"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jodå, men kanske det blir lite väl brunt?
    Det var vet jag var rädd för med... har ju en snygg redmoore rot som jag släpade med mig från tyskland, skulle vilja använda den i karet, får grunna vidare...

    Att det skall vara så svårt, jag vet ju hur jag vill ha det Beslutsångesten är på topp!

    Sen har jag inte släppt tanken med det allra mörkaste gruset, som du har i dina kuber, det är skitsnyggt med...åhh, bli tokig...
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ska du beställa gruset så kan du alltid ta hem båda färgerna och kolla vilken som blir bäst. Ang. mängden så går det ca 10 kg i en 60 liters kub för en lagom mängd.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Ska du beställa gruset så kan du alltid ta hem båda färgerna och kolla vilken som blir bäst. Ang. mängden så går det ca 10 kg i en 60 liters kub för en lagom mängd.
        Mmm, tror att jag gör det, trodde jag behövde mer än 10 kg
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          I Amtras soil jag köpte gick det två påsar av den finaste storleken delat på två kuber, en 30 och en 60-litare och då hade jag inte så mycket i 30-litaren. Å andra sidan är det 2 storlekar till, men just den finare sorten blir bra med den mängden.
          Skulle de ligga på 15 kg gör inte det något heller, de äter ju inte bröd om det blir över lite, och då kan du testa att blanda färgerna...
          Lite tråkigt att jag jobbar helg nu, ska iväg till jobbet om en timma och jag känner för att fota karen idag trots att jag är ganska seg i kolan...får ta en match med dina kar nästa vecka istället!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av ansjo
            I Amtras soil jag köpte gick det två påsar av den finaste storleken delat på två kuber, en 30 och en 60-litare och då hade jag inte så mycket i 30-litaren. Å andra sidan är det 2 storlekar till, men just den finare sorten blir bra med den mängden.
            Skulle de ligga på 15 kg gör inte det något heller, de äter ju inte bröd om det blir över lite, och då kan du testa att blanda färgerna...
            Lite tråkigt att jag jobbar helg nu, ska iväg till jobbet om en timma och jag känner för att fota karen idag trots att jag är ganska seg i kolan...får ta en match med dina kar nästa vecka istället!
            mm, det var ju synd att du jobbar helg....hade varit trevligt att se lite kort

            Skall du fota mina kar ...ojoj då får jag skubba rutorna, har ju en massa prickalger...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ja, jag har det lite tunnsått med bilder om det blir en fortsättning på fototävlingen...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Ja, jag har det lite tunnsått med bilder om det blir en fortsättning på fototävlingen...
                Ok, säg till om det är nåt jag behöver göra förutom att putsa rutorna. Köpa nån ny fisk blir det inte tal om...måste få lön först, det blev ett litet hål i kassan efter tyskland
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  De nya fiskarna ordnar jag själv...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Angående inredning är det nästan bara prova och se vad som passar ofta blir saker mörkare när det blir våta.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Jepp, jag skall beställa hem både det svarta och mörkbruna gruset när lönen kommer se är det bara att vänta tills jag kan få tag på en bakgrund med, då du då skall det hända grejer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Jag funderar på att invänta den nya modellen på slimlinen frågan är om man orkar vänta så länge. Eller så beställer man en till kub när den väl kommit.


                        Är amtran naturligt sten eller är det tillverkat typ som soil?
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Jag funderar på att invänta den nya modellen på slimlinen frågan är om man orkar vänta så länge. Eller så beställer man en till kub när den väl kommit.


                          Är amtran naturligt sten eller är det tillverkat typ som soil?
                          mmm, jag skall nog vänta eller så gör jag som du, en kub till hade inte varit fel, kommer ju att ha grus till denna med fast i annan färg

                          Vi hade diskussioner om de var naturliga och vi kom nog fram till att de var det men typ tumlade, slipade för att få den "mjuka" formen.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            De är definitivt natursten, men som Pia säger är de kanske tumlade i olika storlekar för att få en naturlig slipad form. Snyggt är det iaf, det är ingen tvekan om.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              I inlägg nummer 25 i denna tråd ser ni hur det grus och stenar ser ut som jag plockar på samma ställe jag sorterar det typ som amtra storlekar och blandar upp det på ett schysst vis. Jag skall knäppa ett kort så får ni se ut hur det har ändrat sig sedan i januari utan att jag gjort annat än vattenbyte typ.

                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Gillar detta karet Hur ser det ut idag?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...