Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Lyckad nummerplåt. Inte vår.

    Fyll en bytta med vatten, lägg i pump och ställ ute. Låt stå ända in i vintern för bästa resultat. Vid lite mildare väder när isen släpper väggarna vänd ur klumpen och färdig att kassera.
    Klumpen och klumpigheten min
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      En positiv sak med att en inte ens full hink med vatten blir så förbenat mycket uthälld på golvet är att det blir skurat.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av eriahl
        En positiv sak med att en inte ens full hink med vatten blir så förbenat mycket uthälld på golvet är att det blir skurat.
        Been there done that.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          Länge sen man var aktiv här på Zoopet nu...

          Inget kar för närvarande men planerar att dra igång mitt 240L igen
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • Ryskbompa
            • August 2012
            • 930

            Ursprungligen postat av Glenn
            Länge sen man var aktiv här på Zoopet nu...

            Inget kar för närvarande men planerar att dra igång mitt 240L igen
            Do it! may the force be with you

            Kommentar

            • Glenn
              • April 2002
              • 3904

              Ursprungligen postat av Ryskbompa
              Do it! may the force be with you
              Tack

              Det enda som retar lite är att allt kommer ta så lång tid, massor att ordna innan karet ens kan startas upp. Men men, den som väntar på något gott :P
              Mvh /Glenn

              Min Zoon

              Kommentar

              • Ryskbompa
                • August 2012
                • 930

                När man inte bygger akvarium så bygger man jänkejärn
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0245.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,1 KB
ID: 2146732

                Jag och farsan renoverar en Cheva El Camino -69

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  1: Typiskt att flyttat fisk till ett akvarium i förrgår. Idag ligger lapp i lådan att någon dag 19-22/3 ska ventilerna på invattnet bytas. Kommer åt för att stänga ventiler utan problem men för att byta dom måste det flyttas.

                  2: Får nog skaffa en Tardis när datum för dax för utredning igen nästa gång från Försäkringskassan står: februari 2013
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • Palmberg
                    • May 2010
                    • 164

                    Ursprungligen postat av Ryskbompa
                    När man inte bygger akvarium så bygger man jänkejärn
                    [ATTACH=CONFIG]60682[/ATTACH]

                    Jag och farsan renoverar en Cheva El Camino -69
                    Wow - min favoritbil! Vi har bara tyskar på gården för tillfället...

                    Själv så sitter jag och tjurar över att huvudmatchen i helgens gala (UFC) verkar vara inställd. Tänk om det bara vore ett aprilskämt! Tänk vad mycket kul fisk och akvarium jag skulle få för dom tusenlapparna biljetter och resa kostar ...

                    Tråkiga besked gällande UFC Stockholm 2013. Svensken Alexander Gustafsson hoppar av matchen mot Gegard Mousasi på grund av skada
                    Ha det! /Henke
                    Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      Ursprungligen postat av H@nky
                      Själv så sitter jag och tjurar över att huvudmatchen i helgens gala (UFC) verkar vara inställd. Tänk om det bara vore ett aprilskämt! Tänk vad mycket kul fisk och akvarium jag skulle få för dom tusenlapparna biljetter och resa kostar ...

                      http://www.kimura.se/alexander-gusta...usasi-installd
                      Den är säkert inställd så skicka biljett till mig så tar jag hand om den.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Palmberg
                        • May 2010
                        • 164

                        Allt känns väldigt konstigt kring galan, man får väl se vad det mynnar ut i. Hur som haver så kan jag väl offra mig med att se de andra fighterna på kortet Dessutom får jag ju umgås med svågern och öl har dom i Stockholm också har jag hört!
                        Ha det! /Henke
                        Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          Ursprungligen postat av eriahl
                          Typiskt att flyttat fisk till ett akvarium i förrgår. Idag ligger lapp i lådan att någon dag 19-22/3 ska ventilerna på invattnet bytas. Kommer åt för att stänga ventiler utan problem men för att byta dom måste det flyttas
                          Jaha, tömde akvariet lite snabbt helt i onödan. Kollade nu om när dom kommer till oss. Tydligen många ventiler kvar men blir inte bytt ens en enda den här veckan. Dom hör av sig när det är dax igen. Lite irriterande.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • Stew
                            • July 2004
                            • 1736

                            Ursprungligen postat av Glenn
                            Tack

                            Det enda som retar lite är att allt kommer ta så lång tid, massor att ordna innan karet ens kan startas upp. Men men, den som väntar på något gott :P
                            Tjenare Glenn, äntligen en räv som man känner igen
                            Har själv dragit igång hobbyn igen efter flera års vila. Och det är ju starten som nästan är det roligaste (förutom om man får problem med nitrit/alger osv).
                            Är inte så aktiv på zoopet längre som tidigare, mer inne på andra ciklidforum nu. Men skojj om du kom tillbaka!

                            Mvh

                            Stefan
                            540l Malawi
                            180l Växt / sällskapskar
                            90l odlingskar
                            50l odlingskar / karantänskar

                            Kommentar

                            • Stew
                              • July 2004
                              • 1736

                              Jag gjorde ju en smart sak...
                              Skulle döda alger på 5-6 stora (STORA) fina rötter som jag köpt för dyra pengar. Tänkte att kylan säkert knäcker dem. Jodå! Det gjorde den. Knäckte även rötterna. Fukt + kyla = expansion. Alla rötter är förstörda. Helt sönderspruckna. Säkert rötter för 4000:- som gick åt.
                              Som tur var så var de ganska många år gamla och började släppa från sig väldigt mycket "guck". Så det kanske var dags att byta ut vissa av dem ändå.
                              Tror även att min äldsta fisk, den enda jag hade kvar sedan starten av hobbyn 2001, hängde med ut. Den satt fast i en av rötterna. Tyckte jag tittade noggrant, men den hängde nog fast inne i ett skrymsle. Mer ledsen för detta än pengarna. Den enda fisken som betydde något för mig. En ancistrus (vad annars :P)
                              540l Malawi
                              180l Växt / sällskapskar
                              90l odlingskar
                              50l odlingskar / karantänskar

                              Kommentar

                              • Palmberg
                                • May 2010
                                • 164

                                Vill ändå meddela att galan var rolig! En hel del kassa fighter, men McGregor och Reza vägde upp allt! McGregor är en som jag kommer följa hädanefter. Nu laddar jag inför klubbens egna gala på söndag! Är dock glad funktionär denna gång!
                                Senast redigerad av Palmberg; 12 April 2013, 23:47.
                                Ha det! /Henke
                                Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...