Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av eriahl
    Vi har endast en Renault megane kombi -02 med extrautrustning som svordomar, hårslitande, vansinnesskratt och svältande plånbok. Har en hyrbil nu men blev kanske 3tim försenade men hann till Universeum och fru med son till Liseberg var på. Vajern blir troligast fixad redan imorgon så bra service har den firman. Vore ingen höjdare att bor i Gävle men bilen blir kvar i Göteborg. Vi går med på ett byte rakt av mot ett komplett 50-liters akvarium förresten.
    Ett tips, köp en Toyota
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      Hellre en gaswire än ett bromsrör, det är jätte tråkigt (eller spännande beroende på hur man ser det) att köra 35 mil med bara handbroms. Men måste man ta sig hem så måste man...
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Bytte bromsrören bytte vi för 3veckor sen.... Nu hr vi fått bilen och dom var så schyssta att dom åkte till Borås och hämtade en vajer. Snacka om service
        Senast redigerad av eriahl; 26 July 2012, 15:19.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          Lockande att byta bil men kronor måste ju finnas för att det ska funka tyvärr.
          Nåja varför inte fortsätta med turfärden ca 03.20 imorse på hemvägen passade vi på att ramma en "stridsvagn" (grävling) eller om den rammade oss. Syns men bara lite skador frampå och går att köra utan problem. Än iaf. Men ska förbi verkstaden strax och få domen. Letade noga så den inte låg skadad men förmodligen satt den bakom någon buske och garvade åt oss.
          Nu nöjer vi oss med ett byte mot en guldfiskskål rakt av.
          Hittade till Herkules zoo. Höll på bli dyrt men en trevlig kille knackade på rutan och gav mig plånboken som jag lagt på biltaket när vi skulle åka. Sen hade någon lagt ett fodral till något liknande en ipad på taket hos verkstaden som dom hittade när den hade blåst iväg en liten bit. Ingen aning vem....
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            Domen var kylaren som sagt men läcker inte än och något plastskydd vid den vilket vi lyckats se på kvällen. Något med bilens ac hade oxå fått en smäll. Något med hållare till motorn hade oxå fått en kyss. Skulle in på måndag morgon till plåtverkstaden. Men bilen som gud glömde och satan adopterade kanske har andra planer( hoppas vi) Jag skulle iväge en liten sväng och meta spigg vilket som alla vet är en farlig aktivitet.....
            Bilen drog iväg åt sidan men lyckades undvika voltande men jäklar vilka stubbar och buskar jag studsade fram på. Kan inte se bra ut underredet och vindrutan sprack och kuddarna smällde fram. Hade tack och lov inte sonen med mig idag. Själv är det ingen fara möjligen lite öm. En guppy med vita prick i byte tages direkt.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av eriahl; 27 July 2012, 21:23.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Du måste ju vara bland dom mest otursdrabbade personer jag har hört talas om när det kommer till bilar.
              Med största sannolikhet blir det ju skroten nu om du gick över ett knippe stubbar för en sånn smäll kostar betydlig mer än vad bilen är värd (snabb koll på blocket gav prisindikering runt 25000). Bara hoppas att du har en bra försäkring så att du får ut lite pengar att köpa en ny bil som du inte har samma otur med (eller kanske den räcker till många taxiresor ).
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Hittade du några spigg i diket
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  Det värsta av allt är att hade 2st vanliga räkor med mig att klippa i små bitar och ligga på brygga i lugn och ro titta när fiskarna anfaller. Räkorna gick ju till spillo pga detta. Skit oxå.
                  Slutade aldrig att försöka köra/komma upp på vägen annars kanske man gjort annat än skrivit inlägg på Zoopet. Men tanken att nu är det nog dax att "checka ut" for faktiskt genom huvudet alldeles innan jag mer eller mindre tvärstannade. Inget möte vid avkörningen var en skön känsla iaf.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    Inga spigg men broms i sanslöst vidriga mängder.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av eriahl
                      Det värsta av allt är att hade 2st vanliga räkor med mig att klippa i små bitar och ligga på brygga i lugn och ro titta när fiskarna anfaller. Räkorna gick ju till spillo pga detta. Skit oxå.
                      En gång på 80-talet krockade jag med en bil (Volvo 245) där jag transporterade fiskar från ett ställe till ett annat. Jag hade ungefär 20-25 hinkar fyllda med vatten och fiskar i lastutrymmet och bilens bakre del blev 1/2 meter smalare. Jag klarade mig dock bra - det gjorde dock inte vare sig bil eller fiskar.

                      Därefter har jag alltid fiskar i påsar i lådor vid transporter. En gång några år senare totalskrotade jag en minibuss (som var helt ny) på autobahn i Tyskland. Det var 70 lådor med fisk i bilen och både dessa och jag klarade oss bra.


                      Ibland får man ha tur och det hade ju du i alla fall - skönt att det gick bra. Bilar går alltid att ersätta.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        Är ju mest jag som kluddar i den här tråden så kluddar lite till om vår kära bil. Det skulle gå på endast 77000 att laga bilen så det blev alldeles som ingen idé tyckte dom konstigt nog... Men en ny bil för nya dikeskörningar mm mm är skaffad så spiggen får se upp nu igen.
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • zoddri
                          • June 2012
                          • 144

                          Och jag som tyckte att jag haft otur med vissa bilar.. Fast nu äger jag två franska fordon och båda funkar bra

                          *ta i jättemycket trä*
                          Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

                          250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

                          Kommentar

                          • Mumin
                            • October 2007
                            • 3837

                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Ett tips, köp en Toyota
                            Touota har vi haft och det är den överlägset sämsta bil jag har haft. Maken såg en annons strax efter att vi gjort oss av med 'Rostig, japansk, pellejönsbil skänkes mot bortforsling'. Samma modell som vi haft.

                            Numera kör jag Chevrolet, och de får man ha sönder själv, de är otroligt bra.
                            För mycket är inte nog!
                            Jag VILL ha en Elefantofon!!

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              Blev en Golf nu så "ruffen" kanske lockar igen.
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Hittade en ganska skojig annons på blocket.
                                Jag behöver inte köpa några fler, jag har ju en hel koloni hemma.
                                Dom verkar vara hermafroditer eftersom jag inte sett nån hane hemma, endast honor, men dom förökar sej lavinartat ändå.
                                Vi har ju både hund och katt hemma, men dessa varelser verkar inte trigga våra djurs jaktinstinkter över huvudtaget

                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...