Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
Mia hade pratat om räkor väldigt mycket, och speciellt om humleräkor. Så det var såna jag ville ha egentligen till en början men dom var slut.
Sen bytte jag till mig mina första CR från Gladhertha/Hanna och så rullade det på.
Men jag är inget proffs på räkor. Är bara väääldigt intresserad och försöker förstås svara lite om jag kan. Ibland gissar jag lite, men då skriver jag att jag inte är säker förstås.
Jag tycker den här tråden är jättebra. Som en allmän räkblogg nästan och att folk med räkor skriver och inte bara frågar saker utan berättar vad de sett i sina räkakvarier bidrar till att alla lär sig mer. Superbra
Så håll tråden levande, men skriv frågor i egna trådar också. En som är helt ny kanske inte orkar läsa igenom allt det härKommentar
-
Va och köpte räkor i tisdags ,det blev några crystal red och några white pearl.
Glömde bara att fråga, hur ofta få era räkor mat?
// LuddeKommentar
-
-
Men i veckorna får dom varje dag.Kommentar
-
Svårt med matrester...
... nu har jag ju en massa microsmå bebisar och de knallar omkring på botten också... Ibland ligger tabletter kvar och nu vågar jag ju inte suga upp resterna om någon sitter på dem... Vissa tabletter tycker de bättre om...
Vilka ger ni???Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Fick en näve provtabletter av min zoohandlare. Men inte namnet på dem. Alla, räkor, grodor och fiskar slogs om dem. Ville ha fler men då var de slut, han sålde dem i lösvikt, en bullig, roströd tablett. Vet inte om han själv visste namnet. Vill inte ha de mörka, platta, vad de nu heter?Kommentar
-
Kan det vara...
Fick en näve provtabletter av min zoohandlare. Men inte namnet på dem. Alla, räkor, grodor och fiskar slogs om dem. Ville ha fler men då var de slut, han sålde dem i lösvikt, en bullig, roströd tablett. Vet inte om han själv visste namnet. Vill inte ha de mörka, platta, vad de nu heter?
Sen fick jag rekommenderat en grön platt tablett för bottenfiskar men den ligger kvar... Har jämfört innehållet och det är mer köttprodukter och mindre alger och vegetabiler i den de ratar...
Janne på Södermalm hade en mörkbrun tubfärgad tablett som han sa var en favorit men de var slut då... Någon som har provat???Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Fick en näve provtabletter av min zoohandlare. Men inte namnet på dem. Alla, räkor, grodor och fiskar slogs om dem. Ville ha fler men då var de slut, han sålde dem i lösvikt, en bullig, roströd tablett. Vet inte om han själv visste namnet. Vill inte ha de mörka, platta, vad de nu heter?Kommentar
-
Ha ha...
Många gissningar... Samma märke iaf... Shrimp Sticks är riktigt roströda, är Supertabin det??? Men den är inte tubformad va??? Har den till bottenfiskar... Har du sett om räkorna gillar den???Senast redigerad av Katharina; 01 February 2007, 22:28.Ha dé bäst... Tina
Kommentar
Kommentar