Jag skulle nästan kunna säga att det är är mitt snyggaste akvarium hittils..
Helt ärligt ska jag säga att du inspireradr mig att göra om mina två minsta nu när jag ändå måste tömma dom! Vad snygga dom kommer att bli när jag har fått så bra idéer...
Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Det fattar jag väl, men jag visste inte om rommen först blir befruktad och sen (ganska omgående) kommer ner eller först kommer ner och sen blir befruktad...
Det fattar jag väl, men jag visste inte om rommen först blir befruktad och sen (ganska omgående) kommer ner eller först kommer ner och sen blir befruktad...
Fick du bra svar tidigare... ? I alla fall så blir den blir befruktad då den är inne i kroppen på räkhonan och sen är den nere dagen därpå vad jag hittills sett på mina räkor.
Dom här räkorna är nog dom mest hemliga jag har. Dom är mest aktiva sent på kvällarna då akvariet är släckt. Jag har fått en kull, och det är ynglen som syns här, ca 10 mm långa. Nyss räknade jag till 12 st, men det kan vara fler. Som vuxna har dom inte lika snygg färg, det mesta av det vita försvinner. Men nu är dom i alla fall perfekta... så länge det varar
Ja verkligen. När jag köpte dom hade jag bara sett jättesnygga bilder innan, på just så här små antagligen. När jag sen fick hem dom såg dom ju inte alls så fina ut som på bilderna och jag kände mig lite lurad. Men när ynglen nu blir så här så är jag nöjd till 100% igen. Som tur är så var det den finaste räkan jag fick, som visade sig vara hona och som fick rom, som blev mamma till dom här. Jag har bara fått en kull hittills.
Bevittnade en liten mattävling i karet nyss där alla räkorna verkade vara helt galna av hunger då dom slogs med näbbar och klor om ett par små hiikaritabletter.
Fick du bra svar tidigare... ? I alla fall så blir den blir befruktad då den är inne i kroppen på räkhonan och sen är den nere dagen därpå vad jag hittills sett på mina räkor.
Ja tack, Sonja, jag tycker för övrigt att man alltid får bra svar här, alltid är det någon (ofta du! ) som vet.
Bevittnade en liten mattävling i karet nyss där alla räkorna verkade vara helt galna av hunger då dom slogs med näbbar och klor om ett par små hiikaritabletter.
Ja, det ser ju ut att vara en eller två räkor där..
En dag kanske det ser ut så här med..
Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kommentar