Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Hej Maria! Kul att du gillar mina kar! Har aldrig haft Kerritetra tidigare men tycker också att de är fina. Mina har dock inte färgat ut jättemycket men är vackra ändå.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6032

      God Jul Zoopetvänner! Hoppas ni får en härlig jul och att ni håller er friska!

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1022

        Ursprungligen postat av Nando
        God Jul Zoopetvänner! Hoppas ni får en härlig jul och att ni håller er friska!
        Dito!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Nando
          God Jul Zoopetvänner! Hoppas ni får en härlig jul och att ni håller er friska!
          God Jul till dig med Nando och till vänner som fortfarande finns kvar på Zoopet


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Tack stefanr och Inger!

            Idag har jag varit på Akvarielagret med yngsta dottern och fyllt på med lite fisk! Köpte en liten grupp Boliviansk fjärilsciklid, ett par Grön bågfensciklid och några Guppys. Bolivianer var de första cikliderna jag testade för ca fem år sedan så det ska bli roligt att återbekanta mig med dem.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6032

              Inser nu att jag gjorde bort mig i fråga om de gröna bågfenorna. Man bör inte spontanköpa fisk man varken haft tidigare eller läst på om. Var egentligen ute efter ett par ap. borelli att ha i dotterns guppykar. Några sådana fanns dock inte inne. Fick förslaget om gröna bågfensciklider istället. När de varit i karet några dagar märker jag dock att hanen ger sig på guppyhanarna. Så kan jag naturligtvis inte ha det. Paret får gå i ett annat, större kar, istället. Förhoppningsvis kommer inga fler fiskar till skada och vid ev. lek finns dessutom bättre med plats för hanen att undkomma den då aggressiva honan (ja, nu har jag läst på). Dum miss från min sida…

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Dubbelpost

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6032

                  Glömde skriva vilket kar bågfenorna flyttades till. Det blev mitt ”Storkar” på 570 liter. Där bör de kunna gå och göra sin grej utan att någon kommer till skada.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Click image for larger version  Name:	FC4ECED4-6250-4FFF-AB33-11AFD133C9A5.jpg Views:	0 Size:	407.8 KB ID:	2438015 Click image for larger version  Name:	866E544E-6067-4CD1-8AF6-7E2EE704BD00.jpg Views:	0 Size:	465.4 KB ID:	2438013 Click image for larger version  Name:	03906715-E0CA-4391-AD79-F55B52380063.jpg Views:	0 Size:	323.3 KB ID:	2438012 Click image for larger version  Name:	2E9907CC-77C1-473D-9590-6FEF68E207DD.jpg Views:	0 Size:	326.4 KB ID:	2438011 Några bilder från Guppykaret.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Gott Nytt År!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6032

                        Här duggar uppdateringarna tätt ! Nu är det iallafall förskola i yngsta dotterns guppykar. Hon är väldigt nöjd över alla små!

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5972

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Glömde skriva vilket kar bågfenorna flyttades till. Det blev mitt ”Storkar” på 570 liter. Där bör de kunna gå och göra sin grej utan att någon kommer till skada.
                          Hur går det med bågfenorna? En fisk som jag tycker har blivit lite bortglömd. Har haft både gröna och bruna varianten och är bara positiv till den, förutom när hannarna jagar varandra till döds.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6032

                            Det går bra, tack! De är väldigt fina i all sin enkelhet och honan får, som du säkert redan vet, ett häftigt mönster när hon är i lektagen. Jag har inte sett några yngel av dem än men förhoppningsvis kommer det. Har bara ett par så det finns inga artfränder av samma kön för dem att jaga.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6032

                              Hej i värmen! Jag har inget nytt att förmedla, mina fem kar rullar på som vanligt, men jag ville ändå göra att litet inlägg och önska alla Zoopetare en trevlig sommar!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6032

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0401.jpg
Visningar: 86
Storlek: 723,5 KB
ID: 2439900 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0405.jpg
Visningar: 84
Storlek: 449,0 KB
ID: 2439899 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0406.jpg
Visningar: 79
Storlek: 545,7 KB
ID: 2439898 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0399.jpg
Visningar: 85
Storlek: 326,8 KB
ID: 2439897 Här kommer några bilder. Först på storkaret som, sedan en tid tillbaka, återigen huserar scalarer.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...