Hej Maria! Kul att du gillar mina kar! Har aldrig haft Kerritetra tidigare men tycker också att de är fina. Mina har dock inte färgat ut jättemycket men är vackra ändå.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Tack stefanr och Inger!
Idag har jag varit på Akvarielagret med yngsta dottern och fyllt på med lite fisk! Köpte en liten grupp Boliviansk fjärilsciklid, ett par Grön bågfensciklid och några Guppys. Bolivianer var de första cikliderna jag testade för ca fem år sedan så det ska bli roligt att återbekanta mig med dem.Kommentar
-
Inser nu att jag gjorde bort mig i fråga om de gröna bågfenorna. Man bör inte spontanköpa fisk man varken haft tidigare eller läst på om. Var egentligen ute efter ett par ap. borelli att ha i dotterns guppykar. Några sådana fanns dock inte inne. Fick förslaget om gröna bågfensciklider istället. När de varit i karet några dagar märker jag dock att hanen ger sig på guppyhanarna. Så kan jag naturligtvis inte ha det. Paret får gå i ett annat, större kar, istället. Förhoppningsvis kommer inga fler fiskar till skada och vid ev. lek finns dessutom bättre med plats för hanen att undkomma den då aggressiva honan (ja, nu har jag läst på). Dum miss från min sida…Kommentar
-
Hur går det med bågfenorna? En fisk som jag tycker har blivit lite bortglömd. Har haft både gröna och bruna varianten och är bara positiv till den, förutom när hannarna jagar varandra till döds.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Det går bra, tack! De är väldigt fina i all sin enkelhet och honan får, som du säkert redan vet, ett häftigt mönster när hon är i lektagen. Jag har inte sett några yngel av dem än men förhoppningsvis kommer det. Har bara ett par så det finns inga artfränder av samma kön för dem att jaga.Kommentar
Kommentar