihi)

                            För att få igång den nya kuben lite snabbare så har jag helt plötsligt bestämt mig för att köra Btn basalt/gnejs som bakgrund så att jag inte behöver vänta så länge innan den nya sorten btn (amazonas) skall komma ut marknaden. Jag har en spillbit sen tidigare av denna sorten så jag behöver nog bara en 20 cm bit för att få till hela bakgrunden, bra va!
                            Jag kommer att sätta kuben brevid 220 karet så länge så att jag får "rent" väggen där 54 karet står för det har läckt in vatten så väggen behöver göras iordning och då sa Gobben att det är bara bra att väggen är fri, så då är ett hinder är ur vägen
                            Sen när väggen är klar skall det dit köksstommar och köksbänk så som det andra är för att det skall bli enhetligt.
                            Gruset skall beställas från tyskland i veckan är det tänkt med, det blir två sorters färg för jag kan inte bestämma mig..
                            Senast redigerad av PiaJo; 24 October 2011, 19:24.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Apropå ingenting Pia, så behöver jag nog inte ta dina två araguaiae, såg att två av de jag köpte har bildat par, och fått yngel Jäklar vad små ynglen är. Samtidigt har ett par bolivianer yngel i andra ändan av karet.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Apropå ingenting Pia, så behöver jag nog inte ta dina två araguaiae, såg att två av de jag köpte har bildat par, och fått yngel Jäklar vad små ynglen är. Samtidigt har ett par bolivianer yngel i andra ändan av karet.
                                Ingen fara, om jag får upp dem så kan jag lämna de till affären igen Så kul att dina var ett par.
                                Senast redigerad av PiaJo; 24 October 2011, 19:22.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...