Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    Hon kommer snart att tröttna på sina "leksaker", tro mig.
    Vissa människor ska hålla sig till sina gosedjur istället för att misshandla levande varelser.
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Jag glömde röda mygg framme ett par dagar i en plastpåse. Liklukten var påträngande och svår att spåra...

      har du luktat på kräkor någon gång?
      det är räkor som blivit frysta och tinade minst 5 gånger. det luktar inte gott kan jag lova.
      (används som bete vid fiske)
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Har blivit så desperat att jag går igenom MXA-påsar i soptunnor. Tappade bort en nyckel när jag handlade på ICA MAXI. Följde mitt spår i affären, frågade i kassan och spanade runt bilen. Hade kastat en MAX-påse innan gick in så bara att ta upp ur soptunnan och kolla i för att vara säker. Hittade den under sätet i bilen tillslut. Skulle inte förvåna mig om någon bekant såg mitt desperata "matsök"
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Man har ju undrat hur det är med Piff & Puff egentligen. Men, nu är det ändå så att Puff har kommit ut!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Kanske rollollon under armarna med?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Man har ju undrat hur det är med Piff & Puff egentligen. Men, nu är det ändå så att Puff har kommit ut!
              Hahaaa, nu fick man sig ett gott skratt på jobbet
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                Min fru kom fram till mig för en stund sen och säger samtidigt som hon vänder sig om: Kan du köra in fingrarna..... Meningen avbryts då vi båda garvar till för hur det lät. Slutet av meningen var: i ryggen för jag har så ont.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Gobi112
                  • December 2011
                  • 229

                  Grannen grillar

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av eriahl
                    Min fru kom fram till mig för en stund sen och säger samtidigt som hon vänder sig om: Kan du köra in fingrarna..... Meningen avbryts då vi båda garvar till för hur det lät. Slutet av meningen var: i ryggen för jag har så ont.
                    Mmm, det kan vara lätt att misstolka...eller så hoppas man för mycket?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      Hade en riktigt mysko dröm och i drömmen "säger" jag håll käften. Bara det att väcker fru och vaknar själv av att jag verkligen vrålar håll käften. Klockan var halv fyra på morgonen men det är väl trevligt sätt att väckas på.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        Så har några dolda getingbon upptäckt mig. Första under räcket efter en trägång med ett par stick som bonus och hann inte ens seen geting. Andra en liten stund senare bara under en brygga med fler stick som bonus men där visade sig runt15 stycken. Räknade inte så noga medans jag steppade iväg en bit. Men fascinerande att se deras återgång sen till boet som ett fiskstim alldeles ovanför bryggan med en tjusig sväng in under den. Synd när dom väljer platser det inte alls funkar att ha dom på.
                        Senast redigerad av eriahl; 05 July 2012, 21:11.
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          Tog bort bona idag men försökte spraya så lite som möjligt. Efter sprayen pillade loss bona och fick en liten överraskning igen. Ska precis fota när ett stycke stor drottning kryper ut mellan ena boets överdel och min hand. Hon blänger surt men sticker inte ens och flyger iväg så man kan alltid hoppas hon klarade sig och bygger nytt på lämpligt ställe. Går en bit och ställer hinkarna på träräcket för att håva. Fick "hjälp" av irriterade getingar som kommer från ännu ett bo rakt under där jag ställde hinkarna på räcket.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            Universeum eller Liseberg eller gasvajer som går av på motorväg? Naturligtvis gasvajern för lite skoj ska man ju ha
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Universeum eller Liseberg eller gasvajer som går av på motorväg? Naturligtvis gasvajern för lite skoj ska man ju ha
                              Inte för att låta elak, men vad har du för bilar?
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • eriahl
                                • April 2004
                                • 5681

                                Vi har endast en Renault megane kombi -02 med extrautrustning som svordomar, hårslitande, vansinnesskratt och svältande plånbok. Har en hyrbil nu men blev kanske 3tim försenade men hann till Universeum och fru med son till Liseberg var på. Vajern blir troligast fixad redan imorgon så bra service har den firman. Vore ingen höjdare att bor i Gävle men bilen blir kvar i Göteborg. Vi går med på ett byte rakt av mot ett komplett 50-liters akvarium förresten.
                                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                                Kommentar

                                Arbetssätt...