Jaha, jag får leta vidare
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
Jag betalade 59:- st! Behöver jag berätta att jag köpte alla?
Hoppas nu bara att inkoppningen går bra,är så rädd om mina nyförvärv!Är sååå lycklig Tack igen evus!Kommentar
-
Kommentar
-
[quote=Sonja;908946]Jag har också köpt några Crystal black i Arninge.
Ett pris på 59 kr/st är riktigt bra
På undre bilden har den sällskap av ett av mina humleyngel.[/quote
Fina bilder Sonja!
Mina är precis så söta som dina!
Kan inte humlorna korsa sig med B.C.(får väl börja förkorta Black Crystal så)
Vad har du dina på för temp? Butiken hade 21 grader och de verkade må prima.Kommentar
-
Men humleräkan ska inte göra det, men jag tänker inte råda folk att blanda. Red cherry och WP korsar sig ju visade det sig.
Jag hade ingen annanstans att sätta de nya och tar risken. Men det är inte de de sv/v från Tyskland jag stoppat ner dom hos. Även om jag misstänker att de bägge humlorna är samma sort, fast de jag köpt i Sverige har mycket sämre färg.
Dom har ingen extra värme, tempen ligger på 22 grader i deras kar. Få se hur det funkar. De andra, humlorna, har börjat föröka sig lite sakta nu i alla fall, och det har de Tyska (C. sp. "Breviata") också. Men det tog tid.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ok ,tror inte jag törs blanda humlorna med de svartvita,är ju rätt så lika tycker jag och kan tänka mig att det är svårt att se skillnad på ynglen.De svartvita går med Tigrarna tills vidare,gick ju i samma kar i butiken så de känner ju varann sen tidigare Jag har en halogenbelysning över räkkaret och just nu håller tempen 23 grader,hoppas de inte lider av att det blivit varmare i karet,en har ömsat skal,de svartvita verkar stillsamma om man jämför med Tigrarna som verkar ha något för sig hela tiden!Kommentar
-
Vilket fantastiskt forum detta är ! Tusen Tack för tipset! Har nu varit i Arninge och köpt mina efterlängtade Black Crystal!! Och så köpte jag Blå Tigrar och KANONFINA Humleräkor varav en bar på rom! Går för närvarende på droppinkoppning med pipett för att förhoppningsvis ha kvar rommen.Arninge hade mycket bra pris på sina räkor tycker jag, Fick tidigare ett pris idag på Crystal Black i en annan butik på 300:-st som rek utpris till kund!!
Jag betalade 59:- st! Behöver jag berätta att jag köpte alla?
Hoppas nu bara att inkoppningen går bra,är så rädd om mina nyförvärv!Är sååå lycklig Tack igen evus!
Johan sa att inpriset till affärerna från deras svenska leverantör var 110:-. Dessa kommer ifrån TjeckienThis is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.
Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klartKommentar
-
Jepp. de sitter på varsin kvist i sitt nya hem hos mina White Pearl och polerar den .
Jag har sålt flera CR honor med rom och bett köparna återkomma om det inte fungerade men de hörde inte av sig så jag tror att det gick bra!Senast redigerad av evus; 27 January 2007, 21:38.This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.
Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klartKommentar
-
Låter hoppfullt! Bara att hålla tummarna alltså.Kommentar
-
Köpte mina första räkor igår. Tyvärr så visste inte säljaren vad det är för några och jag lyckas inte hitta de på zoopet. Kan någon av er hjälpa mig? En bild finns på länken nedan.
Kommentar
-
Köpte mina första räkor igår. Tyvärr så visste inte säljaren vad det är för några och jag lyckas inte hitta de på zoopet. Kan någon av er hjälpa mig? En bild finns på länken nedan.
http://www.resmann.se/Aqua/raka.htmNemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Om jag fattat det rätt är det olika sorter. Crystal black/black crystal är en Crystal red som har kvar det svarta pigmentet. Så den korsar sig med Crystal red.
Men humleräkan ska inte göra det, men jag tänker inte råda folk att blanda. Red cherry och WP korsar sig ju visade det sig.
Jag hade ingen annanstans att sätta de nya och tar risken. Men det är inte de de sv/v från Tyskland jag stoppat ner dom hos. Även om jag misstänker att de bägge humlorna är samma sort, fast de jag köpt i Sverige har mycket sämre färg.
Dom har ingen extra värme, tempen ligger på 22 grader i deras kar. Få se hur det funkar. De andra, humlorna, har börjat föröka sig lite sakta nu i alla fall, och det har de Tyska (C. sp. "Breviata") också. Men det tog tid.Kommentar
Kommentar