Alla kar funkar väldigt bra! Gör numera vattenbyte i storkaret var fjortonde dag och en gång i veckan i övriga kar. Gillar inte riktigt fisksoppan i storkaret dock. Tyvärr är det nästan omöjligt att håva upp de fiskar jag skulle vilja omplacera så de får vara kvar så länge.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Det är skönt när lunket infinner sig, men sedan är det ju massor man vill göra ändå. Hos mig har jag ju påbörjat en rokard som kommer innefatta alla kar på ett eller annat sätt.... 540 klart nästan. Meningen är att även mina smyckestetror skall flytta dit.
så antingen låter du lunket gå, eller så fångar du upp fisksoppan och börjar om igenKommentar
-
Om/när jag känner att inredningen behöver göras om i storkaret så tar jag tag i fisksoppan. Som det är nu vill jag inte göra om den och därmed får fiskarna gå kvar. Det går inte att håva upp de fiskar jag vill flytta utan att tömma karet och det är det inte läge för än. Gillar utseendet och hur karet har utvecklats med växter och tång. Det lever sitt eget liv vilket är roligt att iaktta.Kommentar
-
Är lite i samma situation som dig. Finns några fiskar jag skulle vilja håva upp ur mitt med, men det är inte ens lönt att försöka. Det är trevligt med inredda akvarium, men helt hopplöst att försöka fånga fisk. Vill man inte röra inredningen så får man vackert vänta på att tiden gör sitt. Och framför allt tänka till både en och tre gånger innan man släpper i fisk.Kommentar
-
Kommentar