Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: D6B7A564-700F-4A91-806F-5A91550A93F8.jpeg
Visningar: 305
Storlek: 329,1 KB
ID: 2429076 Jag är knäpp. På riktigt. Men efter lite flytt och fix är jag också mer tillfreds med karet! Det var några detaljer som skavde. Nu är det klart bättre. Reflektioner i rutan, men ni fattar grejen ändå tror jag.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    De är ca 15 stycken.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Blir häftigt att se, hur många är citrontetrorna?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    På tisdag kommer mina 80 kolglödstetror!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, exakt! Och det är jag glad för!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tack! Kul att du gillar det
    Absolut! Du har ju åtminstone en nedhuggen skog i ditt kar...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack! Kul att du gillar det

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 D295DCCA-C29E-433D-A30F-BBA3E9A83CF4.jpeg Visningar:	0 Storlek:	397.6 kB ID: 	2428908 Här kommer en bild. Nu blev det bättre djup och inte den där ”kvastkänslan” av syrengrenarna till vänster.
    Yeah! Fan, vad bra!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Har för övrigt beställt 80 st kolglödstetror. Tror de kommer passa perfekt i storkaret!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Blev så glad att min man hittade Ceratopteris cornuta när han var på Hornbach för att köpa plywood . Nu har jag de växter jag tänkt mig. Vattenspikbladen fick flytta till svartvattenkaret där jag redan har sådana. I storkaret ska, utöver Ceratopteris, bara finnas Cryptosar och E bleheri. Vattnet börjar redan bli fint rödbrunt. Nu ska jag sitta på händerna ett tag och känna in karet.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack ampe!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ser fantastiskt ut!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        D295DCCA-C29E-433D-A30F-BBA3E9A83CF4.jpeg Visningar:	0 Storlek:	397.6 kB ID:     	2428908 Här kommer en bild. Nu blev det bättre djup och inte den där ”kvastkänslan” av syrengrenarna till vänster.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Mats - jag har också en tunna från Eheim som funkar toppen. Nu har jag bytt plats på några grenar och tillsatt några till. Resultatet blev, enligt min mening, klart bättre än den första versionen. Bilder kommer senare.
    Ja, EHEIM 2250 och 2260 är helt fantastiska tycker jag. Det 2250 som jag har till 720-karet nu har gått helt felfritt i 14 år.
    Jag skall dock köra detta 2250-filter till 540-baljan senare.
    Jag har ett 2260 ståendes i stugan, men köper ett nytt till 720-karet, så blir det lite "nygott".
    Ser fram emot nya bilder på ditt kar!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mats - jag har också en tunna från Eheim som funkar toppen. Nu har jag bytt plats på några grenar och tillsatt några till. Resultatet blev, enligt min mening, klart bättre än den första versionen. Bilder kommer senare.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...