Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Hehe alla vänner flyr typ sverige. Har en annan kompis som eventuellt ska flytta till singapore Men du får ge dig in på någon chatt och lära känna någon där borta eller så och sen be dom skicka lite till dig medKommentar
-
Singapore är bra att ha vänner från. Singapore är nästan lika räkgalna som i Japan.
Angående om mossan så finns den att köpa i Aquabid, men otroligt dyrt.Redbee.se » // JohnnyKommentar
-
Kommentar
-
-
Det du söker är väl Boraras av olika slag. Dom är små, ca 20 mm totalt, och passar bra. Det finns t ex B.maculatus, brigittae, merah och micros. Jag tycker nog att brigittaen är den allra vackraste, men lite känsligare än t ex maculatus. Merah är också kanonsnygg, medan micros liknar maculatus men är lite mindre.Kommentar
-
-
red cristal
tjenare är bra sugen på att skafa en grupp redcristal vad ligger priset på dom jag har förmig dom var ganska mycket dyrare än te,x kösbär.
Mvh niklasSenast redigerad av Niklas Sundqvist; 26 January 2007, 06:56.Kommentar
-
Annars så kostar dom numera 50 kr st på Akvarielagret. Privat kostar dom runt 25-40 spänn styck beroende på vem som säljer och hur många det finns runt den staden antar jag. I Stockholm är det rätt så många som har så här är nog priserna lite mer pressade..
Jag förstår absolut ditt sug efter lite söta räkor.. Fråga mer om du vill veta nåt om räkor, det finns många duktiga här..Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Ja, Akvarielagret i Bromma...
...har mycket Crystal, säkert 1000 st... Jag vet inte om killen bara var väldigt just eller så men jag skulle ha fem stora och fick fem små på köpet... Alla tio lever trots att den minsta var attans liten, men då gick de bara med mina odlade endlers...
Vad jag inte visste då som du kanske vet är att se till att man får med mycket vita ränder... de som är mer helröda är tydligen inavlade...
Nu har mina stora honor som inte är så vita fått bebisar med en hanne som är mycket vit och bebisarna har mycket vitt så det kanske ordnar sig... men har en känsla av att alla inte kan vara släkt när de har så många på akvarielagret...
Phu, va mycke de blevHa dé bäst... Tina
Kommentar
-
Historien bakom A-lagrets många räkor är att de i typ nov dec 05 började med 10-15 Crystal red som har förökat sig rejält. Jag tror inte att det räcker att gissa på 1000 räkor i det karet då dom har sålt 10 000 tals räkor från det under det senaste året.
Så jo, dom är släkt. Allihop.
Men det är ingen större fara med inavel bland skaldjur sägs det och det verkar ju stämma. Dom mår ju bra i alla fall.
Att dom med mer rött är mer inavlade tror jag inte på. Det har bara med att göra att det röda har fått genomslag i generna hos just den räkan.Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
-
Aha...
Läste här på Zoopet att det kunde vara inavel men det var kanske bara spekulationer från räkfolket... Tusan vilken produktion... Det måste vara en tålig stam... Det kanske är därför mina klarade sig så bra och ynglar trots strapatserna jag utsatte dem för i början...Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Ja, mina CR är definitivt mycket tåligare än mina WP som går i samma kan och medan knappt någon Cr har dött så har minaWp nästan utrotats två ggr!! Nåt skumt i görningen..Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kommentar