Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Åh vad roligt med kulfiskar.berätta gärna mer om det karet. Hur stort? Invånare? Inredning? Matning?
Alla dina kar är fina som alltid, men mitt favorit är nog ändå dit svartvatten. Fiskarna får så fina färger där. Wow som alltid nandoKommentar
-
Tack, kul att du gillar karen!
Kulkaret är på 54L och där går sex dvärgkulfiskar tillsammans med amanoräkor och gula räkor. Jag har finkornig ljus sand, rötter/grenar/pinnar, sötvattentång, en del andra växter och några stenar. Tanken med inredningen var att skapa något för dem att titta på och undersöka samtidigt som det inte skulle vara för mycket öppna ytor. De är väldigt nyfikna och ”med” i allt som händer. Samtidigt behöver de plats att dra sig undan från varandra för det kan bli lite ruffigt mellan hanarna emellanåt. Jag matar med olika typer av levandefoder (vita mygg, blackworms och tubifex), snäckor (har en snäckodling i en separat bunke) samt frysta vita mygg. Det är en väldigt rolig och söt fisk!Kommentar
-
-
Småtetrorna verkar trivas bra! Egentligen är det väldigt harmoniskt med ett större gäng mindre fisk i ett hyfsat stort kar. Det blir mer naturligt när det är ett stor stim och de inte har det så trångt. Jag uppskattar också att slippa de revirbråk som lätt uppstod mellan scalarerna. (Det jag skriver nu blir dock väldigt motsägelsefullt när jag samtidigt funderar på discus i framtiden).Kommentar
-
Vad lång tid det gått sedan min senaste uppdatering. Jag kastar in några nytagna bilder på karen bara för att visa att de står kvar . Inget har dock hänt sedan sist utöver att det tillkommit en del alger i kulkaret och försvunnit (ryckts bort) en svärdsplanta i storkaret.Kommentar
Kommentar