Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
Hur vågar man städa akvariumet när det finns fullt av mm stora miniräkor? Mina körsbärsräkor har fått smått för första gången, och jag skulle behöva städa. Men jag vågar inte använda slamsugaren som jag har.
Har ni andra tips på hur man kan göra rent? Är rädd för mina småttingars skull...@-{-{--
Rebecca
Kommentar
-
Hur vågar man städa akvariumet när det finns fullt av mm stora miniräkor? Mina körsbärsräkor har fått smått för första gången, och jag skulle behöva städa. Men jag vågar inte använda slamsugaren som jag har.
Har ni andra tips på hur man kan göra rent? Är rädd för mina småttingars skull...Redbee.se » // JohnnyKommentar
-
Varför skulle du vilja städar? Jag städar aldrig mina räkkar. Glasrutorna tar mina snäckor hand om. Och "sk*ten" eller resterna eller "mulm" som det kallas i Tyskland låter jag ligger kvar. Det finns massvis med små organismer i det som är bra mat framförallt till räkbebisar.
Hejhopp. R110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon coronaKommentar
-
Lycka till. Ralp110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon coronaKommentar
-
Det var helt klart vattnet...
Ha de´Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Har ni andra tips på hur man kan göra rent? Är rädd för mina småttingars skull...
Delen som är i karet har jag satt en bit filermatta på och trätt en bit av en nylonstrumpa över som jag satt fast med ett litet buntband upptill över elrörskroken. Inga små räkyngel som kommer in där inte.
Men man får vara försiktig så inget yngel klamrar sig fast i nylonstrumpan då man skiftar kar.Kommentar
-
Hur dom skulle gå ihop? Ja, bra som snabbmat för cikliderna..
Nä, skaffa nu ett riktigt räkkar! Janne på söder har ju små kar från 220 kr!!Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Här har du listan som jag fick av Janne.
21 x 30 x 25 cm (lxbxh) 16 liter kostar 220:-. (3 st. passar
tillsammans under en 65 cm ramp, 18 W lysrör)
24,5 x 30 x 25 cm (lxbxh) 18,5 liter kostar 250:-. (2 st. passar
tillsammans under en 50 cm ramp, 15 W lysrör)
32 x 30 x 30 cm (lxbxh) 29 liter kostar 310:-. (2 st. passar
tillsammans under en 65 cm ramp, 18 W lysrör)
50 x 30 x 30 cm (lxbxh) 45 liter kostar 375:-. (1 st. passar
tillsammans under en 50 cm ramp, 15 W lysrör)
65 x 30 x 30 cm (lxbxh) 58,5 liter kostar 460:-. (1 st. passar
tillsammans under en 65 cm ramp, 18 W lysrör)Redbee.se » // JohnnyKommentar
-
-
ah, jag har ju också planer på att skaffa räkor till mitt fjärilskar... har haft vuxna amano tillsammans med dem o det gick jättebra, men nu ville jag ha körsbärsräkor... fast går tydligen inte...?tråden om fjärilars lek!Kommentar
Kommentar