Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Har du sett guldmedlemarnas videoarkiv? Där har jag lagt in några halvdåliga filmsnuttar på olika räkor i karen. Det ska gå att se dom fast man inte är guldis, testade själv nyss.Senast redigerad av Sonja; 13 January 2007, 23:51.Kommentar
-
-
men det är roligare om du lägger upp här, för det är så spännande att se om det är någon ny bild här. kanske krångligt sagt, men lägg härChristoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
-
Kommentar
-
Den som trivs i ditt akvarium! ;-)
Själv har jag förutom de du nämner hornsärv jag plockade i dammen framför Malmö Stadsbibiliotek för några år sedan, cabomba, valisneria och mangrove-plantor i mina räkakvarium.
Räkorna är utmärkta javamoss-rengörare. Ibland kan javamossan bli full av 'skräp' och alger. När detta händer i något av mina räkfria akvarium tar jag och stoppar ner javamossan i ett räkakvarium. Räkorna festar på 'skräpet' och jag får fin javamossa att stoppa ner i mina andra akvarium.Kommentar
-
Kommentar
-
Äggfläckar
Här syns väldigt tydligt vad som är äggfläckar. Räkorna är White pearl och eftersom dom är så genomskinliga syns det så bra. Dom med vita äggfläckar är honor och de andra hanar. Äggfläckarna är början till rom som sen vandrar ner till under stjärten.
På en körsbär syns det mer som en ljus fläck i nacken och på Crystal red är det svårare, där är rommen mörkt brun, men eftersom räkorna har mer täckande färg själva syns det inte fläcken alltid.Kommentar
-
Kommentar
-
Kolla här: Den ljusa fläcken under nackskölden är en en äggfläck.
Så har vi sett både Wp och körsbär..Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hittade en gif bild på hur CRS byter skal.
Senast redigerad av Paatsu; 09 June 2007, 18:12.Redbee.se » // JohnnyKommentar
Kommentar