Precis, det tar tid att bygga upp ett snyggt och fungerande kar. En av de filmer jag har lag upp, som jag är mest stolt över är denna som visar utvecklingen av mitt 400 kar över tre år. Tyvärr så verkar inte pulicum på YT tycka lika för den har få tittare, men den är väl för lång antagligen. Men ska man klämma in tre år så fungerar det inte med en två minutare.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/Maths -
Det var underbart att se! Och så kul att se så många vackra cryptocoryne.Omnia vincit amor; et nos cedamus amoriKommentar
-
Jag har varit sjuk ett par dagar och håller mig därför hemma. Även barnen och mannen är hemma för att minska risken för smittspridning. Det är urtrist men vad ska man göra.
Jag tittar en del på mina fiskar och kan konstatera att alla fjärilar utom en mår bra. Det är den ena hanen som är ganska hårt ansatt av den andra. Han är mindre och har nu tecken på en skada. Den stora hanen, han som lekt, dominerar och bråkar ofta på den mindre. Gissar att jag får ta bort den lilla. Blev likadant förra gången jag köpte en grupp fjärilar. Den ena hanen bråkade och skadade den andre. Vet inte om jag borde ha köpt fler hanar än två för att sprida ut aggressionerna. Samtidigt vill jag inte riskera att köpa fler än vad som passar för karet.Kommentar
-
Krya på er!
Skulle du vilja lägga in några foto på ditt mellankar? Gärna när du inredde det och satte grunden för dina javaormbunkar. Jag sa ju när vi sågs att jag skulle försöka kopiera hur du gjort, eftersom det karet blivit så fint.
Har köpt hem 2 rejäla smalbladiga javaorbunkar och lim nu. Plantorna står just nu i karantän mot eventuella sniglar.Kommentar
-
Jag lägger in några bilder från mellankaret när det var nyinrett. Rekommenderar dock att du lämnar lite mer plats mellan plantorna än vad jag gjorde för i mitt kar har allt vuxit ihop åt alla håll och kanter och numera bildat en växtvägg som visserligen är vacker men samtidigt tar mycket plats.Kommentar
-
Kommentar