Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Med tanke på klodyveln så kan man undra vad som försigår här hemma. Uppe sent igår och tänkte kolla på lite UFC. Går in i vardagsrummet där sonen har lite saker vid tv:n. Tyckte att en sak rörde sig lite i sidosynen men det kan den ju inte. Då rör "saken" på sig rejält? Den här paddtjejen har gått omkring inne hos oss flera timmar då vi stängde dörren för flera timmar sedan. Även hon har jagat lite dammråttor och skaffat bockskägg.
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Skäggiga damen har det varmt och skönt inomhus
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        En av det vidrigaste sakerna jag vet är: lukten av utspillt, intorkat kaffe. Fyhelvete vad det luktar blä!!!
        Dessutom så är tangenterna helt kaffekladdiga nu, kan inte skriva!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          Ursprungligen postat av karrokaja
          En av det vidrigaste sakerna jag vet är: lukten av utspillt, intorkat kaffe. Fyhelvete vad det luktar blä!!!
          Dessutom så är tangenterna helt kaffekladdiga nu, kan inte skriva!
          Var glad över att du har en dator och intorkat kaffe pysslar jag med dagligen på jobbet.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            Kaffe luktar inte gott vilken form det än är i
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              jo! när det är varmt! och i skåpet där det står och när det bryggs.
              Men när man har spillt ut det... det liksom löser upp alla gamla snorkråkor och hudceller som har ramlat ner på golvet vid datorn där man sitter... och den stanken som blir... OHHHH fyfan! och inte går det bort heller!!
              Har skurat med supermedel PLUS att jag har sprayat DEO överallt.. men nähe..
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                Frugan tyckte att det luktar lite mögel när man öppnar garaget. En snabb koll så löste jag orsaken. Hade ett par korvbröd över som tänkt använda och ev lite meta. Glömmer man sen bort bröden kan det bli en lite otrevlig doft av mögel....
                Varför är korvbröd i 12-pack och grillkorv i 10-pack förresten? Ser inte det logiska i det.
                Men något som är totalt obegripligt är en annan brödpåse med vitt formfranska. Den hade oxå någon glömt i garaget.... Bäst före 29 maj är datumet på den. Inte ett spår av mögel eller något fel av något slag. Undrar vad det är i det brödet.
                Bifogade filer
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  Fru och son var in på ICA MAXI för att handla kyckling och potatissallad. Kommer ut igen med maten och lite annat småplock. Bland småplocket finns även ett stycke liten tv på 19tum!? Vår vanliga är trasig och ska på reparation så vi kör med en riktigt gammal ca 12tums "widescreen superduper deluxe var är kikaren och vad är på tv:n". Går inte att koppla in till allt men ändå. Hur förbenat desperat får man vara? Men den kostade ju inte ens 1000kr utan endast 999kr... Sånt är ju dessutom något man vill jämföra t ex bildkvalitet på affärer där det finns rader med olika.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    Får en ny tv så äntligen har en såndär extraförsäkring varit bra.
                    Lägger varor med koden åt rätt håll, så duktig så, när jag handlar. Kommer fram till kassan idag och får ett glatt tack för att jag lagt varorna så. När "varuberg" kommer kan det inte vara så kul och sliter extra gör det nog. Sen kan det dessutom vara ett flörtförsök iofs då jag är läcker, sexig osv osv förstås.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      Man ska alltid kolla noga på kameraväska när den legat på marken. Den fick ligga bredvid en brygga jag håvade runt ifrån idag. Hänger edn över axeln när går till bilen. Åker iväg men snabbt svidbränner det rejält i ryggslutet och fortsätter utåt sidorna och upp mot axeln allteftersom. Tvungen att stanna och titta vad det är för fel. Hade några men riktigt arga pissmyror innanför tröjan som nog blivit klämda och protesterat. J*klar vilket "tryck" trots små när det gäller att försvara sig. Har varit pissmyror på kameran förut på samma plats men glömde kolla nu såklart.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        Ajajaj, det känns ju som ett gäng getingstick när dom bits
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          på tal om insekter som bits. idag hittade jag en Stor vårtbitare, Dectius verrucivorus, när vi var ute och gick i skogen.
                          jag tog upp den och fick ett regält bett som tack. den var kanske 3,5-4cm stor och helt lysande grön med bruna fläckar. jag vet att det var en vårtbitare pga att den hade en stor tagg/äggläggarrör på bakkroppen.

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            idag hittade jag 2 st bruna lövgrodor och en liten padda. en av lövgrodorna var vuxen och den andra en liten rackare på ca 2cm. förmodligen en från i år.

                            paddan var också en mini. den var nog också bara 2cm.

                            jag hittade dom inne i skogen så var lägger lövgrodor ägg? närmaste sjö eller damm är några km bort..

                            Kommentar

                            • kryddan803
                              • July 2011
                              • 241

                              Får man vara mä?! ;D

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Fy vad trött jag blir. Varför kan inte folk ha lite vanligt hyffs längre?
                                Jag erbjöd mig att skicka ett par olika sorters mossa till en person gratis, och den personen behövde inte ens betala för frakten. Vad får man för det? Inte ens ett tack, eller att brevet har kommit välbehållet fram har jag fått höra, är det juste gjort?
                                Nä, den här personen borde skämmas och skaffa lite folkvett, det var sista gången jag gjorde något gratis där iaf, FY!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...