Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Tack! Vädret ser ut att bli jättefint även här i Stockholm.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ha en riktigt go' midsommar, Nando!
      (Det ser ju faktiskt ut som att vädret, för en gångs skull, blir bra.)
      Glad midsommar till er oxså Nando och Mats och grattis Nando till valpen

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Tack Inger! Det är verkligen roligt med hund igen! Det var 18 år sedan min förra hund gick bort så min ”hundpaus” har varat länge.

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Hund i all ära, jag är också lite smått på jakt efter en(i vår familj är det dvärgschnauzer som gäller men pudel har funnits inom släkten längre tillbaka i tiden, satsar nog på förstnämnda dock), men hur går det med baljorna?

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Jo då, baljorna mår bra. Jag matar, byter vatten och plockar bort lite växter ibland. Men jag gör inga förändringar och har inga nya projekt på gång. Tanken på att tömma storkaret och förbereda för Discus lever kvar, men det får bli längre fram. Valpen tar mycket tid och energi!

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Hej Nando,
              Tittar in som brukligt, väldigt anonym på Zoopet, men önskar dig en fortsatt skön sommar.
              Jag är i samma mode som dig, bunkern och baljorna står där och mår bra. Dock ingen hund.
              Har du dina Mortenhaleri kvar?

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Kul att du tittar in! Ja då, de är kvar! Väldigt robust fisk verkar det som. Hoppas du har en trevlig sommar!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6032

                  Jag funderar på att, återigen, ha Scalarer i storkaret. Har ju kört med enbart mindre fiskar ett tag och lekt med tanken på att ha Discus i framtiden. Inser nu, när det är fullt upp med barn, hund, jobb och diverse aktiviteter, att den framtiden ligger ganska långt fram. Kanske vore det ändå kul med en okomplicerad men vacker större fisk i karet under tiden? Får åka till A-lagret någon dag och se om de har något roligt inne.

                  Kommentar

                  • Munin
                    • December 2020
                    • 658

                    Har du funderat något på "röda" scalarer? Såg några hos en bekant jag kan tyvärr inte komma ihåg vilken typ det är, väldigt fina.. Något på "Mana" kanske?

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Ja, det var rödryggade Scalarer jag hade från början! Manacapuro red back hette de nog. Ursnygga! Men nu tror jag att jag vill testa helt vanliga alternativt sådana från Rio Nanay.

                      Kommentar

                      • Sleaper

                        • September 2008
                        • 2871

                        Har 6st. Rio Nanay till salu, karet skall säljas så dom behöver ett nytt hem. Köpta hos Nols Akvariehobby tidigt i våras och är väl halvvuxna nu skulle jag säga.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Oj, vad fina! Hade varit toppen om vi bodde nära varandra. Jag bor i en förort söder om Stockholm.

                          Kommentar

                          • Munin
                            • December 2020
                            • 658

                            Finns en som säljer snygga i Motala också men även det kanske är lite långt? Hur lång tid tar det för en Scalar att växa från liten till stor för övrigt?

                            Hur blev det med Atahualpa yngel för övrigt?

                            (Jag har säkert sett dina röda scalarer på bild här men svårt att minnas och det var nog före jag började vara aktiv på forumet iaf)

                            Kommentar

                            • Sleaper

                              • September 2008
                              • 2871

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Oj, vad fina! Hade varit toppen om vi bodde nära varandra. Jag bor i en förort söder om Stockholm.
                              Jag bor i Gbg så det blir lite för lång resa. Men det går säkert att hitta snygga skalarer i Stockholm .

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6032

                                Drar in en bild på storkaret som det ser ut i dagsläget.

                                Ja, Motala är lite för långt. Minns inte hur snabbt de växte från små till stora. Atahualpa-ynglen klarade sig, i vart fall några stycken. Alla de går numera i storkaret.

                                Sleaper - synd med avståndet, annars hade det varit perfekt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...