Jag har iaf läst att inavel märks redan efter 6e eller 7e generationen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Räkig fakta...
Collapse
X
-
Mina också...
...fast mina WP fastnade i pumpen...trodde aldrig att de skulle komma in där... en attans liten pump i det stora karet med ett insug på 1,5 mm och bara ställd på 200 L /h ?!! Crystal gick inte in i pumpen fast jag hade mindre kar då och en del var ju bebisar??? Så den stammen från Akvarielagret, omdöpt A-laget, är alltså smartare också
Det jag inte tänkte på heller var att jag har engelsk sjösten och då syns WP så dåligt... Nu har jag nog bara den stora honan kvar i stora karet men vill inte flytta henne till räkkaret för då kan det ju bli blandbebisar... Körsbären flyttade jag däremot, hanen hittade jag i pumpen. levandes tack och lov...Last edited by Katharina; 2007-01-25, 15:30.Ha dé bäst... Tina
Comment
-
Hur landet än ligger...
Originally posted by Paatsu View PostJag har iaf läst att inavel märks redan efter 6e eller 7e generationen.Ha dé bäst... Tina
Comment
-
Originally posted by Katharina View Post... så är de ju tjusigare med vita ränder så man kan ju plocka dem... ska se om någon vill byta lite bebisar sen när det har blivit några fler, för att förhindra inavel...
Men det verkar inte vara nån annan i Sverige som urvalsodlar dessa små godis än jag.Redbee.se » // Johnny
Comment
-
Originally posted by Lamprologus View PostVilka räkor kan korsa sig då?
Är det så att Cardina och Neocardina inte kan korsa sig, eller är jag helt borta
Comment
-
Originally posted by landstrykeren View PostMen ser inte dom lite väl små ut i mitt 54l?Men jag tror det skulle kunna vara riktigt snyggt med ett 54-liters med massor av växter, rötter, flytväxter över hela ytan mm. Sen ett stort gäng snygga räkor och ett rätt stort stim av någon Boraras.
Comment
-
Men...
Originally posted by Nitra98 View Posttycker synd om henne ensam, hennes små karlar fastnade ju i pumpen...
Ha dé bäst... Tina
Comment
-
Originally posted by Katharina View Post..då kan ju inte WP korsas med Crystal... då kan jag fånga in WP rymlingen i stora burken och sätta ner henne i räkkaret...tycker synd om henne ensam, hennes små karlar fastnade ju i pumpen...
Btw, jag har WP tillsammans med Crystal faktiskt...!
Comment
Comment